Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 16 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ifa F8 akselin ympäristö
ViestiLähetetty: 06 Huhti 2020, 17:22 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 19 Syys 2016, 13:29
Viestit: 9
Viime kesänä jäi hääkeikka kesken kun kuvan osa ”pamahti” levälleen. Aikaa kuluu ja homma ei etene oikein mitenkään kun ei tiedä miten lähtisi toissijaisesti etenemään. Onko kellään kokemusta kuvan osan vaihdosta?
Ongelmana siis neljän pultin paikoilleen saattaminen kun eivät akselin levätessä alhaalla, tapaa kierteitään. Eli jotakin pitäisi purkaa mutta mikä olisi järkevin vaihtoehto saada akseli vaakatasoon jotta tuo ”lautanen” menisi syvemmälle paikoilleen. Asiaa ei yhtään helpota ”lautasen” sisällä olevat kumitiivisteet.
Vaihtoehtoina siis purkaa lehtijouset,mitä huomioitava? Ei mitään kokemusta asiasta.
Napa-asetelma joka sekään ei kokemattomalle hyvä ajatus?


Liitteet:
2728C187-E6E2-4163-89FF-475B73A3068C.jpeg
2728C187-E6E2-4163-89FF-475B73A3068C.jpeg [ 86.3 KiB | Katsottu 12688 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ifa F8 akselin ympäristö
ViestiLähetetty: 06 Huhti 2020, 17:24 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 19 Syys 2016, 13:29
Viestit: 9
Ja lisäyksenä vielä että laustasten toisiaan kohtaamista yritetty edesauttaa laittamalla pitkiä pultteja (kuten kuvassa)välimuttereilla ja kiristämällä niillä mutta eteen tulee sama ongelma.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ifa F8 akselin ympäristö
ViestiLähetetty: 06 Huhti 2020, 17:30 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 870
Paikkakunta: Sipoo
F8:ia tuntematta lähtisin kuitenkin siitä että ota pyörännapa vetoakseleineen pois.
Sitten tuo kuminivel kokonaisuudessaan pois laatikon kyljestä, on sieltä nivelen keskeltä syvältä kiinni 14mm pultilla.
Kun osa on käsissä, niin uusi sanalla kumit ja kiinnitysruuvit.
Limppunippuun ruuvipenkissä ja takaisin paikalle.

Tuo näyttäisi täysin samanlaiselta kuin on käytetty F9:ssä ja 311:ssä.

Voi vaatia muidenkin osien irroitusta että saa pois paikaltaan.


AJ

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ifa F8 akselin ympäristö
ViestiLähetetty: 06 Huhti 2020, 19:12 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1427
Juuri näin, kuten pyhimys sanoo. Minulta löytyy uudet kumit ja ruuvit.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ifa F8 akselin ympäristö
ViestiLähetetty: 09 Huhti 2020, 18:09 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 19 Syys 2016, 13:29
Viestit: 9
pyhimys kirjoitti:
F8:ia tuntematta lähtisin kuitenkin siitä että ota pyörännapa vetoakseleineen pois.
Sitten tuo kuminivel kokonaisuudessaan pois laatikon kyljestä, on sieltä nivelen keskeltä syvältä kiinni 14mm pultilla.
Kun osa on käsissä, niin uusi sanalla kumit ja kiinnitysruuvit.
Limppunippuun ruuvipenkissä ja takaisin paikalle.

Tuo näyttäisi täysin samanlaiselta kuin on käytetty F9:ssä ja 311:ssä.

Voi vaatia muidenkin osien irroitusta että saa pois paikaltaan.


AJ

Miten tuo etenee tuosta eteenpäin?


