Muuta fontin kokoa
Tänään on 21 Heinä 2019, 02:00


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/3   [ 22 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 28 Helmi 2017, 00:54 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 17 Joulu 2010, 19:04
Viestit: 133
Hyvä toveri S.! Erot DIN-mittoihin eivät lie suuria? Tuo 3x7x1 kumi ihmetyttää. Käytössäni on vain 31.12.1958 päivätty Ersatzteil-Liste ja siinä räjäytetty BVF H362-6 eikä mitään, mikä olisi tuollainen. Toki kuvasta puuttuu vehkeen "sydän" eli hajotinputki ja muu siihen kuuluva. Harmi, että Navigaattorin sanattomasta toiveesta vein takan päältä kaasuttimen talliin enkä ihan ehkä jaksa lähteä mittailemaan sopivaa kohtaa, mutta huomenna sitten. Kyllä me yhdessä saamme maan kaikki BVF H362-jne härvelit pelaamaan! Onhan se niin (hämäävän) yksinkertainen laite.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 28 Helmi 2017, 18:55 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Joulu 2014, 11:50
Viestit: 50
Kävin kääntelemässä BVF:äni ja etsin kohtaa, mihin voisi 3x7x1 kummin tuupata ja yksi voisi olla kuvassa nuolen osoittama. Jos siinä on joskus ollut, on se ensimmäisen remontin yhteydessä lentänyt...jonnekin. Varaosissa en nähnyt.
Liitteet:
558px-BVF-H362-Tauchrohrmontage.jpg
558px-BVF-H362-Tauchrohrmontage.jpg [ 63.73 KiB | Katsottu 3345 kertaa ]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 08 Maalis 2017, 20:35 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 17 Joulu 2010, 19:04
Viestit: 133
Tuli lähetys tiivisteitä ja eikun kokeilemaan! Kaikki tiivistettävät pinnat puhtaina ja kiiltävinä, ihan vähän liukenematonta tiivisteliimaa pintoihin. Riittävä kiristys ja nyt polttoaine on päivän pysynyt sille tarkoitetuissa paikoissa. Hypin riemusta jos tilanne aamulla on sama. Hajotinputken alle tuli kummilevy, jotakin 0,5 mm paksu ja just putken kokoinen. Liekö leikattu bensiiniletkusta? Jos on, on ollut hyvä puukko. Muut sitten fiiberiä ja juuri oikean kokoisia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 09 Maalis 2017, 11:04 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1074
O-rengaskokeilut meneillään. Tuo seosputki+tiiviste on ihmeellinen osa, kun sitä ei näy missään varaosakirjassa. Tämä on kuitenkin osa, mikä on monella rikki. 312-kirjassa on jo pystykaasutin, vaikka ensimmäiset tulivat vaakaimulla. KHara on sitkeää lajia, kun ei ole siirtynyt helpompaan malliin alkuperäisyyden juurikaan kärsimättä ;) . LDM on tosiaan ottanut nämä hankalat tiivisteet valikoimaansa, joten oli aika selvittää omat varastot ja sieltäkin ne löytyy. Väittäisin, että 1mm paksuus on kuitenkin se oikea vahvuus isoissa oleellisissa renkaissa, jos tuolla 0,5mm pinnanlaskulla on mitään merkitystä. Neulan alle tulee alumiinitiiviste, joka omalta osaltaan vaikuttaa pintaan. Pinnankorkeus onkin sitten hieman vaikeampi säädettävä... :roll:

