Tervehdys, elikkä ostettiin varaosiksi kymmenen vuotta seissyt -86 Wartburg jota on kuitenkin aina välillä käytelty. Tästä olisi siis tarkoitus ottaa moottori tuohon omaan harrastepeliin kiinnileikanneen tilalle.
Parina päivänä sillä tuli ajeltua pikku pätkää edestakas ja sitten se alkoi tosiaan kastelemaan tuota kolmospytyn tulppaa.
Olen jo vaihtanut tuosta jumiutuneesta moottorista kärkilevyn kärkineen ja tulpat, johdot ja puolat on vaihdeltu ristiin ja todettu kaikki osat toimiviksi.
Ja tulppa tosiaan antaa irrallaan ollessa vahvan kipinän, mutta kun laittaa paikalleen ja starttaa niin yhdesti tupsahtaa ja ei muuta.
Tulpissa vika ei voi olla koska tämä kastunut tulppa toimii kahdessa muussa sylinterissä aivan normaalisti.
Kärjet on puhdistettu ja kolmoselle on laitettu uudet kärjet ja sytytys on tarkastettu ja säädetty tämän palstan ohjeiden mukaan.
Miten tästä saa kondensaattorit irti, jos niitäkin vaihtelisi keskenään. Niin ja kaikkien kärkien välissä kyllä näyttäisi kipinä olevan.
Minulta ainakin alkaa tuota järki loppumaan