Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Kipinä hukassa
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=11596
Sivu 1/3

Kirjoittaja:  warre65 [ 17 Kesä 2023, 20:23 ]
Viestin otsikko:  Ykkössylinteri

Onko takajäähdytin moottorissa ykkössylinteri jäähdyttimen päässä? Kärjettömän sytkän roottori onko väliä asennolla tottakai ura ulospäin mutta muuten mitään väliä?

Kirjoittaja:  warremies [ 17 Kesä 2023, 23:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Ykkössylinteri

Ykkönen on vauhtipyörän päässä oli jäähdytin takana tai edessä.

Jos tarkoitat jälkiasennussarjojen nokka-akselin päälle painettavaa kappaletta, niin eikös niissä ole reijän muoto sellainen, ettei käy kuin yhteen asentoon?

Kirjoittaja:  warre65 [ 18 Kesä 2023, 00:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Ykkössylinteri

Ok kiitoksia, tosiaan on jälkiasennus kärjetön ja roottori menee nokan päälle vain toisin päin eli ura ulospäin mutta roottorin saa painettua akselin päälle mihin asentoon haluaa..onko sillä väliä mihin se jää kun ajoitus säädetään kiinteäksi yhdelle sylinterille.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 18 Kesä 2023, 08:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Ykkössylinteri

Nyt on niin monta vuotta vuotta tuosta kärjettömän asennuksesta ettei ihan muista millainen se oli, mutta väittäisin että se pyörivä osa oli muotoiltu vastaamaan sitä nokkaa. Silliin sen saisi teoriassa kolmeen asentoon. Se on asennettava vastaamaan sytytettävän sylinterin tunnistinkappaletta, siinä pohjassa olevat säätöreiät ei mahdollista kovin suurta säätöä.

Kirjoittaja:  warremies [ 18 Kesä 2023, 11:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Ykkössylinteri

pyhimys kirjoitti:
Nyt on niin monta vuotta vuotta tuosta kärjettömän asennuksesta ettei ihan muista millainen se oli, mutta väittäisin että se pyörivä osa oli muotoiltu vastaamaan sitä nokkaa. Silliin sen saisi teoriassa kolmeen asentoon.

Montako nokan huippua sinun nokka-akselissasi on?



Jos siinä pyörijässä ei ole epäsymmetristä muotoa, eli sisäpuoli on täyspyöreä, tulee kiristyshalkio todennäköisimmin akselin "suoran" osuuden kohdalle.
Vai onko se tällainen:
http://www.wartburgpeter.de/tez_ebza06.htm
Onneksi tässä ei mitään kauheita tapahdu jos sisäpuoli on pyöreä ja asento väärä, säätää sitten uudelleen jos moottori ei käynnisty..

Minkä kauppiaan sytytys tässä on kyseessä? Jos on uusi osa, eikö tullut mukana mitään ohjetta?

Kirjoittaja:  iippo [ 18 Kesä 2023, 12:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Ykkössylinteri

Tervehdys!

Itellä LDM: kauppaama ja sama mitä pöljäällkin on ollu myynniisä. Siinä on kyllä se muoviholkki muotoiltu magneettien puoleleta nokan mukaan. ja tuota asentaessa pitää sitten olla tarkkan ettei kiristä liiikaa ja halkaise sitä holkkia. Omassa meni tosi jämptisti paikalleen ja ruuvia terttikiristää vaan sen verran että ruuvi iitessään pysyy muttereineen paikoilaan.

iippo

Tuolta ohjeet asennukseen:
https://warreteam.com/g2016/2808.htm

Kirjoittaja:  warre65 [ 18 Kesä 2023, 14:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Ykkössylinteri

Tervehdys..kiitoksia vastauksista juuri tuollainen kun warremiehen linkissä!
Hommasin auton ja siinä oli valmiina tämä järjetön setti..itsellä ei mitään tietoa minkä firman mutta nyt selvisi!
Oli johdot vähän niin ja näin laitettu..
Täytyy koittaa saada varpunen pörisemään..

Kirjoittaja:  pyhimys [ 18 Kesä 2023, 20:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Ykkössylinteri

warremies kirjoitti:
Montako nokan huippua sinun nokka-akselissasi on?

Aivopieru :oops:
Muistin varassa ja kiiressä

Kirjoittaja:  warre65 [ 30 Kesä 2023, 15:17 ]
Viestin otsikko:  Kipinä hukassa

Kuuluuko puolien toisioliittimiin tulla virta kaikkiin liittimiin kun laittaa virrat päälle? Itsellä tulee vain yhteen Puolaan?
Ensio liittimiin virta kaikkiin mutta toisiopuoleen vain yhteen?
Antaa kipunaa vain yhteen tulppaan..
Tulpat uudet ja koitettu eri tulpilla.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 30 Kesä 2023, 17:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Kipinä hukassa

Kyllä kaikille kolmelle puolalle pitää tulla virta.
Joko liitos huono tai piuha poikki

Sivu 1/3 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/