Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 10 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ravistus...
ViestiLähetetty: 08 Touko 2013, 01:43 
Aktivisti
Aktivisti
Avatar

Liittynyt: 16 Helmi 2013, 02:02
Viestit: 21
Epätietoinen.. :roll:
Ajaessani Lahden classicmotorshow-näyttelyyn pe.3.5. olin esikaupunki alueella ja alkoi hirveä ravistus ja varsinkin kun lähti paikaltaan ja kiihdytti, niin nopeudessa n. 50- 70 pahinmillaan alkoi voimakas vapina. No pääsin perille. Sunnuntaina kun lähdin kotiin, niin sama homma tietty edessä. Nopeuden noustessa yli 80 alkoi vaiva hellittää ja niimpä pistin tuleen kohti Kuortanetta 100 - 110 km/t. oli siinä järkeä tai ei. Koitiin oli päästävä. Tarkastin pyörienkin mutterit ja kireellä olivat. Siis missähän mahtaa vikaa olla.. :?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ravistus...
ViestiLähetetty: 08 Touko 2013, 09:15 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Tarkasta ensimmäiseksi renkaiden kunto,kun renkaan rakenne alkaa pettämään on oireet usein kuvailemasi kaltaiset.

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ravistus...
ViestiLähetetty: 08 Touko 2013, 10:25 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Muistaakseni Kalevi osti muutama vuosi sitten uudet renkaat autoon, eikö näin ollut? Paikaltaan lähdössä renkaat ei myöskään pitäisi kummosemmin vaikuttaa (tai pitää ollaa melkeen irti tms.). Oletko katsonut ettei renkaasta ole irronnut painoja? Sehän voi aiheuttaa tärinää noissa mainitsemissa nopeuksissa ja hävitä kun laittaa lisää vauhtia tauluun.

Oliko ravistus sellaista kytkimestä tai moottorista tulevaa vai enemmän alusta / rengas osastoa? Hävisikö kun laitat kytkimen pohjaan ja annat auton rullaa?

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ravistus...
ViestiLähetetty: 08 Touko 2013, 11:19 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Itselleni tuli muutaman vuoden vanhaan Nokia NRT renkaaseen patti kulutuspintaan ja tärinä alkoi kanssa 50km/h kieppeillä ja helpotti kun noputta nosti.

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ravistus...
ViestiLähetetty: 08 Touko 2013, 11:30 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
warreossi kirjoitti:
Itselleni tuli muutaman vuoden vanhaan Nokia NRT renkaaseen patti kulutuspintaan ja tärinä alkoi kanssa 50km/h kieppeillä ja helpotti kun noputta nosti.


Nokialaisista olen muuten kuullut muualtakin samanlaista. :?: Ovatkohan (erityisen) herkkiä montuille yms. miinoille joita maame teissä on aika runsaasti talven jäljiltä.

Mulla on elämäni ensimmäiset Nokian kesärenkaat juuri Warressa alla... hyvin ne ovat pelittääneet 2500km. :roll: :fingers: Hakkapeliitat on taas 'parasta mitä rahalla saa'.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ravistus...
ViestiLähetetty: 08 Touko 2013, 14:10 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 360
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Yleensä renkaan runkovika ja siitä johonkin kohtaan tuleva patti ilmoittaa itsestään jo ihan liikkeelle lähtiessä kävelyvauhdissa huojunnalla jonka tuntee ratissa, jos vika on etupyörissä, ja takapuolessa, jos vika on takapyörissä.

Kuvailemasi tärinä/vapina viittaa yhden tai useamman pyörän epätasapainoon. Joko pyörät on tasapainoitettu väärin, niiden painot ovat lähteneet irti tai liukuneet toiseen kohtaan vanteen reunalla, tai pyörät ovat kokonaan tasapainoittamatta.

Liittyykö tärinään mitään mekaanista ääntä?

_________________
Ajokalustoa: 353W Tourist '86, 353W ralliauto '82, 311 '62, Volvo Viking '60
Tallennettuna: 353W 15kpl, Trabant '60, VW 1200 '65, VW Trp umpikylki '65, Sunbeam IMP '70, Skoda 120 '85, SAAB 96 '78, Lada 2105 '84, JA PALJON MUUTA TAVARAA...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ravistus...
ViestiLähetetty: 08 Touko 2013, 20:50 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Renkaiden vaihtoa edestä taakse. Seuraavaksi voimansiirron tutkintaan: Vetoakselin sisänivel vatkaa rikkoutuneena kiihdytettäessä, saman tekee rasvan puute sisänivelessä. Uloimpiakin vetoakselin niveliä kannattaa tarkastella. Vaihteiston kannakekumikin on syytä tarkistaa. Jos iskarin kiinnitys on väljä, tai iskarin mehut on pihalla, saattaa tästäkin seurata vaikka minkälaista vapinaa. Nämä nyt ensimmäisenä tulee mieleen.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ravistus...
ViestiLähetetty: 10 Touko 2013, 12:26 
Aktivisti
Aktivisti
Avatar

Liittynyt: 16 Helmi 2013, 02:02
Viestit: 21
Joo,kiitos kun tulee paljon vinkkejä.
Auto ollut Lahden keikan jälkeen tallissa ja asiaan en ole vielä yhtään enempää perehtynyt ja pitää tehdä koeajo lenkki, että muistuu uudelleen paremmin mieleen nuo vaivojen oireet. Sateet kyllä pitää loppua ensin.
Näin se mielestäni meni: Raju vapina tuntui vain kun veto oli päällä ja hellitti heti kun nosti kaasua ja pahimmin tuntui n.50-70 nopeudessa. Tutkimatta vain tuntuu,että olisko tuolla vetoakseleissa jotain häikkää..?? :thumbdown: Mitenkä se on mahdollista, kun se alkoi mielestäni äkisti ja voiko esim. vetoakseli päästä jotenkin pois tilastaan.. :?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ravistus...
ViestiLähetetty: 11 Touko 2013, 10:28 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:20
Viestit: 142
Paikkakunta: Kerava, Finland
Kyllähän toi vetoakseliongelmalta kuulostaisi. Nelari ravistaa aina vähän vedättäessä, mutta se on ominaisuus, ei vika.

_________________
On Warreton! Ex. W353 2D Roadster vm. 1982, W1.3 4D Sedan vm. 1990


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ravistus...
ViestiLähetetty: 20 Kesä 2013, 20:55 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Yksi syy voisi olla ulomman nivelen keskitapin katkeaminen. Myös voitelut vaikuttaa, haitarin kaulan alta vaan lisää rasvaa. Varsinkin toosan puoleiseen, kun se käy lämpimänä rasvat kuivuen.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 10 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com