Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 15 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vesipummpu
ViestiLähetetty: 09 Touko 2017, 18:54 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 27 Tammi 2017, 20:46
Viestit: 51
Moi eli täällä taas

Warpunen on katsatusta vaille,mutta laittomilla koeajoilla ja pihakäytöllä
alkoi vesipumppu tiputtelemaan.Tippa n.5s välein.
Katsatus ensi pe eli 12.5.

Takajäähdytin on -80 kyseessä.

Mitä arvelette korjauksen kiireellisyydestä,
koska olisi kiva rehellisesti cruisailla kulkijalla ainakin hetki.

Vinkkiä sain,että kansi irti ja verstaan pöydälle.
Näin saisi helpoiten homman tehtyä??


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vesipummpu
ViestiLähetetty: 09 Touko 2017, 20:00 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 07 Marras 2011, 00:35
Viestit: 120
Tervehdys!

Oma etujäähdytin mallini kiitti aikoinaan uudesta kannentiiviisteestä alkamalla vuotamaan vesipumpusta kahdenviikon päästä. En raaskinut juuri asennettua pahvia repiä irti joten tein remontin kanssi paikoillaan, aikaa meni pari-kolme tuntia.
Sopivalla hylsy valikoimalla sai uudet laakerit ihan nätisti paikoilleen koputeltua.
Muistamisen arvoisia seikkoja on varmistaa pumpunakselin ja laakeripesien pintojen sileys ja voitelu, että uudet osat menee nätisti paikoilleen sekä kiilaurien puhtaus silloin kun akseli on irrallaan.
Samoin hihnapyörän sisäpinnan purseet on hyvä sipasta pois ettei hirtä laakerin suojukseen ja maltillinen kiristys. ohut jämpti prikka hihnaryörän taakse ei ole huono idea.

-iippo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vesipummpu
ViestiLähetetty: 09 Touko 2017, 20:09 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Melko yksinkertaista irroittaa sylinterikannen ja lähettää sen verstalle. Ei ole väliä jos itse tai verstas kunnostaa vesipumpun, niin ehdottaisin uuden vesipumpunakselin. Vasta kolmannesta vesipumpun aukaisua onnistui minulta vesipumpuakselin vahingoittamatta. Vesipumputiivisteet yleensä myydään vesipumppupyörän kanssa siitä syystä, että vanha vesipumppupyörä ottaa niin kovasti kiinni akseliin, että vain rikkomalla sitä saadaan auki. Tietysti kannattaa samalla vaihtaa uudet laakerit.

Eli kun minä saisin vesipummpukannen pois, niin rälläkäällä katkaisin vesipumppuakselin ja pyörän vahingoittamatta akselin hylsyä.

Etujäähdyttäjän kanssa ei vesipumppuakselia on jatkettua jäähdytyspuhallin takia, niin sen tiivisteiden vaihto on helpompaa.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vesipummpu
ViestiLähetetty: 09 Touko 2017, 23:15 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Joulu 2013, 03:30
Viestit: 47
Itellä vuoti edellinen warre vesipumpun juorureijästä tipan 5.sek välein. Ajoin sillä pari kesää tekemättä mitään, vuoto oli ja pysyi kokoajan samanlaisena pari kertaa sai täyttää paisarin, muistaakseni pidemmällä noin 400km reissulla paisarista katosi puolet nesteestä. Ei muutakuin leimalle vaan ja korjaat kun kerkiit.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vesipummpu
ViestiLähetetty: 12 Touko 2017, 17:36 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
En ensimmäisenä irrottaisi kantta. Jäähdytin pois ja vesipumpun purkuun. Varaosasivuilta löytyy räjäytyskuva.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vesipummpu
ViestiLähetetty: 12 Touko 2017, 21:13 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Kantta ei tarvitse irrottaa, jos ei kansitiiviiste vuoda. Etuosa kuitenkin pois, jotta voisi pumppuakselin saada etukautta pois. Jos vain saat sisemmän akselitiivisteen ehjänä, myös ulomman, pois, niin hiilipinnat voi hioa hienolla vesihiontapaperilla, tasaisella pinnalla. Ehtona, että tiivistekumikalvo on ehjä. Samoin siipipyörän vastinpinnat, jos se ensinnäkin irtoaa akselilta. Irtoaa ainakin seuraavalla kerralla, kun laittaa rasvaa.. Siipipyörän vastinpinnat ovat muistaakseni rosteria, tai kovakromattu vastinpintarengas jotka on epoksiliimattu siipipyörän kauluksiin. Jos pitää laakerit uusia, niin en suosita tiivistelaakereita*, vaan avoimia, hyvällä rasvatäytteellä. *Eivät ole pitkäikäisiä tässä käytössä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vesipummpu
ViestiLähetetty: 12 Touko 2017, 22:05 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 27 Tammi 2017, 20:46
Viestit: 51
Jep

Warpuseni tänään katsatettu ilman huomatuksia.

Wesipumppu ongelma ja sen huutava laakerointi vielä saatava kuriin.
Tästä rohkenin soittaa Rikulle ja homma etenee.Varaosia tulossa.

Laakerit hommaan paikallisesta liikkeestä.
Kaikki kuntoon kerralla ettei tarvitse jäädä tienposkeen ruikuttamaan:)

T


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vesipummpu
ViestiLähetetty: 14 Touko 2017, 20:32 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 112
Paikkakunta: pirkanmaa
Mä olen saanut vesipyörät 90-prosenttisesti irti sellaisella laakeriulosvetäjällä jossa on kaksi puolikuun muotoista puolikasta jotka kiristetään vastakkain. Niissä on se laakeria vasten tuleva puolipyöreä osa viistetty ja kun sen kiristää väärinpäin vesipyörän varteen niin ne kynnet painuu alumiiniin ja pyörän voi vetää ulos ilman että tiivistepinnat vahingoittuvat.
Kasatessa vedenkestävä vaseliini on tyhjää parempi mutta itse liputan kyllä tervan puolesta.varsinkin jos pienikin mahdollisuus että joutuu joskus itse avaamaan tai muuten remppaamaan samaa kohtaa. Samoin alustassa ja kaikessa mikä on kuskin penkkiä alempana :thumbpup:

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vesipummpu
ViestiLähetetty: 15 Touko 2017, 23:50 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
santtuvaari kirjoitti:
Mä olen saanut vesipyörät 90-prosenttisesti irti sellaisella laakeriulosvetäjällä jossa on kaksi puolikuun muotoista puolikasta jotka kiristetään vastakkain.....


Hienoa viritelmää!

En ole saksan foruumissa sitä nähnyt. Siellä esimerkki sahataan vanhaan vesipumppupyörään kahta lovea, minne asennetaan tavallisen ulosvetäjän. Minä yritin ruosteenirroitusnesteeellä ja vasaroimalla saada vesipumppupyörän irti akselista.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vesipummpu
ViestiLähetetty: 23 Touko 2017, 17:40 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 27 Tammi 2017, 20:46
Viestit: 51
Jeps

Olen nähnyt Santtuvaarin mainitsemia ulosvetäjiä tehtaan koneviilareilla.
Täytyypä heille mainita asiasta,koska olen syksyksi vasta suunnitellut rempan.
Kaverini 35v ammattitaidolla hoitanee "ruokatunti" hommineen asian.

Nyt en malta,koska ajotapahtumia pukkaa ja omineenkin on kiva cruisailla.

Vuoto onkin yllättävän pieni ja ei tunnu lisääntyvän.Lisäilen aina tarvittaessa nestettä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 15 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com