Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Voimakas muljailu ja tärinä
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=10594
Sivu 2/3

Kirjoittaja:  pyhimys [ 26 Heinä 2014, 08:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Voimakas muljailu ja tärinä

Katso iskarit ja niiden kiinnityskohdat runkoon

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 26 Heinä 2014, 09:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Voimakas muljailu ja tärinä

Varsinaisen asian sivusta: Vapaakytkintä kiinni on hyvä käyttää vain alamäki- tai hinauskäynnistyksessä. Myös syt. ajoituksissa. Muuten ei, koska moottorijarrutus on olematonta ja voitelu siten vain joutokäyntiluokkaa. Paitsi jos vapaakytkin luistaa/ ei ota kiinni. Kun on vapaakytkimen käytön oppinut, niin "täystahti"-autoilla ajelussa ei ongelmia, moottorijarrutus, ja siten bensansäästöä, poljin-v-keppisteppailuitta. Sitä on nähty.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 26 Heinä 2014, 11:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Voimakas muljailu ja tärinä

vanhawarristi kirjoitti:
...Kun on vapaakytkimen käytön oppinut, niin "täystahti"-autoilla ajelussa ei ongelmia, moottorijarrutus, ja siten bensansäästöä, poljin-v-keppisteppailuitta. Sitä on nähty.

Tässä yhden keppisteppailija! Suurin ongelma keppisteppailussa on vaimo, joka hermostuu kun annan autoa rullaa vaapasti kilometrin verran ennen tiestä poikkeaminen.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 04 Elo 2014, 15:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Voimakas muljailu ja tärinä

Eilen avasimme vetoakselit ja pelkääjän puolinen kolmitappi oli rutikuiva, josta kuva alla. Jäljellä olevat rasvat olivat kuivuneet muovailuvahan tapaiseksi kokkareiksi.

Kuva

Purimme kolmitapin neuloineen, pesimme vanhat mönjät pois ja uusi kasaus tuoreilla rasvoilla. Neulojen laittaminen paikoilleen vaatii vakaita käsiä. Tutkimme vastakupit ja ne olivat molemmilla puolilla ehjät. Toisen puolen vetarissa oli rasvaa siedettävästi.

Vetoakseleiden rasvat kannattaa tarkistaa jos on epäilystä, että sisällä voisi olla vielä tehtaan mönjät. :roll:

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 04 Elo 2014, 21:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Voimakas muljailu ja tärinä

Hieno että vika löydettiin!

Ja vielä ensinmäisellä yrityksellä. Oletko koskaan ajatellut loton kokeilua?

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 05 Elo 2014, 09:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Voimakas muljailu ja tärinä

Tuosta olikin jo juttua, rasvojen kuivahtamisista. Laskitko neulat, 27 kpl/ tappi :happy 2: Laakerikaupoissa myydään uusia neuloja...Miltä näytti tappien vastinpinnat, yleensä ensimmäisenä niissä näkyy pintarikot.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 06 Elo 2014, 00:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Voimakas muljailu ja tärinä

Onneksi on hyvä tukiverkosto, ystäviä ja foorumilaisia ympärillä, ettei tarvitse vetää ihan lottoamalla! :happy 2:

Kun kaikki tapit oli valmiina, oli laatikon pohjalla 2kpl ylimääräistä neulaa = jaa mitäs tämä on? No sitten vaan tarkistamaan aikasemmin kasatut ja molemmista tapeista puuttui yksi neula. Kyllä ne kaikki siis sinne menivät takaisin! Tappien vastinpinnat olivat ihan ok:n näköiset.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 09 Elo 2014, 23:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Voimakas muljailu ja tärinä

Muutama havainto Warresta vetarihuollon jälkeen:
Moottoritienopeuksissa kulku tuntuu tasaisemmalta ja yleinen meteli auton sisällä on näissä nopeuksissa nyt vähän pienempää, mitä ennen. Rasvat olisi varmasti ollut hyvä tarkistaa jo pari vuotta sitten... :odottaa:

Tässä kuvasarjaa miltä homma näytti

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 10 Elo 2014, 08:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Voimakas muljailu ja tärinä

Siisti kapistus ja hyvä kuvasarja! Tulihan laitettua vähän rasvaa olkanivelten lieriötappeihinkin. Muuten voisi aikaa myöten alkaa jumitella. Yleensä ei vetareita kovin usein poistella. Ja se vielä, että niveliin olisi hyvä laittaa vetonivelrasvaa.

Kirjoittaja:  warreossi [ 10 Elo 2014, 09:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Voimakas muljailu ja tärinä

Hyvä kuvasarja hommasta :wartburg_l:

Sivu 2/3 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/