Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Poljinsylinterin ilmaus
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=10870
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  punkka [ 02 Loka 2016, 16:11 ]
Viestin otsikko:  Poljinsylinterin ilmaus

Terve. Miten saan ilmattua poljinsylinterin ja olisiko jollakulla kuvaa tiivisteiden oikeasta asennuksesta

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 02 Loka 2016, 18:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Poljinsylinterin ilmaus

Näillä merkki ja mallitiedoilla ei apuja ole tarjolla.

Kirjoittaja:  punkka [ 02 Loka 2016, 20:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Poljinsylinterin ilmaus

No Warre 353 sedan vm 1988.

Kirjoittaja:  kangasalabama [ 02 Loka 2016, 20:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Poljinsylinterin ilmaus

Itseäkin kiinnostaisi ko. pääsylinterin räjäytyskuva, koska lienee uudempaa tekniikkaa mitä yleisesti saatavissa 70-luvun korjaamokirjoissa.

Lähin ilmauspiste kummallekin piirille tuossa on alumiininen jakotukki jarruputkille konehuoneessa. Toki jos epäilys ilmasta muuallakin niin ei iso homma ole käydä läpi ilmausruuvit kustakin pyörästä.

Kirjoittaja:  punkka [ 02 Loka 2016, 21:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Poljinsylinterin ilmaus

Juu sieltä jakotukista tulee nestettä kun laittaa pienen paineen jarrunestesäiliöön. Polkimella vain takapiirin puolelle tulee paine ja jakotukin ilmaruuvista tulee ilmaa normaalilla ilmauskeinoilla, etupiiri ei herää eloon eikä polkimella saa ilmoja pois.

Kirjoittaja:  iippo [ 02 Loka 2016, 21:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Poljinsylinterin ilmaus

Tervehdys!

Onhan etusatulat ilmattumyös kokonaan? Niissä ku on useampi ilmaruuvi.

-iippo

Kirjoittaja:  punkka [ 02 Loka 2016, 22:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Poljinsylinterin ilmaus

Etusatuloita on koetettu ilmata, mutta kun ei tule nestettä edes jakotukille etupiirin osalta. Tarkistan vielä paineventtilin, ettei ole luiskahtanut paikoiltaan vaikka jarrurasvan kanssa sen kohdistin

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 02 Loka 2016, 23:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Poljinsylinterin ilmaus

Jos sulla on ollut pääsylinteri auki ja kasattu jarruvaseliinin kanssa (niinkuin täytyy) niin sylinteriin tulevan nesteen reikä on täynnä vaseliinia eikä neste pääse sylinteriin saakka. Joskus on tarvinnut laittaa nestesäiliöön painetta niin paljon että on hirvittänyt mutta kyllä on röörit myös auennut. Muista vaan aukaista ilmaruuvi jakotukista. :?: :?: :?:

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 03 Loka 2016, 18:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Poljinsylinterin ilmaus

Kuva

Tässä kuva 2-piirisylinterin uusimmasta versiosta. Oleellista on, että sylinteri liikkuu ja vapaaliikettä polkimella on riittävästi. Esipaineventtiilien osien tulee tietenkin olla oikeassa järjestyksessä tuossa sylinterin päällä. Jos tuntuu, ettei ilmaannu sitten millään, niin tippakannulla nestettä ilmaruuveista. Tämän jälkeen välittömästi tarkistus tuon polkimen vapaaliikkeen suhteen. Joskus männät eivät jaksa palautua taka-asentoon ennen jarrujen lämpeämistä. Jos vapaaliikettä ei silloin ole, niin jarrut alkavat laahata. Mieluummin reilumpi välys kuin liian pieni.

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 04 Loka 2016, 10:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Poljinsylinterin ilmaus

Itselläni ilmautui täysin tyhjä järjestelmä helposti kun vain noudatti oikeaa ruuvien aukomisjärjestystä etusatuloilla.

Joissain autoissa joissa on ollut ilmalukko, olen laittanut paineilmaa säiliöön, joku kumi tai hanska siihen hieman tiivistämään ja toinen aukomaan ilmaruuveja samalla kun antaa ilmaa.

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/