Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

311 kylmäkäynnistys
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=10857
Sivu 2/3

Kirjoittaja:  hara [ 28 Helmi 2017, 00:54 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Hyvä toveri S.! Erot DIN-mittoihin eivät lie suuria? Tuo 3x7x1 kumi ihmetyttää. Käytössäni on vain 31.12.1958 päivätty Ersatzteil-Liste ja siinä räjäytetty BVF H362-6 eikä mitään, mikä olisi tuollainen. Toki kuvasta puuttuu vehkeen "sydän" eli hajotinputki ja muu siihen kuuluva. Harmi, että Navigaattorin sanattomasta toiveesta vein takan päältä kaasuttimen talliin enkä ihan ehkä jaksa lähteä mittailemaan sopivaa kohtaa, mutta huomenna sitten. Kyllä me yhdessä saamme maan kaikki BVF H362-jne härvelit pelaamaan! Onhan se niin (hämäävän) yksinkertainen laite.

Kirjoittaja:  KHara [ 28 Helmi 2017, 18:55 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Kävin kääntelemässä BVF:äni ja etsin kohtaa, mihin voisi 3x7x1 kummin tuupata ja yksi voisi olla kuvassa nuolen osoittama. Jos siinä on joskus ollut, on se ensimmäisen remontin yhteydessä lentänyt...jonnekin. Varaosissa en nähnyt.
Liitteet:
558px-BVF-H362-Tauchrohrmontage.jpg
558px-BVF-H362-Tauchrohrmontage.jpg [ 63.73 KiB | Katsottu 4770 kertaa ]

Kirjoittaja:  hara [ 08 Maalis 2017, 20:35 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Tuli lähetys tiivisteitä ja eikun kokeilemaan! Kaikki tiivistettävät pinnat puhtaina ja kiiltävinä, ihan vähän liukenematonta tiivisteliimaa pintoihin. Riittävä kiristys ja nyt polttoaine on päivän pysynyt sille tarkoitetuissa paikoissa. Hypin riemusta jos tilanne aamulla on sama. Hajotinputken alle tuli kummilevy, jotakin 0,5 mm paksu ja just putken kokoinen. Liekö leikattu bensiiniletkusta? Jos on, on ollut hyvä puukko. Muut sitten fiiberiä ja juuri oikean kokoisia.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 09 Maalis 2017, 11:04 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

O-rengaskokeilut meneillään. Tuo seosputki+tiiviste on ihmeellinen osa, kun sitä ei näy missään varaosakirjassa. Tämä on kuitenkin osa, mikä on monella rikki. 312-kirjassa on jo pystykaasutin, vaikka ensimmäiset tulivat vaakaimulla. KHara on sitkeää lajia, kun ei ole siirtynyt helpompaan malliin alkuperäisyyden juurikaan kärsimättä ;) . LDM on tosiaan ottanut nämä hankalat tiivisteet valikoimaansa, joten oli aika selvittää omat varastot ja sieltäkin ne löytyy. Väittäisin, että 1mm paksuus on kuitenkin se oikea vahvuus isoissa oleellisissa renkaissa, jos tuolla 0,5mm pinnanlaskulla on mitään merkitystä. Neulan alle tulee alumiinitiiviste, joka omalta osaltaan vaikuttaa pintaan. Pinnankorkeus onkin sitten hieman vaikeampi säädettävä... :roll:

Kirjoittaja:  hara [ 09 Maalis 2017, 13:15 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Toveri Sladimir kirjoitti:
O-rengaskokeilut meneillään. Tuo seosputki+tiiviste on ihmeellinen osa, kun sitä ei näy missään varaosakirjassa. Tämä on kuitenkin osa, mikä on monella rikki. 312-kirjassa on jo pystykaasutin, vaikka ensimmäiset tulivat vaakaimulla. KHara on sitkeää lajia, kun ei ole siirtynyt helpompaan malliin alkuperäisyyden juurikaan kärsimättä ;) . LDM on tosiaan ottanut nämä hankalat tiivisteet valikoimaansa, joten oli aika selvittää omat varastot ja sieltäkin ne löytyy. Väittäisin, että 1mm paksuus on kuitenkin se oikea vahvuus isoissa oleellisissa renkaissa, jos tuolla 0,5mm pinnanlaskulla on mitään merkitystä. Neulan alle tulee alumiinitiiviste, joka omalta osaltaan vaikuttaa pintaan. Pinnankorkeus onkin sitten hieman vaikeampi säädettävä... :roll:

