Warre 1000 kirjoitti:
Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Minä taistelen joka toisen vuoden jarrusylintereiden kanssa. En ole löytänyt Dot 3 vaan oli laitettava Dot 4 sisään. Onko Dot 5 silikooni-nestettä?
P.S. Heino kuva olet löytänyt! Oletan että se on otettu kilpuristasi. D.S..
Jollet usko, koita itse ja hämmästy. Ihmettelen miksei sitä käytetä paljon enemmänkin ja nimenomaan harrasteajoneuvoissa jotka seisovat usein pitkiäkin aikoja käyttämättä.
Silikonijarruneste ei ole ollenkaan DOT luokiteltu eikä sitä saa sekoittaa tavallisten nesteiden kanssa, muuten tuloksena on melkoista puuroa. Nesteen ylivoimaisuus perustuu siihen tosiasiaan että se ei absorboi ollenkaan kosteutta ympäröivästä ilmasta eika maantien lätäköista ja on täysin tunnoton kondensiokosteudelle joten kiehumispiste ei muutu vuosien kuluessa eikä kosteuden aiheuttamaa korroosiota tapahdu
Ensin paineilmalla koko putkisto puhtaaksi ja senjälkeen pari litraa tenua lävitse ja vielä vähän ilmaa perään. Annat kuivua jokusen tunnin jonka aikana purat sylinterit ja peset jarrunestejäännökset pois huolellisesti. Kasatessa voit käyttää jarruvaseliinia mutta säästeliäästi. Äläkä unohda pääsylinteriä ja nestesäiliötä(kuten eräs tuttavani)
Silikonineste on väriltään violettia, erotuksena tavallisesta. Itse tilasin aikoinaan englannista mutta ainakin SISUauto pitää sitä nykyään hyllytavarana, eikä ole edes mitenkään satumaisen hintaista.
Jarrupalojen ja kenkien kulumista ei sekään kyllä estä mutta kaikki muut jarruhuolet viot unohtaa muutaman tunnin työllä.
Toi kuva on jyskälästä -92 luultavasti Myhinpään ek:lta.
(nosti itsetuntoa pirusti kun kilometri ennen maalia ohitin edellä lähteneen japanilaisparin mitsu evon

)