Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com:443/forum/

311 kylmäkäynnistys
http://www.warreteam.com:443/forum/viewtopic.php?f=3&t=10857
Sivu 1/3

Kirjoittaja:  Jani Laakkonen [ 13 Syys 2016, 16:06 ]
Viestin otsikko:  311 kylmäkäynnistys

Kun auto on seisonut esim. vuorokauden, joutuu kaatamaan bensaa ilmanputsarista että lähtee käyntiin.
Toimii kyllä moitteetta edellisen operaation jälkeen ja käy tasaisesti muutenkin.
Mistähän tuota ongelmaa kannattaisi ensimmäisenä etsiä?

Kirjoittaja:  heikki [ 13 Syys 2016, 19:47 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Jani Laakkonen kirjoitti:
Kun auto on seisonut esim. vuorokauden, joutuu kaatamaan bensaa ilmanputsarista että lähtee käyntiin.
Toimii kyllä moitteetta edellisen operaation jälkeen ja käy tasaisesti muutenkin.
Mistähän tuota ongelmaa kannattaisi ensimmäisenä etsiä?


Olisko tuo ongelma bensapumpussa?

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 13 Syys 2016, 21:07 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Bensapumpun oltava kunnossa (kalvo ja venttiilit) sekä koneessa oltava puristuksia ja kampikammion tiivistyksen kunnossa.

Sitten lista, jonka vinkit tulleet Alhon Timolta:

-Sytytystulpan kärkiväli 0.6mm, eikä yhtään enempää
-Tulpanhattujen vastus kunnossa (hiili murentuu)
- Puolien kontaktit kunnossa. Puolan käämi tulee langalla mutterin alle ja seuraavan mutterin alle tulee liitin joko + tai jakajalta tuleva johto. Näissä useasti hapettumaa, jos alkuperäiset puolat. Kannattaa purkaa liitos kääminpäähän asti ja puhdistaa kontaktipinnat.
- Jännitehäviöt minimissä. 6v-järjestelmässä kulkee suuret virrat, joten virtalukon ja kaikkien liitosten oltava kunnossa. Kannattaa mitata jännite suoraan puolalta, kun katkojankärki on kiinni.
-Kaasuttimen sekoittajaputken alapäässä on kumitiiviste, joka usein jopa puuttuu. Kaasutin valuu ja pinta laskee.
-Sekoittajaputki on kiristetty liian tiukalle, jolloin putkessa olevat "ikkunat" ovat painuneet kasaan.

Näistä vinkeistä ei ole omakohtaista kokemusta, koska 6-voltin vehkeet ja BVF-sivuimukaasutin ovat tuntemattomia. jos asia kiinnostaa, niin etsitään räjäytyskuvia kaasarista, pumpusta yms.

Hyvä, että saatiin keskustelu käyntiin 311-mallin käynnistysongelmista.

Kirjoittaja:  Juice63 [ 14 Syys 2016, 20:12 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Mulla oli vähän samaa ongelmaa.Laitoin uudet sisuskalut polttoainepumppuun.Aikaisemmin polttoaine valui pumpusta takaisin ja 6 v taitaa olla sen verran heikompi pyörittämään ettei alipaine riitä pumppaukseen. Tai saattaa mun tapauksessa olla vikaa myös tiivistyksessäkin.Tuo kun on ensimmäinen Warren moottori jonka olen kasaillut.Korjaantui jonkin verran.Nyt joutuu laittamaan bensaa kolmen päivän seisonnan jälkeen.Sain Visulahdessa T. Alholta neuvoja kaasuttimen suhteen mitä kannattaa tarkastaa.En ole vielä ehtinyt tarkastaa kaasutinta mutta onhan tässä syksy aikaa.Samat neuvot on kyllä edellisessäkin viestissä.