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 09 Maalis 2017, 13:15 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 17 Joulu 2010, 19:04
Viestit: 133
Toveri Sladimir kirjoitti:
O-rengaskokeilut meneillään. Tuo seosputki+tiiviste on ihmeellinen osa, kun sitä ei näy missään varaosakirjassa. Tämä on kuitenkin osa, mikä on monella rikki. 312-kirjassa on jo pystykaasutin, vaikka ensimmäiset tulivat vaakaimulla. KHara on sitkeää lajia, kun ei ole siirtynyt helpompaan malliin alkuperäisyyden juurikaan kärsimättä ;) . LDM on tosiaan ottanut nämä hankalat tiivisteet valikoimaansa, joten oli aika selvittää omat varastot ja sieltäkin ne löytyy. Väittäisin, että 1mm paksuus on kuitenkin se oikea vahvuus isoissa oleellisissa renkaissa, jos tuolla 0,5mm pinnanlaskulla on mitään merkitystä. Neulan alle tulee alumiinitiiviste, joka omalta osaltaan vaikuttaa pintaan. Pinnankorkeus onkin sitten hieman vaikeampi säädettävä... :roll:

Siitä sitkeydestä tiedä....Toki nurkista löytyy pystyversiot ja varmaan yksi tsekkihärpäkekkin...ehkä ei sentään BVF40-mallia. Pikkuveli saattoi myydä sen jollekin mersumiehelle :vihellys: Mummun Mersun osia trokatessaan. Jotenkin vaan tuo 362 miellyttää silmää ja on eksoottisemman näköinen...
Tarkistin 311varaosakirjani vielä kerran eikä siellä tosiaan ole koko putkea tiivisteestä puhumattakaan. Niissä kojeissa, mitä olen purkanut, on ollut joko jotakin tiivistemassaa, repeillyt o-rengas tai sitten littana levy. Pitää vielä tutkia erään teknisen oppilaitoksen koemoottorina olleen kaasutin, mitä hänen sisältään löytyy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 09 Maalis 2017, 15:39 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1074
Tietovisakysymys: Mikähän on viimeinen 1-kurkkuinen vaakaimukaasutin, mitä autoissa on käytetty? En varmaa vastausta tiedä, mutta epäilys on kuitenkin. Trabant jätetään nyt vastauksien ulkopuolelle.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 09 Maalis 2017, 16:23 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 07 Marras 2011, 00:35
Viestit: 84
Tervehdys!

Oisko Saabissa käytetty strömberi? Monen mielestä se oli ainakin vihonviimenen, etenkin huonosti öljyttynä.

-iippo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 09 Maalis 2017, 19:49 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1074
Nyt puhutaan ihan oikeasta kaasuttimesta, eikä mistään pässinpalleista. Tuokin pysyi tuotannossa jostain syystä liiankin pitkään. Suzukin SJ-maastureissa on ihan "normaali" sivuimukaasutin ja jopa toimiva sellainen.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 09 Maalis 2017, 20:35 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 17 Joulu 2010, 19:04
Viestit: 133
Toveri Sladimir kirjoitti:
Nyt puhutaan ihan oikeasta kaasuttimesta, eikä mistään pässinpalleista. Tuokin pysyi tuotannossa jostain syystä liiankin pitkään. Suzukin SJ-maastureissa on ihan "normaali" sivuimukaasutin ja jopa toimiva sellainen.

Isoveljellä oli erilaisten mersujen (limousinien) jälkeen SJ110 tai muuta sellaista Suzuki maasturi, pari Pajeroa ja lopuksi Mitsubishi pakettimaasturi ja vieläkin hän eläköidyttyään 68-vuotiaana sanoi Suzukin olevan paras metsäänmenijä vaikka Mitsuun sopii raivaussahat paremmin. Joskus sillä Susulla ajelin ja oli se toki puskassa hyvä mutta ei sillä valtatietä viittinyt ajaa.

Oliko muuten IFA;lla yhtään nelivetoisia?

Asiasta ensimmäiseen: Onko ketjun avannut toveri saanut mitään apua akuuttiin hätäänsä? Voihan se käynnistyongelma olla missä tahansa polttoainetankista pakosarjaan mutta toki tämä kaasutin on yksinkertaisuudessaankin viheliäinen ja yleisin este nappistarttiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 311 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 09 Maalis 2017, 22:35 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1074
Kuinkahan tuo Trabin viimeisin kaasari istuisi Warreen? Olisivat parhaimmillaan 25-vuotta uudempia ja läppäryypyllä. Onhan se vain 28, häviäisikö tehoissa paljon?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/3   [ 22 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com