Kyllähän tuo vian kuvaus viittaisi siihen, että jäähdytysteho ei riitä, syystä tai toisesta. Onkohan alavesiletkukin kunnolla kuuma, silloin kun kone käy liian kuumana. Eli kiertääkö vesi järjestelmässä kunnolla?
Ilman termostaattia ei kannata jatkuvasti ajella, mutta voihan sitä kokeilla. Moottorille kun ei ole hyväksi käydä liian kylmänäkään jatkuvasti.
Sitten pelkkää arvailua ja spekulointia:
Tyhmiä kysymyksiä kun ei ole olemassa, niin tässä tyhmä vastaus -> onhan ohjekirjassa mainittu jäähdyttimen kaihdin auki?
Ohjekirjassa mainitaan myös seuraavaa: "Ajaessa moottoritiellä pitkähköjä matkoja välttäkää käyttämästä pitempiä aikoja moottoria vakiokierrosluvulla. Nostakaa ajoittain useita kertoja kaasupoljinta lyhytaikaisesti ylöspäin, so. antakaa moottorin tavallaan hengähtää välillä." -> Mistähän tämmöinen ohje? Voitelunko vuoksi? Vai alipainetoimisen bensapumpun takia? Ja mikä lienee pitkähkö matka? Warre-Team:in autolla ei kai vielä ole sitä Euroopan reissua heitetty kuitenkaan.
Jostain jäänyt myös semmoinen käsitys, että liian suuri öljymäärä bensan seassa saattaisi aiheuttaa lisälämpöä 2-tahdissa.
Toisaalta, liian laiha bensa-/ilmaseos ainakin aiheuttaa lämpöä, joten voisko lämpöongelmat johtua kaasuttimen säädöistä. Tai vaikka siitä että täyskaasupiiri olisi osittain tukossa. Nykybensoissa on sen verran lisäaineita, että ongelmia tulee helposti semmoisissa autoissa joilla vähemmän ajellaan.
Vai onko vuonna 1985 tullut uudistus, eli jäähdyttimen siirtäminen keulalle, tullut ihan aiheesta? Helpolla en uskoisi, että uudessa warressa koneen takana olevallakaan jäähdyttimellä olisi ollut lämpöongelmia. Vaikka mistä sen tietää.