Kirjoittaja:  hara [ 21 Helmi 2017, 23:33 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Tuossa kehittelin teoriaa BVF 362-kaasuttimien ongelmista yhdistettynä tyhjään pumppuun: kun kaasutin tyhjenee huonojen tiivisteiden takia, aukenee neulaventtiili ja pumpun hennot venttiilit eivät jaksa kauaa vastustaa kiusausta vaan päästävät polttoaineen takaisin tankkiin. Siinä sitten sahataan naama punaisena (kokemusta on) akkua tyhjäksi. Tätä nykyä olen viimein saanut yhden, ehkä kaksi kaasutinta pitämään nestetä edes yön yli sisällään. Toki vähän soveltaen liki oikean kokoisia fiibereitä ja nousuputken juuressa o.rengasta ja tiivistemassaa. Joskus kokeilin toista merkkiä tiivisteliimaa tai tahnaa ja ikäni mä muistan sen: Mömmö lähti hitusina liikkeelle ja tukki verenkierron välillä kokonaan. Oli se hauskaa talvipakkasella ja viimassa puhdistaa, että pääsi kotiin.

Se vaan on ollut ikävä temppu, että ovat nuo tiivisteet tehneet hiukan DIN-normista poikkeaviksi joten niitä ei meinaa löytyä ja varsinkaan sitä tärkeintä eli nousuputken tai hajottimen juureen kuuluvaa suht,pehmeää kumia. O-rengasvalikoimista ei sopivaa ole tullut vastaan. Toisekseen; kun menee normivaraosakauppaan, törmää jopa siihen, ettei henkilö edes tiedä, mikä on fiiberitiiviste. Kiersin kerran Lahdessa useassakin liikkeessä ja siellä itseasiassa kävi niin, että ainut joka tiesi heti hakemani , oli sellainen lähempänä 20 v ollut neitonen ja hänkin valitteli, ettei ole hyllyssä vaan tilattava olisi keskusvarastosta.

Kirjoittaja:  Jani Laakkonen [ 21 Helmi 2017, 23:52 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Tilanne parani aluksi bensapumpun vaihdolla ja tuloputken puhdistuksella.Vika ilmeni kuitenkin pian takaisin ja nyt ei ole lähtenyt muuten kuin 12v apupirralla käyntiin.Täytynee puhaltaa tuloputki uusiks läpi ja laittaa kaasariin menevään letkuun takaisku venttiili,jos se vaikka auttaisi. Vai onko jollain ehdotuksia?

Kirjoittaja:  pyhimys [ 22 Helmi 2017, 09:05 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Sähköinen pumppu piiloon, niin pääsee ongelmista.
Vanhan pumpun voi jättää koristeeksi paikalle.
Mulla ei jaksanut pumpata oma pumppu ollenkaan.

AJ

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 22 Helmi 2017, 10:19 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Jos jollakin olisi lista tarvittavista fiibereistä, niin voisin tarkistaa varastot. Fiibereitä kyllä löytyy, mutta kohde on epäselvä. Samoin tuo sekoittajan O-rengas, mutta sellaisia ei ole tainut vastaan tulla?

Kirjoittaja:  KHara [ 22 Helmi 2017, 11:04 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

1x20,2x25x1,5
1x24,2x29,8x1,5
1x12x15x1,0
2x8x11x1,0
1x6x9x1,0

ensimmäinen luku on tarve yhtä laitetta kohden ja varsinkin nuo isoimmat ovat hankalia sovittaa väärän kokoisista. Ehkä tuolla paksuudellakin on merkityksensä? Polttoaineen pinnan korkeutta ajatellen? Sehän mitataan kohokammiosta ja on kaiketi jossain yhteydessä hajotinputken yläreunan kohtaan kurkussa?

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 27 Helmi 2017, 21:53 ]
Viestin otsikko:  Re: 311 kylmäkäynnistys

Fiiberit taitaa löytyä kaikki. Ei ne ihan samoilla mitoilla ole, mutta muutamissa on oikeat varaosanumerot. Mihinkähän tulee 3x7x1 kumitiivisterengas? Täytyy näistä koota jonkinlainen setti sivuille. Näköjään neulaventtiilin alle on alumiinirengas ja bensaletkun banjoon vielä fiiberit. Hieman harmaalla alueella tämä sivuimukaasutin toistaiseksi, mutta eiköhän tässäkin viisastuta.

Sivu 1/3 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/