Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Poljinsylinterin ilmaus
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=10870
Sivu 2/2

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 04 Loka 2016, 18:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Poljinsylinterin ilmaus

Yksi saksalainen oli paljon vaikeuksia saada etujarrut ilmautumaan jarrusatuloiden kunnostuksen jälkeen. Kauan ja pitkän taistelun jälkeen huomattiin että jarrusatuloiden puoliskat olivat väärin asennettu. Jarrusatulassa oli oikean pyörän puoliskan sekä vasen pyörän puoliskan yhdistetyttynä. Näin jarrunestettä ei päässyt kulkemaan puoliskojen välillä, ja ilma ei päässyt ulos ilmausruuvin kautta.

Kirjoittaja:  warremies [ 04 Loka 2016, 21:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Poljinsylinterin ilmaus

Painuuko poljin syvemmälle kuin normaalijarrutuksessa?

Voisit vielä kokeilla painaa kertakäyttöruiskulla jakokappaleesta irroitettuun putkeen jarrunestettä pääsylinterin suuntaan?

Kirjoittaja:  punkka [ 15 Marras 2016, 13:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Poljinsylinterin ilmaus

No niin

Aika kuluu ja poljinsylinteri on ilmattu. Etupiirin paineventtiilissä pienen pieni rikama. Ehjä tilalle niin alkoi toimia. Se ei kuitenkaan pelastanut takapainoisia jarruja. Ei vaikka poljintankoa on säädetty ja välystä on ettei jätä päälle. Odotellaan kevättä ja palataan sitten auton kimppuun uudestaan

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 02 Tammi 2017, 14:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Poljinsylinterin ilmaus

Jos taka-akselistossa on jarrupaineen säädin, sitä säätämällä saa takajarrupaineet hallintaan. Itse säädin siten, että kyllä takapyörätkin lukkiutui, kun jarrupetaalia survaisi. Siten sai normaalia jarrutusta vähän kevyemmäksi. Seurauksena sitten takaliinojen vähän nopeampi kuluminen. Ei merkitystä. Asiaan kuuluu takapään ilmaaminen. Muutenkin hyvä tehdä, saada uudempaa, "kuivempaa" lientä jarrusylintereihin.

Sivu 2/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/