Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 10 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: warren sytytyksen säätö
ViestiLähetetty: 10 Maalis 2012, 02:58 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 10 Maalis 2012, 02:47
Viestit: 2
ostin jokin aika sitten 311 limousine mallin warren vuodelta 1963 ja nyt olisi kovasti kysymyksiä laitteesta. sytytys pitäisi ainakin säätää kohdilleen kun se on ollut pois joskus paikoiltaan eli miten se säädetään? siis mitkä ovat säätö arvot?

_________________
käyttöautona lada 1200 78 ja kesällä wartburg 311 limousine 63. kaksipyöräiset ic-350 63, simson sr1 57, solifer capri 58, rabeneik binetta2 58, cresent 2000s 58, solifer export 60, viktoria super luxus 61, solifer export 61, husgvarna 4042? 64.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: warren sytytyksen säätö
ViestiLähetetty: 13 Maalis 2012, 23:10 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
WT ei tiedä säätöarvoja mutta...

Lähetätkö sähköpostia osoitteeseen postmaster@warreteam.com niin voisimme antaa sinulle WarreGuru Kalevin yhteystiedot. Hän ei käy foorumilla mutta tuntee vanhemmat mallit enemmän kuin hyvin.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: warren sytytyksen säätö
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2012, 21:53 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Sytytysennakko on 1000 cm3 moottorilla 22° tai 3,58 mm ennen yläkuolokohdasta. Aloita ensin säätämään katjojen kärjet 0,4 mm:ksi. Jos ennen on oikein säädettty niin sytytyskohta on sillloin oikein. Jos ei niin jatkaa säätämään ensinmäisen sylinterin sytytyskohta (siirtämäällä koko levyä) ja jatkaa muilla kärjellä joiden sytytyshetken voi säätää pienen peltilevyn vääntämällä. Tietysti on helpompi ottaa Wartburg-gurua avuksi.

Itse säädän sytyshetken väärin 15° ennen yläkuolokohdasta vältääkseen nakuttamista. Korkeita kierroksia ja voima pikkusen kärsii muttei huomattavasti.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: warren sytytyksen säätö
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2012, 09:49 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Tehtaan asiakastiedotteen mukaan voidaan 1.sylinterissä käyttää 2.5mm ennakkoa. (1.sylinteri on Warressa takimmainen). Tällä varmaankin vähennetään sitä nakutusta, koska seos on 1.sylinterissä laihempi. Jos koneessa on nakutusta enemmänkin ja se häviää pienellä ryypyn lisäyksellä, kannattaa pääsuutinta isontaa (tai ilmasuutinta pienentää). Ennakon mittaus tapahtuu tulpanreijästä mittaamalla, eikä hihnapyörässä oleviin merkkeihin kannata luottaa.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: warren sytytyksen säätö
ViestiLähetetty: 19 Maalis 2012, 20:55 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 10 Maalis 2012, 02:47
Viestit: 2
kiitoksia vaan kovasti kaikille neuvoja antaneille. kyllä homma nyt onnistuu noilla tiedoilla meikäläiseltäkin.

_________________
käyttöautona lada 1200 78 ja kesällä wartburg 311 limousine 63. kaksipyöräiset ic-350 63, simson sr1 57, solifer capri 58, rabeneik binetta2 58, cresent 2000s 58, solifer export 60, viktoria super luxus 61, solifer export 61, husgvarna 4042? 64.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: warren sytytyksen säätö
ViestiLähetetty: 20 Elo 2013, 08:26 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Noin yleisesti ottaen, miten erot ennakoissa vaikuttaa moottorin mahdollisimman värinättömään, tärinättömään käyntiin. Turha tärinä on hukkatehoa, kuin paikallaanhyppelyä. Ei vie eteenpäin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: warren sytytyksen säätö
ViestiLähetetty: 20 Elo 2013, 19:07 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Ajotyyliä kyllä vaikuttaa enemmän Warren bensakulutukseen kuin moottorin tärinää.

