Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Warpusen ohjauksen jäykkyys
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=11589
Sivu 2/2

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 05 Kesä 2023, 18:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Warpusen ohjauksen jäykkyys

Jos käännät rattia paikallaan muutaman sormen verran, palaako ratti alkuperäiseen asentoon. Jos ei, lienee jotain jumintapaista. Tuo rattiakselinlaakeri yksi syy ja onpa joskus hammastanko ollut ruosteinen sisältä. Hammastangon irroitus on sinällään helppo homma, niin pääsee voitelemaan paikat kunnolla. Tuo jousi myös mäkeen tuosta onnettomasta automaattisäädöstä (tämä ei koske 87- malleja). Pallonivelet ovat isoja, joten niiden on oltava kunnossa. Auton paino on yläpallojen päällä, joten turhaa jäykkyyttä ei siellä saa olla.

Kirjoittaja:  hara [ 07 Kesä 2023, 11:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Warpusen ohjauksen jäykkyys

Siitä "laahaimesta", mikä hän oikealta nimeltään onkaan - jarrumäntä sanoo korjauskirja: Jostain, liekö ollut vanha katkismus, pääsin käsitykseen sen painavan käyttöhammaspyörää hammastankoa vasten. Jousen säädölle on oma ohjeensa ja puristusta periaatteessa voi puolen kierroksen (olin aiemmin kirjoittanut kierroksen :vihellys: ) portaissa säätää, käytännössä ei siis paljoa. Jos haluaa sokan saada paikalleen. Teimme remonttia ensimmäisen vuosikerran vaihteeseen. Rasvat olivat mäntysuovan kaltaiset, ne pesin pois ja tilalle tuli uutta riittävästi. Kaikki muu, paitsi tuo laahain, oli ihan kunnossa. