Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 3/8   [ 73 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 31 Loka 2010, 19:52 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Muillakin on näköjään aika samanlaisia kokemuksia lämmöistä. Lämppärin kennon korkkaaminen auki ja kuuman ilman kierrättäminen ulos suoraan konehuoneesta taitaa olla ihan ok "viritys" kesähelteille. Sisällä on viileää ja jäähdytys toimii kuitenkin kaikilla komponenteilla.

Tota automaatti ilmausjippoa pitää yrittää saada viriteltyä omaan Helmeemme myös. Joku sellasen tehnyt voisi kirjoittaa step-by-step ohjeet Tekniikka-puolelle.

BTW: Laturinhihnan vihdon jälkeen kävimme tänään ajamassa ensimmäisen pitkän, noin tunnin lenkin = ehkä lämmöt oli hitusen alempana kuin vanhalla hihnalla. Ulkolämpötila +8c.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 01 Marras 2010, 09:48 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 27 Loka 2010, 05:35
Viestit: 38
Kytkentäkaavion mukaan mittarivalot ja mittarit maadoitetaan samalla piuhalla. Piuhan väri on ruskea. Jos mittarin takana on ryhmäliitin, niin se kannattanee tarkistaa hapettumien varalta. Seuraavaksi voisi yrittää etsiä varsinaisen maadoituspisteen koriin. Ruuvia/mutteria vähän auki, crc:tä väliin, vähän liittimien nitkuttelua, ja takaisin kiinni. Sitten voisi etsiä korin ja moottorin väliset maadoituskytkennät, ja varmistaa niiden kunto. Tällä keinoin auto pysyy alkuperäisenä, eikä ole sitä vaaraa että jälkeenpäin asennettua piuhaa pitkin alkaisi liikkumaan suurempia virtoja kuin mitä piuha kestää sulamatta -> ei syty auto palamaan niin herkästi. ;)

(Tämä nyt toistaiseksi yleisenä neuvona, ja miten itse etsisin sähkövikojen syytä. Warrea kun ei vielä ole, niin paha mennä tarkemmin neuvomaan.)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 01 Marras 2010, 19:18 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
E.P. kirjoitti:
Kytkentäkaavion mukaan mittarivalot ja mittarit maadoitetaan samalla piuhalla. Piuhan väri on ruskea. Jos mittarin takana on ryhmäliitin, niin se kannattanee tarkistaa hapettumien varalta. Seuraavaksi voisi yrittää etsiä varsinaisen maadoituspisteen koriin. Ruuvia/mutteria vähän auki, crc:tä väliin, vähän liittimien nitkuttelua, ja takaisin kiinni. Sitten voisi etsiä korin ja moottorin väliset maadoituskytkennät, ja varmistaa niiden kunto. Tällä keinoin auto pysyy alkuperäisenä, eikä ole sitä vaaraa että jälkeenpäin asennettua piuhaa pitkin alkaisi liikkumaan suurempia virtoja kuin mitä piuha kestää sulamatta -> ei syty auto palamaan niin herkästi. ;)

(Tämä nyt toistaiseksi yleisenä neuvona, ja miten itse etsisin sähkövikojen syytä. Warrea kun ei vielä ole, niin paha mennä tarkemmin neuvomaan.)


Neuvoa tulee aina, joku paremmat, joku huonommat. Itsestä on kiinni mihin neuvon lähdetään seuraamaan. Tämä oli kyllä hyvä ajatus, saada alkuperäinen maadoitus toimimaan paremmin. Kun minulla tulee aikaa niin yritän katsoa, jos onnistuisin saada maadoituksen parannettua.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 26 Marras 2010, 00:28 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Kun oli aika asentaa jäähdytintä, oli aikomukseni poista vähän likaa siitä. Huomasin että noin viidennesosa jäähdytinrimoista olivat lähes tukossa. Sen voisi kyllä selostaa miksi Warreni kävi vähän kuuma viime kesänä. Etenkin kun jäähdytintä on vanhempaa tyyppiä.

Teräsharjalla sain ainakin ulkosivu puhdistettu. Paineilmalla ei tuntuu auttavan. Korkeapainepesurilla ei uskaltaa käyttää, koska pellit ovat niin pehmeitä että ne ilmeisesti taipuisivat. Onko olemassa joku hyvä keino saada liat pois keskeltä jäähdyttimen rimoista?

