Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 16 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Wartburgin herätys syväjäästä
ViestiLähetetty: 21 Maalis 2016, 14:40 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 21 Maalis 2016, 14:30
Viestit: 3
Morjesta vuan,

Tarkoitus olisi herättää täksi vapuksi Wartburg henkiin, autolla ei ole ajettu 15:sta vuoteen. Tallissa odottaa vm. 1988 harmaa kaunotar.

Mitähän loitsuja kannattaisi tehdä? Jarrut lienee ihan jumissa, joten niitä pitää rassata, mutta onko vinkkejä moottorin suhteen?

Auto on Jyväskylässä, löytyykö foorumilta harrastajaa, joka tuon kävisi lohikoskella korvausta vastaa laittamassa katsastuskuntoon?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin herätys syväjäästä
ViestiLähetetty: 21 Maalis 2016, 17:30 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Tervetuloa foorumille! :kitosss: Ja hienoa jos taas yksi "ruususen unessa" ollut yksilö pääsee elävien kirjoihin.

Olisi kiva kuulla millaisessa kunnossa auto on? Seisonta on ollut sisätiloissa / ruoste ei ole pääsyt iskemään? Lähteekö kone käyntiin ja lämmöt pysyy aisoissa? Vaikka autolla ei ole ajettu, niin onko käynnistelty vuosien saatossa?

Minun Helmi oli 21v seisonnan jälkeen aika heikossa hapessa ja suurimmat murheet olivat jarrujen (jumissa) ja moottorin lämpöjen suhteen (jäähdytysputkia tukossa/ haperoituneet rikki, termostaatti jumissa ja kansipahvin kunto kyseenalainen). Bensatankki oli myös ruostunut sisältä ja siitä irtosi paljon p**kaa joka aiheutti kaasarin roskaantumista seuraavan vuoden. Bensatankki kannattaa siis tyhjentää propusta jos vaan mahdollista (minä en hölmönä tehnyt). Sitten tietysti pieniä juttuja = akku ja renkaat menivät vaihtoon myös.

Kaikki tarvittavat varaosat saat Pöljän Varaosakeskuksesta: http://warreteam.com/varaosat

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin herätys syväjäästä
ViestiLähetetty: 21 Maalis 2016, 19:15 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Tervetuloa foorumille! Mulla puolen tunnin matka lohikoskelle, en kyllä isommin ala remonttia tekemään, warresta kokemusta -70 luvun alusta. Saattaisin joskus pistäytyä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin herätys syväjäästä
ViestiLähetetty: 21 Maalis 2016, 19:59 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Tervetuloa juokkoon!

Ihana että yksi vielä alkaa kulkea 2 tahtia edellä muita.

Olisi hauska nähdä kuvia helmestäsi ja henkiinherätyksen menoa. Jos on vaikea saada kuvat sisään, niin Warre-team taikkapa minäkin voin auttaa.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin herätys syväjäästä
ViestiLähetetty: 22 Maalis 2016, 17:42 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 21 Maalis 2016, 14:30
Viestit: 3
Kiitokset kaikille vastauksista, taidan pääsiäisenä kaivaa laitteen esille ja yrittää testailla pyöriikö kone ja onko jarrut ihan jumissa.

Auto on ilmeisesti ajettu aikoinaan noille sijoille lämpimään talliin, joten voihan se olla että selviää ilman ihan mahdottomia remontteja, saa nähdä.

Otan kuviakin projektin warrelta ja raportoin miten homma etenee.

Ja erityiskiitos heikille tarjouksesta, otan suhun yhteyttä tarvittaessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin herätys syväjäästä
ViestiLähetetty: 22 Maalis 2016, 18:29 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Taidolla herättelet, ei voimalla. Pääsiäisenä on touhua, lauantaina olen näillä näkymin vapaana aamupäivästä iltaan saakka.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin herätys syväjäästä
ViestiLähetetty: 22 Maalis 2016, 20:35 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 112
Paikkakunta: pirkanmaa
Kun muutama vuosi sitten lopetin verstaani ja siirryin päätoimiseksi tyhjäntoimittajaksi niin yksi tehtävä muuttotouhuissa oli kilpurin ja varaosakaluston siirtäminen uuteen osoitteeseen.
Olihan niitä aihioita vuosien varrella kertynyt vissiin 8-9kpl ja urakkaa tiedossa koska uusinkin oli seissyt taivasalla jo 17 vuotta.
Ei muuta kuin akku paikoilleen ja pieni huikka kaasariin ja joka ainoa lähti eka startista käymään :o Yhdessä oli kytkin senverran jumissa että täytyi työntää kärrylle mutta kaikki muut ajamalla kyytiin. Huoltoautona toiminut lantikan paloauto vaati kolme starttausta ennenkuin suostui jäämään käyntiin ja sain ajettua sen uuteen kotiin kun taas pihapiirissä majaillut GAZ66 vaati tunnin intensiivisen työskentelyn ennen siirtoajoa. Gazin kolmekulmaiset renkaatkin muuttuivat 25 kilometrin jälkeen jo nelikulmaisiksi ja toiset samanverran niin olisivat varmaan ollet jo viisikulmaisia. :smileyg:
Kilpuri siirrettiin sitten ajamalla, olihan siinä jarruissa silikoninesteet.
Toi silikoni on varsinainen taikaliemi. Aikoinaan käytin ATE:n sinistä ja vaihdoin kahdesti vuodessa mutta silti oli kiehumisoireta. Vuonna -87 siirryin silikoninesteisiin sekä kilpurissa että jokapäiväisessä ajossa olevassa lantikassa ja kaikki jarrumurheet loppui siihen. Levyt sai ajaa valkohehkuiseksi eikä silloinkaan kovin pahaa häipymistä ollut ja pienen jäähdyttelyn jälkeen kaikki taas ok. 17 vuoden seisomisen jälkeen olisi voinut ajaa dynolle suoraan ja leima olisi tullut. Samat litkut on molemmissa kulkineissa vielä tänäkin päivänä.
Voin tuolla tekniikkaosastolla kertoilla omia kokemuksia kansipahvista ja muista havainnoista kunhan kerkiän(eläkeläinen nääs) :vihellys:

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin herätys syväjäästä
ViestiLähetetty: 23 Maalis 2016, 23:20 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
santtuvaari kirjoitti:
... Vuonna -87 siirryin silikoninesteisiin sekä kilpurissa että jokapäiväisessä ajossa olevassa lantikassa ja kaikki jarrumurheet loppui siihen. Levyt sai ajaa valkohehkuiseksi eikä silloinkaan kovin pahaa häipymistä ollut ja pienen jäähdyttelyn jälkeen kaikki taas ok. 17 vuoden seisomisen jälkeen olisi voinut ajaa dynolle suoraan ja leima olisi tullut. Samat litkut on molemmissa kulkineissa vielä tänäkin päivänä...

Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Minä taistelen joka toisen vuoden jarrusylintereiden kanssa. En ole löytänyt Dot 3 vaan oli laitettava Dot 4 sisään. Onko Dot 5 silikooni-nestettä?

P.S. Heino kuva olet löytänyt! Oletan että se on otettu kilpuristasi. D.S..

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin herätys syväjäästä
ViestiLähetetty: 24 Maalis 2016, 18:36 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 112
Paikkakunta: pirkanmaa
Warre 1000 kirjoitti:
Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Minä taistelen joka toisen vuoden jarrusylintereiden kanssa. En ole löytänyt Dot 3 vaan oli laitettava Dot 4 sisään. Onko Dot 5 silikooni-nestettä?

P.S. Heino kuva olet löytänyt! Oletan että se on otettu kilpuristasi. D.S..


Jollet usko, koita itse ja hämmästy. Ihmettelen miksei sitä käytetä paljon enemmänkin ja nimenomaan harrasteajoneuvoissa jotka seisovat usein pitkiäkin aikoja käyttämättä.

Silikonijarruneste ei ole ollenkaan DOT luokiteltu eikä sitä saa sekoittaa tavallisten nesteiden kanssa, muuten tuloksena on melkoista puuroa. Nesteen ylivoimaisuus perustuu siihen tosiasiaan että se ei absorboi ollenkaan kosteutta ympäröivästä ilmasta eika maantien lätäköista ja on täysin tunnoton kondensiokosteudelle joten kiehumispiste ei muutu vuosien kuluessa eikä kosteuden aiheuttamaa korroosiota tapahdu

Ensin paineilmalla koko putkisto puhtaaksi ja senjälkeen pari litraa tenua lävitse ja vielä vähän ilmaa perään. Annat kuivua jokusen tunnin jonka aikana purat sylinterit ja peset jarrunestejäännökset pois huolellisesti. Kasatessa voit käyttää jarruvaseliinia mutta säästeliäästi. Äläkä unohda pääsylinteriä ja nestesäiliötä(kuten eräs tuttavani) :voi perk:
Silikonineste on väriltään violettia, erotuksena tavallisesta. Itse tilasin aikoinaan englannista mutta ainakin SISUauto pitää sitä nykyään hyllytavarana, eikä ole edes mitenkään satumaisen hintaista.
Jarrupalojen ja kenkien kulumista ei sekään kyllä estä mutta kaikki muut jarruhuolet viot unohtaa muutaman tunnin työllä.


Toi kuva on jyskälästä -92 luultavasti Myhinpään ek:lta.
(nosti itsetuntoa pirusti kun kilometri ennen maalia ohitin edellä lähteneen japanilaisparin mitsu evon :vihellys: )

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburgin herätys syväjäästä
ViestiLähetetty: 24 Maalis 2016, 22:15 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 360
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
santtuvaari kirjoitti:
Silikonijarruneste ei ole ollenkaan DOT luokiteltu


Onko vaihtoehtoisia normeja täyttäviä silikonijarrunesteitä vielä markkinoilla kuin DOT5 mukaiset nesteet?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 16 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com