Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Kaasarin ongelmat
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=446
Sivu 2/4

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 23 Kesä 2011, 12:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Kaasari ongelmat

Toveri Sladimir kirjoitti:
Sain taas käsiini yhden vanhan varaosavaraston, joten osia on yli omien tarpeiden. Harva näitä on kysynyt, vaikka olen niitä kaupitellut usealla foorumilla.


Kannattaa laittaa artkkeleiden nimiä ja hintoja esille niin menee kaupaksi paremmin. Ainakin näin meillä. Kuvat onkin sitten jo tosi herkkua. ;)

Laitan sulle privaa muutamasta osasta jos löytyy...

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 06 Elo 2012, 01:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Kaasari ongelmat

Tämän topicin aloittamisesta on mittariin tullut n 1500km ja edelleen kaasarin pohjalle muodostuu mustaa liejua. Mitäköhän tämä mudan tapainen paska on :?:

Jotenkin tuntuu hullulle purkaa koko kaasari osiin ja puhaltaa se paineilmalla puhtaaksi aina 1500km välein... :roll:

Kirjoittaja:  emppu [ 06 Elo 2012, 09:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Kaasari ongelmat

Olisko tankkiin kertynyt vuosien saatosssa jotain scheissea?

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 06 Elo 2012, 12:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Kaasari ongelmat

emppu kirjoitti:
Olisko tankkiin kertynyt vuosien saatosssa jotain scheissea?



Varmasti. Ihmettelen vain miten pitkään tätä liejua riittää. 1500km:n aikana on mennyt 4 bensansuodatinta = n. 350km kestää yksi.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 06 Elo 2012, 18:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Kaasarin ongelmat

Musta lieju taitaa olla etanolin irroittamaa kumia. Ajat tietenkin 98:lla. Vaihda polttoaineletkut uusiin, joille luvataan etanolinkestävyys.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 06 Elo 2012, 22:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Kaasarin ongelmat

Toveri Sladimir kirjoitti:
Musta lieju taitaa olla etanolin irroittamaa kumia. Ajat tietenkin 98:lla. Vaihda polttoaineletkut uusiin, joille luvataan etanolinkestävyys.


Shellin V-powerilla ollaan ajeltu. Mulla on bensapumpulle tuleva letku joku vanha ja siitä letkusta tämä lieju on mahdollisesti lähtösin, jos ceissi on tämä. Muut letkut on vaihdettu uusiin.

Kirjoittaja:  emppu [ 07 Elo 2012, 20:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Kaasarin ongelmat

Saamari näiden ekohömpötysten kanssa. Vanhat HYVÄT tuotteetkaan ei kestä moisia viinanlitkuja.

Kirjoittaja:  J.K. [ 07 Elo 2012, 22:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Kaasarin ongelmat

Mulla on vielä kaasarille asti ihan tehtaan letkut kiristäjineen kiinni. Tänään avasin kaasarin kannen ja katsoin kohokammioon, siellä oli jotain hiekan tapaista muutama jyvä pohjalla, mutta ei muuta. Puhaltelin suuttimet ja kohokammion paineilmalla puhtaaksi. 98:lla oon ajellut muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta, kun vanhasta tottumuksesta on mennyt 95:sta tankkiin.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 29 Elo 2012, 11:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Kaasarin ongelmat

Idän Ihmeiden reissu 560km meni hienosti ja Helmi on seissyt siitä asti tallissa. Tänään ajattelin lähteä sillä töihin ja Hietsun kohdassa (5km ajoa takana) kaasari meni taas tukkoon. On se yks perkele. Onneksi kuulin käynnistä, että nyt on taas jäätikköä tiedossa ja ajoin Hietsun hautausmaan parkkipaikalle. Vaihdoin bensansuodattimen mutta käynti ei siitä paljoa parantunut joten oli nilkutettava takasin kotiin, jonne onneksi vielä pääsin. Pää särkee vieläkin bensalemusta! :shock:

Kaasari on taas avattava ja puhallettava puhtaaksi. Uskoisin sen pohjalta löytyvän taas kunnon muta/paska/mikälie kerros pohjalta. :(

Kirjoittaja:  warremies [ 29 Elo 2012, 17:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Kaasarin ongelmat

En muista, enkä nyt äkkiä löytänyt asiasta mainintaa posteista; onko tankkinne käytetty pois autosta, ts. onko sinne katsottu sisään?

Kysymys siksi, että nykyisen ralliautomme tankin irrotuksen yhteydessä sisällä kolisi ja ajattelin äänen tulevan kohosta, joka kopsahtaa peltiä vasten. Noh, kun olin leikannut tankin auki, sieltä löytyi 3kpl viisitoistasenttisiä PVC-letkun pätkiä, jotka oli tungettu tankkausputkesta sisään ilmeisesti haluna saada sotkettua ajon aikana polttonestettä.. Nämä pätkät olivat kuitenkin jääneet tankin ensimmäiseen kammioon, koska tehdas oli jo valmiiksi varustanut tankin polttonesteen sekoittumista suosivalla väliseinällä!

Jos tankissa sattuu olemaan ko. kaltaisia "sekoituspaloja", mutta kumisina ja jotka liukenevat hiljalleen etanolipitoiseen bensiiniin, riittää iloa varmasti vuosikymmeniksi..

Ja jos joku miettii, minkä helvatan takia leikkasin tankin auki, niin sinne piti saada Historic-säännöissä vaadittava turvavaahto.

Sivu 2/4 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/