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 26 Marras 2010, 11:07 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Jäähdyttimen ulkopuolinen puhdistus on hidasta hommaa. Liuotinta muhimaan pidemmäksi aikaa ja huuhtelua kiehuvalla vedellä.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 27 Marras 2010, 01:19 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 27 Loka 2010, 05:35
Viestit: 38
Ihan vesijohtopaineen pitäisi riittää ulkopuoliseen huuhteluun. Paljon kovempaa painetta ei uskalla käyttää. Ehkä sen puutarhaletkun päässä voi pitää sormea paineen nostamiseen, mutta mitään koneellista paineennostoa (painepesuria) ei pidä käyttää.

Tästä on ihan omakohtainen kokemus: Bilia oli erääseen työkaluuni jo vaihtamassa termostaattia, lämpöongelmien takia, aika oli varattuna. Itsepäisenä kokeilin ennen huoltoa huuhdella jäähdyttimen ulkoisesti puutarhaletkun paineella. No, sen jälkeen peruttiin huoltoaika.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 04 Joulu 2010, 01:08 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Kiitos viihjeistanne!

Puutarhaletku on jo kauan ollut hyllyssä. Verstaastani olen kytkenyt pois vedensaantia kylmyyden takia, ja pesuallas on liian pieneksi jäähdyttimen pesuun. Ratkaisu kuitenkin löytyi.

Otin isän tekemän vanhan laatikon, joka hän teki tomaatteja varten. Siihen muovipalan ja vesikannulla kantoin kuuma vettä verstaaseen. Verstaan lämpöä hoiti 5 kW lämpöpuhallin (myös käytetty kasvihuoneen varalämmittimäksi). Veteen runsaasti tiskipesuainetta ja jäähdyttäjän siihen. Pikkusen muovi vuoti vettä, sitä ei harmittanut. Syylarin täyttyi myös vedellä, ja se harmitti enemmän. :? Onnistuisinko sitä juottaa tiiviksi?

Liottua tunnin varren nostin jäähdyttäjän vähän ylös ja alas, että vettä huuhtoisi pois likaa. Kuvassa näkyy tuloksen.

Onneksi syylarin vuoto oli vain paisuntasäiliön putki, jossa vettä valui sisään. :)


Liitteet:
DSC01363.JPG
DSC01363.JPG [ 120.05 KiB | Katsottu 9604 kertaa ]
DSC01364.JPG
DSC01364.JPG [ 130.18 KiB | Katsottu 9604 kertaa ]

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 11 Joulu 2010, 00:47 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 27 Loka 2010, 05:35
Viestit: 38
"warre 1000":n käyttämällä keinolla saa hyvin selvää siitä, että missä kunnossa jäähdytin yleensäkin on. Jo/kun on malttia ottaa jäähdytin pois paikoiltaan, niin kyllä siitä luulisi katselemallakin monet mahdolliset ongelmat löytyvän.

Puutarhaletkun avulla ongelmien hoito on hiukan rajumpi keino, mutta senkin pitäisi kunnossa oleva jäähdytin kestää.

Jos jäähdytintä haluaa itse kunnostella, kannattaa ottaa selvää käytetyn maalin lämmönjohtokyvystä. Teboilin tietotoimisto osaa kertoa, että erilaiset maalit johtavat eri tavoin lämpöä. Tarua, tai ei, jäähdyttimen maalin olisi hyvä johtaa lämpöä tehokkaasti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2011, 00:54 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 19 Huhti 2011, 00:16
Viestit: 7
warreteam.com kirjoitti:
Mistä johtuu kun omassa Helmessämme lämmöt nousevat kun lämppäriä ei pidä täysillä? Homma on "ohitettu" kennon irroituksella ja kuuman ilman ohjaamisella ulos. Kuitenkin jäimme ihmettelemään tätä kun jäähdytyspuolella on kaikki uutta. Mittari/anturi p@skana (se on vielä vaihtamatta) :?:


Mittarin anturin kanssa pelaaminen on aika turhaa hommaa, jos jäähdytys on muuten kunnossa.

