warreteam.com kirjoitti:
Tulpat oli vaihdettu 2500km sitten ja nyt auton yksi pytty tipahti pelistä. Tulpat olivat tämän näköiset (vasemmalla keulassa olevan sylinterin ja oikeanpuoleinen lähinnä kuskia)

Vaihdoin kaikki uusiin NGK B5HS -tulppiin ja taas lähti toimimaan. Voiko kaasarin tulviminen aiheuttaa lähinnä keulaa olevan tulpan rikkoontumista, vai onko se aina vain bensapumpun kalvon vika? Viime kesänä kun oli rumbaa vuotavien kohojen kanssa. Joskus katsottiin vähän paremmaksi BP6HS, tai 7. Ei toisin auta puolaongelmiin. 7:aa käytin, koska oli paljon matka-ajoa. On vähän kylmenpi kynttilä. 5 on jo melko kuuma. Vastaavat suunnilleen lämpöarvoiltaan: 5= 125-145, 6=145-175, ja 7= 175-225. Nämä luvut ovat sekunteja siitä, kun tulppaa saavuttaa itsepuhdistuslämpötilansa. BOSCH merkkasi tulppansa sekunteina, aikoinaan.