Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/2   [ 17 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Warre ei käynnisty vaikka saa bensaa ja kipinää!
ViestiLähetetty: 20 Elo 2013, 21:44 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Jos kohon kieleke on alkuperäisessä säädössä, älä koske. Tai vertaa alkuperäiseen säätöön. Laihemmalle ei kannata, saattaa moottorin laakerit tykätä pahaa, ajan myötä. Mulla oli jossain vaiheessa kaikki reservikohotkin juotoksineen tarkistettuja, ei tarvinnut pelätä, että rupeaisi sukeltaa....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre ei käynnisty vaikka saa bensaa ja kipinää!
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 09:49 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 16 Elo 2013, 11:45
Viestit: 7
Moi!

Juotin eilen sen vanhan kohon kuntoon. Vuosi vielä kahdesta kohdasta. Tinaa tuli kuitenkin käytettyä sen verran, että säädn kohon kielekettä hieman ylöspäin. Sain tolta Dirk Langelta kaasarin kaikki arvot josta selviää mm. nestepinnan taso, joka on muistaakseni 25 mm +- 2,5. Laitan tulemaan, jos joku kaipaa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre ei käynnisty vaikka saa bensaa ja kipinää!
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 21:53 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Lainaus korjauskäsikirjasta 1977 kaasutimesta BVF 40.

"Mittaa kohon ja kasuttimen kannen tiivistepinnan välinen etäisyys, jonka tulle olla 12,5 +/- 0,3 mm, joka vastaa polttonestepinnan korkeutta. Suoritettaessa tätä mittausta, varmista, että kohon saranoiden vipu on yhdensuuntainen tiivistepinnan kanssa ja että neulaventiilin jousikuormitettu kara koskettaa juuri ja juuri sitä, mutta se ei vielä avaudu."

Ensinmäisen lauseke ymmärrrän kuin kuvaa katson, mutta viimeisen lauseen on kyllä vähän epäselvää. Kai sen takia koho pitää roikkua alaspäin, ettei jousi painetaan kasaan, ja mitattaisi etäisyys koholle, kun se on väärässä asennossa.

Tietysti bensapinta on tärkein, ja etenkin kuin kohoa on raskaampaa kuin alkuperäinen kohoa. Jos saat bensapinnan mitatuksi se on paras ratkaisu.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre ei käynnisty vaikka saa bensaa ja kipinää!
ViestiLähetetty: 22 Elo 2013, 12:22 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 16 Elo 2013, 11:45
Viestit: 7
Kiitos paljon neuvosta!

Tuota pitää kokeilla, koska on looginen ja ymmärrettävä. Tarkoittanee tasoa, kun kaasarin kansi on avattu ja sekä kansi että koho poissa. Löysin Dirk Langen lähettämän uuden kohon. Testaan sen pitävyyttä kuumassa vedessä. Sitten kevyt asennus. Sen jälkeen kaadan bensaa kunnes ei enää mene, otan autki ja mittaan pinnan antamasi ohjeen mukaisesti. Hyvä, korjaamokäsikirjaa, jonka juuri sain, kannattaa ilmeisesti lukea!

T. Sauli


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre ei käynnisty vaikka saa bensaa ja kipinää!
ViestiLähetetty: 22 Elo 2013, 13:21 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 360
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Samuli kirjoitti:

Tarkoittanee tasoa, kun kaasarin kansi on avattu ja sekä kansi että koho poissa.

Sen jälkeen kaadan bensaa kunnes ei enää mene, otan autki ja mittaan pinnan antamasi ohjeen mukaisesti.


NO JUU EI!!

Avataan kaasuttimen kannen ruuvit, käännetään kansi pystyyn koho alaspäin, kokeillaan 40mm BVF:n tapauksessa esim. 12,5mm poranterällä onko kohon ja kannen väli oikea kun kohon kieli koskettaa neulaventtiiliä. Jos ei, niin voi säätää haluamaansa suuntaan taivuttamalla varovasti kohon kieltä.

Neulaventtiilin toiminnan voi testata vaikka puhaltamalla letkuliitäntään ja liikuttamalla samalla kohoa kuten se liikkuisi kohokammiossa.

Kaasuttimen polttoainepinnan tarkistukseen ilman purkamista on korjaamokäsikirjassa piirustukset mittavälineen rakentamiseksi (40mm BVF-kaasuttimille).

_________________
Ajokalustoa: 353W Tourist '86, 353W ralliauto '82, 311 '62, Volvo Viking '60
Tallennettuna: 353W 15kpl, Trabant '60, VW 1200 '65, VW Trp umpikylki '65, Sunbeam IMP '70, Skoda 120 '85, SAAB 96 '78, Lada 2105 '84, JA PALJON MUUTA TAVARAA...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre ei käynnisty vaikka saa bensaa ja kipinää!
ViestiLähetetty: 30 Elo 2013, 10:45 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Toisaalta, kyllä liiat tinat saa pois.. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre ei käynnisty vaikka saa bensaa ja kipinää!
ViestiLähetetty: 28 Kesä 2014, 10:04 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Palataans vanhaan asiaan. Kohon säätö alaspäin= bensapintaa alas, johtaa herkempään kierroskäytökseen, mutta myös lisääntyneeseen laakerien ja mäntien kulumiseen. Jopa kiinnileikkautumiseen. Syynä juuri vähentynyt voitelu. Tämä säätö onkin taidetta esim 2-T-kilpakoneissa. Saada kierroskäyttäytyminen ja teho huippuunsa koneen hajoamatta.
Löysin ohjeen kaksikurkkuisen kaasarista: Kun kaasarin kansi pystysuorassa, kohon ja kannen alatason väli 10mm, pitää neulaventtiilin siinä olla sulkeutunut. Muut säädöt: I-kurkku, läppä ensin kiinni, sitten auki 0,59mm läpän reunalla, II-kurkku vastaavasti 0,17mm. Siitä en ole varma, onko kyseessä syntyvä rakomitta, vain läpän liikepoikkeama. Liikepoikkeaman mukaan joskus säädin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/2   [ 17 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com