Liitteet:
A7F26E68-33C0-4066-A443-8A22393E55E3.jpeg
A7F26E68-33C0-4066-A443-8A22393E55E3.jpeg [ 12.65 KiB | Katsottu 12562 kertaa ]
986664F2-7AB6-418F-84B2-5CD0820ADE9C.jpeg
986664F2-7AB6-418F-84B2-5CD0820ADE9C.jpeg [ 12.65 KiB | Katsottu 12562 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ifa F8 akselin ympäristö
ViestiLähetetty: 09 Huhti 2020, 20:06 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 870
Paikkakunta: Sipoo
F9:ssä riittää, että irrottaa yläpään pultin, eli irrottaa tuon siitä lehtijousen päästä. Raidetangon pää pitää myös löysätä.
Sitten ripustusta saa väännettyä ulospäin niin paljon että vetoakseli tulee ulos siitä kuminivelen poorista.
Eiköhän tuo toimi F8:ssa samoin.

Takaisin laittaessa pitää sitten katsoa, että nivelen haarukat tulee oikeassa suhteessa, muuten puistaa kuin piru kerjäläistä.

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ifa F8 akselin ympäristö
ViestiLähetetty: 02 Touko 2020, 12:45 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 19 Syys 2016, 13:29
Viestit: 9
pyhimys kirjoitti:
F9:ssä riittää, että irrottaa yläpään pultin, eli irrottaa tuon siitä lehtijousen päästä. Raidetangon pää pitää myös löysätä.
Sitten ripustusta saa väännettyä ulospäin niin paljon että vetoakseli tulee ulos siitä kuminivelen poorista.
Eiköhän tuo toimi F8:ssa samoin.

Takaisin laittaessa pitää sitten katsoa, että nivelen haarukat tulee oikeassa suhteessa, muuten puistaa kuin piru kerjäläistä.


Nyt olis purettuna kaikki muut paitsi sisin kumilaippaosa, onko se kierteillä vai ulosvedettävä?


Liitteet:
Ifa kumilaippa.jpg
Ifa kumilaippa.jpg [ 31.33 KiB | Katsottu 12288 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ifa F8 akselin ympäristö
ViestiLähetetty: 02 Touko 2020, 14:56 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 870
Paikkakunta: Sipoo
Pooreilla eli ulosvedettävä.
Pitäisi lähteä ihan käsivoimin.

Kasaa tuo valmiiksi nippuun irrallaan ja kokonaisena limppuna paikalle. Olisi pitänyt kyllä irrotakin kokonaisena.

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ifa F8 akselin ympäristö
ViestiLähetetty: 04 Touko 2020, 16:34 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 19 Syys 2016, 13:29
Viestit: 9
pyhimys kirjoitti:
Pooreilla eli ulosvedettävä.
Pitäisi lähteä ihan käsivoimin.

Kasaa tuo valmiiksi nippuun irrallaan ja kokonaisena limppuna paikalle. Olisi pitänyt kyllä irrotakin kokonaisena.




On kyllä niin tiukassa että kysyttävä vielä uudestaan kuvien kanssa että kuvassa näkyvillä kierteillä ei siis ole kiinnityksen kanssa mitään tekemistä ja että sisempi laippa on samanlainen kuin ulompi. Sisemmässä kun näkyy vain kahdet kierteet etten varmasti riko mitään jos alan käyttää kättä pidempää ihan huolella? Ei siis sorkkaraudalla nätisti vääntämällä ihan kevyesti, vielä hievahdakkaan.


Liitteet:
Ulompi laippaosa.jpg
Ulompi laippaosa.jpg [ 78.88 KiB | Katsottu 12200 kertaa ]
Sisempi laippaosa.jpg
Sisempi laippaosa.jpg [ 67.42 KiB | Katsottu 12200 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ifa F8 akselin ympäristö
ViestiLähetetty: 05 Touko 2020, 07:17 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 870
Paikkakunta: Sipoo
No tällä tarkemmalla kuvalla pitää todeta, että tuo on erilainen kuin F9:ssä ja tietämys loppuu.
Viisaammat saa neuvoa irrotuksen kanssa.

Olettaisin että tuo kuitenkin lähtee vetämällä, on vain tiukasti laakerin sisällä.

Kumit saa kyllä tuossa paikallakin asennettua, mutta on huomattavasti ikävämpi homma.

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 16 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com