Poraa termostaattiin ilmausreikä, esim. 3mm, runkopuolen laippaan, suunnilleen sulkulaipan ja ulkokehän tiivisteen puoleen väliin. Laita termostaatti sitten paikoilleen sanka ylävesiletkuun nähden poikittain, ja poraamasi reikä lämmityslaitteen lähdön puolelle. Tämän jälkeen ilmauskin onnistunee termostaatin ollessa kiinni.
http://www.warreteam.com/Huoltotiedotteet.htmVuotaako korkki tiivisteestä vai onko kantit murjottu muodottomiksi putkipihdeillä ja tulppa on mutkalla? Alkuperäisen tiivisteen lisäksi voi laittaa
paksun o-renkaan joka painuu alkuperäisen kouruksi painuneen tiivisteen pintaan ja tiivistää sitten korkeampana hieman paremmin jäähdytintä vasten.
Se, että jäähdytyskierrossa ei kulje neste ennen kuin termostaatti aukeaa, ei suoraan selitä sitä, miksei neste kulje lämmityskierrossakaan. Jos saat tällä korjauksella kuitenkin jäähdytyskierron toimimaan, ollaan jo menossa kohti voittoa.
Ei moottori ole välttämättä ihan vielä kiehumassa jos lämpömittari on siirtynyt punaiselle. Mittaa lämpöanturin vastusarvo liittimen ja kannen välillä johdin irrotettuna siinä vaiheessa kun mittari on siirtynyt punaiselle ja ollut siellä muutaman sekunnin ajan. Tehdasarvo on 100°C kohdalla 124ohmia, arvo voikin olla 114..118ohmia kun mittaat, jolloin mittari näyttää luonnollisesti enemmän. Haka-auton huoltotiedotteen mukaan LEDien tulisi siirtyä punaiselle vasta 100ohmin arvolla?
Tuolla on esimerkkitaulukko kolmen anturin vertailusta ->
http://www.wartburgpeter.de/te_tank_temp_anzeige1.htm