Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Vaihteet ravistaa
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=11257
Sivu 1/3

Kirjoittaja:  plammas [ 29 Kesä 2019, 12:18 ]
Viestin otsikko:  Vaihteet ravistaa

Hei!

Yskii tämä warren pelastusprojekti niin, että kohta saa mokoma uuden elämän hernekeittopurkkeina.
Onkohan vika laatikon vai kytkimen puolella?
Kytkin tuntuisi toimivan ja luistattamalla pääsee liikkeelle, mutta ykkösellä ja kakkosella välillä ravistaa niin, että nuppi lentää kepistä.
kolmosella ja nelosella ajaminen tuntuisi onnistuvan ainakin joten kuten.
Kakkonen noista on pahin, mutta välillä ravistaa ykköselläkin melkoisen pahasti.
Pakkia ei myöskään meinaa löytyä millään niin onko se vain merkki siitä, että laatikko on valmis?

Joskus olen kuullut huhua, että jossain erikoismallissa olisi olemassa viides vaihde?
Onko tälläinen 5-lovinen laatikko todella olemassa ja jos kyllä niin onko sellaisen löytäminen toivoton tehtävä?
Jos/kun tässä kuitenkin joutuu koneen ottamaan pois niin samallahan sinne uuden laatikon laittaisi...

Kiitos taas jo etukäteen niille jotka vaivautuvat vastaamaan.

Kirjoittaja:  sami_k [ 29 Kesä 2019, 16:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

Lähtisin ensin vikaa etsimään sisemmistä vetonivelistä, minullakin oli nivelien rasvat aivan kuivaneet vaikkei autolla ole ajettu kuin 30tkm. Jos keppi tuntuu väljältä niin voi olla että väljien puslien takia ei mene pakki päälle kun liikerata loppuu kesken tai sitte säädöt pielessä.

Kirjoittaja:  warremies [ 29 Kesä 2019, 18:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

Onkohan sinulla vaihteiston takapään kumityyny rikki tai puuttuuko se kokonaan?

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 29 Kesä 2019, 23:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

Onko Warressasi rattivaihdetta vai lattiavaihdetta?

5-vaihteiset vaihdelaatikot Warrea varten on kyllä tehty, mutta ne ovat harvinaisia ja kalliita. Tuotantolinjassa niitä ei valmistettiin, vaan ovat enemmän tai vähemmän käsityöllä tehtyjä autokilpailua varten. Melkus autossa (= Idän Ferrari Warren pohjana) ilmeisesti sellaisia löytyy. Melkus-auto tehtiin noin 120 kpl, ja auton hinta on sen takia helposti 6-numeroisena.

Muistakseni löytyy myös joku unkarilainen tai vastaavaa viritelmää 5 vaihteella Warrea varten. Jos sellaista löytää niin veikkaan että pärjätään muutamalla tonnilla.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 30 Kesä 2019, 00:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

Tässä näköjään yhden 5 vaihteisen vaihdelaatikon Warrelle, josta pyydetään 3500 euroa.

https://www.motorsportmarkt.de/inserat/ ... triebe-awe

Ja tässä vähän kuviakin, mutten tiedä kenen valmistamaa. Tämä viides vaihde saattaa olla synkronisoimaton.

http://www.schreibfaulheit.de/wartburgt ... gvalto.gif

Kirjoittaja:  warremies [ 19 Heinä 2019, 18:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

Onko ongelmiin löytynyt parannusta?

Kirjoittaja:  plammas [ 03 Marras 2019, 12:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

Hei!

Warre meni talliin talveksi eli edistystä ei ole tapahtunut
Vetoakseleita en ensimmäisenä epäile sillä kolmosella ja neolessa tilanne ei niin paha ole.
Vaihteen siirto vaatii varmasti säätöä kun näkyy siirtomekanismi ottavan pohjaan kiinni, mutta se ei selitä järkyttävää ravistusta.
tuo 3500e on kyllä niin suolainen hinta laatikosta että ihan hirvittää!
S-mallissa sellainen ilmeisesti on ollut eli jos jollain kyseinen loota löyty järkihintaan niin saa tarjota

Kirjoittaja:  warremies [ 03 Marras 2019, 14:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

Kokeilehan ihan heilutella sitä moottoria puolelta toiselle, jos liikkuu mihinkään suuntaan niin moottorin kumityyny on irti tai rikki. Ja sen vaihteiston kumityynyn saa kokeiltua nostamalla tunkilla vaihteistoa takapäästä (EI sen vivuston peltikotelon alta!).
Se, että siirtotanko ottaa lattiaan kiinni, voisi myös selittyä laatikon väärästä asennosta.

plammas kirjoitti:
tuo 3500e on kyllä niin suolainen hinta laatikosta että ihan hirvittää!
S-mallissa sellainen ilmeisesti on ollut eli jos jollain kyseinen loota löyty järkihintaan niin saa tarjota


Valitettavasti käsityönä tehtävä erikoisvaihteisto maksaa.

S-mallissa ei ole 5-v vaihteistoa sarjatuotannossa.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 08 Marras 2019, 01:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

Joka tapauksessa on hyvä voidella nivelet. Varsinkin toosan puolelta. Tarvitaan litteä metalliputki, jonka päässä on rasvanippa prässiä varten. Näin on tehty. Olisiko nivelet olleet ulkona toosan puolelta. Neuloja hukassa, tai laakerikehärengas. Neuloja sitten 27 kpl/sakara.

Kirjoittaja:  hara [ 08 Marras 2019, 12:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

vanhawarristi kirjoitti:
Joka tapauksessa on hyvä voidella nivelet. Varsinkin toosan puolelta. Tarvitaan litteä metalliputki, jonka päässä on rasvanippa prässiä varten. Näin on tehty. Olisiko nivelet olleet ulkona toosan puolelta. Neuloja hukassa, tai laakerikehärengas. Neuloja sitten 27 kpl/sakara.

Menee kysymykseni hiukan ohi, mutta sattuuko kukaan tietämään/muistamaan montako neulaa 312/1 mallin sakaroihin kuuluu? Itselle ei ole osunut kohdalle tietoa siitä. Työn alle olen ottamassa varaosa-akselit, niistä voin saaha vastausta kyllä. Jos ovat ns alkuperäisessä formussa.

Sivu 1/3 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/