Ajatte 95E:llä, eikö? Hyvä, säätäkää sytyksen ennakosta n. 1 mm pois ja laittakaa sytytyshetki tarkasti yläkuolokohtaan. Jokainen pytty on säädettävä erikseen kääntämällä ensin ykköspytyn katkojalla koko asetelman perussäätö kohdalleen ja sitten muut pytyt muiden katkojankärkien epäkeskoruuvilla. Ennakon ja sytytyksen säädön tarkin säätö löytyy kytkemällä tavallinen jännitemittari runkoon (maadoitus) ja kondensaattorin kärkeen (plussa). Kun mittari näyttää jännitettä, on sytytysvirta kulkemassa tulpalle, muuten jännite on nollassa. Männän paikan määrittelemisessä voi käyttää vaikka työntömittaa, joka työnnetään tulpanreiästä sisään ensin männän ollessa yläkuolokohdassa. Saatuun mittaan lisätään haluttu ennakko esim. 2,6 mm ja mäntää pyöritetään takaisin, kunnes työntömitta ottaa tulpanreikään kiinni.

Ja ajakaa 3% öljyseoksella ts. 1litra öljyä 33 litraan bensaa.Jos käytätte nk. esisekoitettuja perämoottoriöljyjä, on sopiva seos 1 L/ 25 litraa bensaa. Näin se vaan on kuulkaa, vaikka tehdas muuta väittää. Tämä ohje on saatu Hesassa Warren koneita ammatikseen korjanneelta kaverilta 90-luvulla. Siellä korjaamolla oli loota toisensa vieressä täynnä kärähtäneitä Warren mäntiä. Kaikki vain sen takia, että Itä-Saksassa alettiin huolestua savuttamisesta..

Näillä keinoilla warren kone alkaa kukkua ihan eri äänellä, raaka pauke tasoittuu tavalliseksi pöt-pöt - ääneksi.
Pitäisi alkaa lämpöjen tippua ja myös pysyä tasaisena.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2011, 21:41 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
hermanni kirjoitti:
Mittarin anturin kanssa pelaaminen on aika turhaa hommaa, jos jäähdytys on muuten kunnossa.

Ajatte 95E:llä, eikö? Hyvä, säätäkää sytyksen ennakosta n. 1 mm pois ja laittakaa sytytyshetki tarkasti yläkuolokohtaan. Jokainen pytty on säädettävä erikseen kääntämällä ensin ykköspytyn katkojalla koko asetelman perussäätö kohdalleen ja sitten muut pytyt muiden katkojankärkien epäkeskoruuvilla. Ennakon ja sytytyksen säädön tarkin säätö löytyy kytkemällä tavallinen jännitemittari runkoon (maadoitus) ja kondensaattorin kärkeen (plussa). Kun mittari näyttää jännitettä, on sytytysvirta kulkemassa tulpalle, muuten jännite on nollassa. Männän paikan määrittelemisessä voi käyttää vaikka työntömittaa, joka työnnetään tulpanreiästä sisään ensin männän ollessa yläkuolokohdassa. Saatuun mittaan lisätään haluttu ennakko esim. 2,6 mm ja mäntää pyöritetään takaisin, kunnes työntömitta ottaa tulpanreikään kiinni.

Ja ajakaa 3% öljyseoksella ts. 1litra öljyä 33 litraan bensaa.Jos käytätte nk. esisekoitettuja perämoottoriöljyjä, on sopiva seos 1 L/ 25 litraa bensaa. Näin se vaan on kuulkaa, vaikka tehdas muuta väittää. Tämä ohje on saatu Hesassa Warren koneita ammatikseen korjanneelta kaverilta 90-luvulla. Siellä korjaamolla oli loota toisensa vieressä täynnä kärähtäneitä Warren mäntiä. Kaikki vain sen takia, että Itä-Saksassa alettiin huolestua savuttamisesta..

Näillä keinoilla warren kone alkaa kukkua ihan eri äänellä, raaka pauke tasoittuu tavalliseksi pöt-pöt - ääneksi. Pitäisi alkaa lämpöjen tippua ja myös pysyä tasaisena.



Sytytyksen on säätänyt paikalleen WarreGuru Kalevi H. Emme tarkalleen tiedän miten se on säädetty paikalleen mutta luulisi olevan aika jees.

Öljyjen seosta voisi koittaa laittaa ylöspäin ja seurata miten se vaikuttaa lämpöihin. Maallikon järjellä vähemmän kitkaa = vähemmän lämpöä. Viime kesä ajettiin Shellin 2T öljyllä ja 95:lla. Tänä vuonna siirrytään 98:iin tai vPoweriin. E10 on totaalisessa bannissa.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 3/8   [ 73 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com