Ongelmat eivät häipyneet kunnostetulla pumpulla. Ja minulla on nyt pitkä kumiletku bensaputkesta bensapumpin imupuoleen moottoritilassa. Voin ottaa kumiletkua irti pumpun imupuolesta ja pystyn puhaltamaan ilmaa putkeeseen. Näin siinä hetkessä ei voi olla tukosta bensaputkessa eikä tankin suodattimessa. Jos olisi moskaa, niin se tietysti pääsee sinne joskus uudestaan.
Aikonaan tein toiselle autolle sisärengasta uuden pumpukalvon. Se keski korkeintaan viikon verran ennenkuin oli paisunut ja vuoti. Eli kalvo pitäisi olla bensankestävästä aineesta tehty.
Kävin lauantai iltana taas ajamaan. Warreni lähti käyntiin toisella yrityksellä rikastimella, ja pääsin kaupunkiin 10 km ongelmitta. Mutta kun olin käynyt kaupassa noin 15 minuuttia, niin se ei enää lähtenyt käyntiin. Tarkistin ylimääräisellä sytytystulpalla, mutta en huomannut kipinä. (Puuttuiko sitä todella vai oliko liian valoisa?). Puolat saivat virtaa, ja valokynä vain himmeni eikä vilkunut katkojen puolella kun pyöräytin moottoria. Yksi auttaja tuli apuun parkkipiakalla ja nyt hän näki kipinä jokaisessa sytytystulpassa.
Aukasin kaasuttimen kantta tarkistaakseen, oliko uimurikammio tyhjä vai täynnä. (Alkuperäinen ajatukseni tarkistaa seuraavaksi ). Se ei ollut tyhjä eikä täynnä. Puhaltamalla huomasin uimuriventtiilin sulkevan sekä aukaisevan. Vähän vaivalla pystyin puhaltamaan ilmaa tankkin, sekä auttaja kuuli ilmaa pulpattavan tankissa. Seuraavaksi annoin bensa-snapsin, muttei auttanut. Apuri kaatoi pikkusen bensaa samalla kun yritin käynnistää, muttei auttanut. Eli kipinä syntyy, bensaa tulee riittäävästi, muttei käynnistyy.
Tarkistin jokaisen sylinterin sytytysajankohdat ja nekin oli kuten säädetty (15° ennen YK nakutuksen häviämisen takia). Tarkistin uudestaan saako puolat virtaa. Yrittäessä käynnistää kyllä valokynän himmesi merkittävästi. Saman verran kuin äsken tarkistamassani katkojen puolella. Ilmeisesti olin silloin kytkenyt väärin toisella puolella sitä testaessani. Mutta nyt se lupasi ja toisella yrityksellä se lähti käyntiin.
Ajaessani kotiinpäin tunsin kaksi kertaa, kun teho oli häipymässä, mutta antamalla lisää kaasua se pysyi heräällä, ja vapaakytkin nykäsi kun moottori taas otti kierroksia. Kotiin tullessani se vielä kiltisti käynnistyi. Aukasin kaasuttimen kannetta ja saman verran bensaa oli uimurikammiossa eli noin 2 centtiä.