No tota katsastusinssien asennetta ihmettelin, kun katselin Warre-Teamin kuvasarjoja. En muista milloin olisin viimeksi nähnyt katastajan kädessä rengasraudan, kun pohjaa tutkii. Yleensä koputtelevat ja kuuntelevat koteloita, jollain hennommalla työkalulla. Kyllä ne pehmeät kohdat pitäisi löytyä ilman rengasrautaakin. Ja mun entisestä 2000 mallin Astrasta ei edes pääse katsomaan taikka koputtelemaan koteloita, kun ne on peitetty muovikoteloilla. Mutta on ne tarkentuneet ne vaatimuksetkin peltien suhteen jossain vaiheessa. Perustelevat sitä kai kolariturvallisuudella, että rungollisessakin autossa (Esim. Warre) pitäisi olla pellit jotenkin kunnossa. Warressahan ei ole itsekantavaa koria, kuten autoissa yleensä, vaan erillinen runko. (Ja tämä ei ole saivartelua, vaan tietoa jolla voi päteä mummotunnelin baaritiskillä?

) Oon nähnyt kuvankin, jossa warrella ajetaan pelkällä rungolla, ilman koria. Kori periaatteessa on vain sade- ja kurasuojana.
Samoin ihmettelin niitä jarruputkista nillittämistä. Jos niin tarkaksi menee, niin voihan jarruputken ympärille kiinnikkeiden kohdalle kietaista pätkät vulkanoituvaa teippia, joka muuttuu kumiksi. Vaikka ei semmoista pitäisi vaatia, mitä ei koskaan ole ollutkaan.
Varmaan jonkinlainen asennevamma katsastusmiehillä sitten. Pitänee joku päivä kysellä tutun katsastusmiehen kantaa Wartburgiin. Aikanaan vihasi mun takatyöntö Skodaa, vaikka hyvää hyvyyttäni sitä lainasin, että pääsi sinne tekuun ammattiaan opiskelemaan.