Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Sytytysongelmia
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=11548
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Mika353W [ 25 Elo 2022, 09:40 ]
Viestin otsikko:  Sytytysongelmia

Moi kaikille, tuli hommattua minulle ei niin tuttu ajopeli kunnostettavaksi Wartburg 353W, kaikinpuolin vaikuttaa olevan hyvässä kunnossa, seissyt autotallissa viimeisimmän tiedon mukaan toimivana noin 30v. Mutta itse asiaan eli sytytysongelma, 1 cylinteri syttyy mutta 2 ja 3 ei, puolat ja johdot vaihdettu ja nyt katkojalaitteen kimpussa ja siellä katkojan kärkiväli kipinöi 1 kohdalla mutta 2 ja 3 ei, onkohan kondensaattorit seuraavana listassa jota pitäisi vaihtaa niiden kohdalla vai onko joku muu konsti mitä voisi koittaa ensin, en vielä ainakaan löytänyt mitään tietoa mistä ja millaisia kondensaattoreita siihen menisi. Kärkiväli taitaa olla 0,2mm kaikkien katkojien kärkiväli ja oikea ilmeisesti 0,4, säädän sen vielä mutta sillä tuskin vaikutusta asiaan, ja samalla koitan hienolla hiekkapaperilla hivasta niiden välistä.. kiitos etukäteen jos joku osaa vastata kysymykseeni.

Kirjoittaja:  heikki [ 25 Elo 2022, 09:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytysongelmia

Katso että katkojan kärjet liikku helposti, siis kaikki kolme. Minulla joskus takelteli, vähän moottorisahaviilalla väljensin...

Kirjoittaja:  warremies [ 25 Elo 2022, 21:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytysongelmia

Vaihdoitko oikeanlaiset puolat, ja ovatko kaikki kolme samanlaisia?
Mitkä johdot laitoit?
Vaihdoitko tulpanhatut?
Vaihdoitko tulpat?
Oletko kokeillut kipinöivätkö tulpat kun ne ovat kiinni tulpanhatuissa kantta vasten?
Tuleeko kaikille kärjille kunnolla sähköä? Kokeile ajoituslampulla/hehkulampulla. Maadoittavatko kaikki kärjet ?

Mieluummin ne kärjet putsaa sillä hiomapaperilla kuin viilaamalla väljiksi.. :voi perk:

Onko kärjet niitatuilla tummilla fiiberiliukupaloilla vai valetuilla valkoisilla muoviliukupaloilla?

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 26 Elo 2022, 17:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytysongelmia

Voit kokeilla laita lampun yli kärjet, eli yksi piuha maahan ja toinen kondensaattorin kiinni. Kun pyörität moottoria, niin lamppu pitäisi välillä palaa ja välillä sammua. Palaako lamppu jatkuvasti, niin kärjet eivät menevät kiinni tai ovat likaiset. Jos lamppu ei syty niin kokeile maadoitta lamppua uuteen paikkaan. Jos ei kuitenkin palaa, niin virta ei tulee perillä (tai kärjet eivät aukeaa, mikä ei sinun kohdalla ole ongelma, koska kärkiväli on 0,2 mm ).

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/