Korkealla kierrosluvulla kampiakseli ehtii kiertää pitemmän matka ennenkuin bensailmaseos on ehtinyt palaa. Matalalla kierroksella ei kampiakseli ehtii paljon kiertää ennenkuin palaminen on valmis.

Kevyellä kuormalla on vähempi bensaa sylinterissä ja pienempi puristuspainetta, jotka vaikuttavat hitaammin palamisnopeuteen. Eli silloin tarvitaan suurempaa ennakkoa. Täydelllä kuormalla sylinterissä on enemmän bensaa sekä korkeampi puristuspainetta, jotka nopeuttavat palamisnopeuden.

Se voisi olla yhden syy miksi pääsin 140 kilometrivauhtiin, vaikka mulla on vain 15° ennakkoa. Se saattaisi olla oikea sytytysennakkoa täydellä kuormalla 3000 kierrosluvulla.

Säädetty 22° ennakkoa on ilmeisesti yhden kompromissin eri kuormituksien ja eri kierroslukujen varten.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: warren sytytyksen säätö
ViestiLähetetty: 19 Marras 2013, 10:56 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Totta kait ajotyyli, ehkä eniten. Myös rengassortimentti,- paineet, aurauskulmat, jarrujen kunto, jne. Ja tuo tärinäkin osaltaan, on tehoa, energiaa. Se ei tule tyhjästä. Myös turhaa painolastia ei kannata kuljetella. Minulla on sellainen käsitys, että (pelkästään) laihempi seos "räjähtää" nopeammin. Siksi kaiketi* mm. 2-T kilpakoneissakin säädetään seos niin laihalle, kuin vain voi, moottori kiinnileikkaamatta. Silti joskus.....Muistan, kun Artukaisissa Tapio Virtanen haki näitä säätöjä. MZ:n teknikot vaihtelivat suuttimia. Niitä olikin, kuin panoksia toosassa. Ja MZ kulki, 250 suoralla. Siinä myös huomasi Doppler-ilmiön. Myös joskus 60-luvulla 3-vaihteisen Tunturi Sportin säätösuutin ja pienempi takaratas....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: warren sytytyksen säätö
ViestiLähetetty: 20 Syys 2014, 00:49 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 18 Syys 2014, 01:28
Viestit: 7
En koskaan käyttänyt Warressa katkojankärkiä. 1971 tein elektronisen sytytyksen jossa oli induktiivinen liipaisu. Nauhurin äänipäät avatulla ääniraolla.
Vieläkin tallessa paitsi äänipäät.
Ajelin Warre urani aikana noin 500000km ongelmitta. Sytytys pitää tällöin säätää stroboskoopilla tarkistettujen merkkien mukaan. Asetin ennakon 3,1mm ja hieman suuremmalla pääsuuttimella meni mukavasti.
Kierrokset eivät loppuneet kun mekaaninen virhe jäi pois.

Että kaikennäköistä sitä puuhataan. Tai puuhattiin. Ajelisin vieläkin Warrella mutta kun osatilanne on hankaloitunut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: warren sytytyksen säätö
ViestiLähetetty: 22 Syys 2014, 17:38 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Kuten myös. Ns. CD-systeemin. Veljeni kehittämänä. Näiden muuttajat tulin tehneeksi turhan tehokkaiksi, pakkasella tyristorit alkoivat lyödä läpi. 25 pakkasella virta päälle ja kone jo kävikin. Usein aluksi väärään suuntaan! Anturit vaan itse tehden. Käämit niihin puhelimen kuulokekapseleista. Induktiivisen säätö oli tosiaan hankalaa. Oli myös keskipakoennakkosäätö. V.80 tein optisen, pyörivän peilin avulla toimivan IR-ledeihin ja fototrankkuihin perustuvan trankkukatkoja systeemin. Tämän säädöt heittokellolla, sadasosilleen. Ja tulppina Bosch W7BP, olivat hyvät.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 10 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com