Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Kipinä hukassa
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=11596
Sivu 2/3

Kirjoittaja:  warre65 [ 30 Kesä 2023, 18:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Kipinä hukassa

Puolat on uudet ja liitokset kunnossa täytyypä tarkastella johdot.

Kirjoittaja:  warremies [ 01 Heinä 2023, 00:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Kipinä hukassa

Siihenkö tulppaan tulee kipinä, jonka kärkien puolella on kerran kampiakselin kierrosta kohden jännite?

Avautuvathan myös ne niihin toisiin puoliin kytketyt kärjet? :wrench:

Kokeiletko testilampulla vai jännitemittarilla? :I:

Kun lähdet tutkimaan johtoliitoksia, niin avaa varovasti siitä puolan pienoisjänniteliittimestä se juurimutteri ja tarkista, että puolan sisältä kelalta tulevan johtimen pinta on puhdas ja lakaton (ei haittaisi jos sen pää olisi tinattu). Taivuta johdin tarkastuksen jälkeen sen pisaranmuotoisen aluslevyn reunan alle TAI ruuvikierteen ympärille (riippuen siitä miten tehtaalla toteutettu) ja kiristä mutteri varovasti, että keinoaineinen runkokappale ei murru.
Ylläoleva pätee KUN on kyseessä alkuperäismalliset puolat..

Kirjoittaja:  warre65 [ 01 Heinä 2023, 00:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Kipinä hukassa

Sen verran tarkennusta kyseessä kärjetön sytytys.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 01 Heinä 2023, 09:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Kipinä hukassa

Luin tuon viestin huolimattomasti.
Ensiö puolelle pitää tulla kaikkiin virta, eli syöttävään napaan.
Katkovassa navassa eli kärjille menevä navassa virta on ja ei ole. Tämä tietenkin vaihtelee sen mukaan mitkä kärjet aukeaa.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 01 Heinä 2023, 10:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Kipinä hukassa

Puolassahan toisio puoli on korkeajännite puoli, eli se mikä menee tulpalle.

Jos oikein ymmärsin niin kyseessä on ensiöpuolen 1 napa, jonka virtaa kysytään.
Ensiö puolen napa 15 on se syöttävä puoli.

Eli onko niin niin että vain yksi puola antaa jännitteen siihen katkovan puolen napaan (napa nro 1)? Jos näin niin tuo warremiehen vinkki kannattaa tarkastaa tai sitten puola on mykkä tai sitten siinä kärjettömässä on jokin vika.

Kirjoittaja:  warre65 [ 01 Heinä 2023, 15:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Kipinä hukassa

15 napoihin tulee kaikkiin virta, toisiopuoleen tulee virta vain yhteen napaan kun moottoria pyörittää käsin ja testikynällä katsottu.
Täytyy vielä tarkastaa jakajaan menevät johdot..
Vahva epäilys on että kärjettömässä vikaa.

Kirjoittaja:  warremies [ 01 Heinä 2023, 19:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Kipinä hukassa

Otat liittimen 1 (-) johtimet irti puolista, puolan liittimissä tulisi olla nyt jatkuva jännite.
Sen puolan johdin, joka on todettu toimivaksi, liitetään tutkittavaan puolaan. Mikäli käsin moottoria pyöritettäessä tutkittavasta puolasta tulee kipinä, on ko. puola, tulpanjohto, tulpanhattu ja tulppa tarkistettu. Sitten kolmannen puolan tarkistukseen.
Mikäli noihin kahteen puolaan nyt testattaessa saadaan eloa, on jäljellä enää nuo kaksi puolien maadoitusjohdinta ja tosiaan itse kärjetön sytytysyksikkö.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 02 Heinä 2023, 18:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Kipinä hukassa

Onkos tähän tullut kipinä nykyisellä omistajalla? Edellisen omistajan kärjettömän asennuksessa meni kyllä kaikki pieleen, joten itseaiheutetut viat ovat hyvinkin mahdollisia.

Kirjoittaja:  warre65 [ 03 Heinä 2023, 20:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Kipinä hukassa

Ei ole kunnolla tullut kipinää auton hommaamisen jälkeen.
Tosiaan 2-tahti Warre itsellekin uusi tuttavuus ja autoon tutustuminen menossa. Myyjä ei tiennyt autosta tuon taivaallista..Käyntiin hän oli koittanut 12v apuvirralla liekö tehnyt kipeetä kärjettömään?
Tällä hetkellä kipinä yhteen Puolaan tarkoitus päästä tutkimaan taas kun kiireltä kerkiää.

Kirjoittaja:  puhajus [ 03 Heinä 2023, 23:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Kipinä hukassa

Minä tekisin siten että poistasin sen kärjettömän sytytyksen. Ja korvaisin sen kärjellisillä sytytyksellä. Hyvin on pysynyt katkojat siisteinä ja ajoitus kohdallaan, vaikka menty 3tkm tänä kesänä. Yksi Denson puola kuumeni, mutta vaihdoin tilalle vanhan VW kuplan puolan niin, sekin tuli ok :).

Sivu 2/3 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/