Siitä sitkeydestä tiedä....Toki nurkista löytyy pystyversiot ja varmaan yksi tsekkihärpäkekkin...ehkä ei sentään BVF40-mallia. Pikkuveli saattoi myydä sen jollekin mersumiehelle :vihellys: Mummun Mersun osia trokatessaan. Jotenkin vaan tuo 362 miellyttää silmää ja on eksoottisemman näköinen...
Tarkistin 311varaosakirjani vielä kerran eikä siellä tosiaan ole koko putkea tiivisteestä puhumattakaan. Niissä kojeissa, mitä olen purkanut, on ollut joko jotakin tiivistemassaa, repeillyt o-rengas tai sitten littana levy. Pitää vielä tutkia erään teknisen oppilaitoksen koemoottorina olleen kaasutin, mitä hänen sisältään löytyy.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 09 Maalis 2017, 15:39 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Tietovisakysymys: Mikähän on viimeinen 1-kurkkuinen vaakaimukaasutin, mitä autoissa on käytetty? En varmaa vastausta tiedä, mutta epäilys on kuitenkin. Trabant jätetään nyt vastauksien ulkopuolelle.

Kirjoittaja:  iippo [ 09 Maalis 2017, 16:23 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Tervehdys!

Oisko Saabissa käytetty strömberi? Monen mielestä se oli ainakin vihonviimenen, etenkin huonosti öljyttynä.

-iippo

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 09 Maalis 2017, 19:49 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Nyt puhutaan ihan oikeasta kaasuttimesta, eikä mistään pässinpalleista. Tuokin pysyi tuotannossa jostain syystä liiankin pitkään. Suzukin SJ-maastureissa on ihan "normaali" sivuimukaasutin ja jopa toimiva sellainen.

Kirjoittaja:  hara [ 09 Maalis 2017, 20:35 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Toveri Sladimir kirjoitti:
Nyt puhutaan ihan oikeasta kaasuttimesta, eikä mistään pässinpalleista. Tuokin pysyi tuotannossa jostain syystä liiankin pitkään. Suzukin SJ-maastureissa on ihan "normaali" sivuimukaasutin ja jopa toimiva sellainen.

Isoveljellä oli erilaisten mersujen (limousinien) jälkeen SJ110 tai muuta sellaista Suzuki maasturi, pari Pajeroa ja lopuksi Mitsubishi pakettimaasturi ja vieläkin hän eläköidyttyään 68-vuotiaana sanoi Suzukin olevan paras metsäänmenijä vaikka Mitsuun sopii raivaussahat paremmin. Joskus sillä Susulla ajelin ja oli se toki puskassa hyvä mutta ei sillä valtatietä viittinyt ajaa.

Oliko muuten IFA;lla yhtään nelivetoisia?

Asiasta ensimmäiseen: Onko ketjun avannut toveri saanut mitään apua akuuttiin hätäänsä? Voihan se käynnistyongelma olla missä tahansa polttoainetankista pakosarjaan mutta toki tämä kaasutin on yksinkertaisuudessaankin viheliäinen ja yleisin este nappistarttiin.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 09 Maalis 2017, 22:35 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Kuinkahan tuo Trabin viimeisin kaasari istuisi Warreen? Olisivat parhaimmillaan 25-vuotta uudempia ja läppäryypyllä. Onhan se vain 28, häviäisikö tehoissa paljon?

Sivu 2/3 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/