Illalla tarkistin systysjärjestelmää. Sytytyshetiki oli kohdallaan ja katkojen väli noin 0,35 mm. Sytytystulpat eivät olleet märkiä mutta kolmas mustan värinen. Kipinä en saanut aluksi syntymään kun pyöritin moottoria. Otin uuden systyspuolan eikä sillä syntyi kipinää kolmas sytytystulpalle. Vintiltä otin käytetyt virranjakajan eikä silläkään. Kokeilin toista sytytysjohdin hatullaan, ja sillä onnistui. Kolmannen sylinterin sytytyshatussa oli katkoa. Vaihdoin sitä ja mittasin muut johdot ja hatut. Niillä ei ollut katkoa, ja nyt syntyi kipinä kaikissa sytytystulpaissa.
Tänään pääsin 7 kilometriä ennenkuin sammui. Kaasuttimessa oli bensaa ja ilmeisesti rauhoittuaan sytytyksessa en löytäisi vikaa. Käynnistin sitä ja lähti tankaamaan 98E5 käyttäen vanhaa 2T-öljyä. Aluksi se pysähtyi kerran mutta lähti heti käyntiin ilman ryyppyä. Ajoin 20 kilsaa seuraavaan kaupinkiin ja siellä täytin tankkia. Ajoin kotiin 10 km yhtä matkaa.
Tuntuisi että tein virheen tankaamalla 95 E10 ja käyttäen semisyntetic 2T öljyä viime viikolla.
Lauantaina joskus tuli vähän vettä, ja oli paljon tyhjäkäyntiä tarkastuspisteessä, sekä 60 km/h ajoa A-Fordeja varten.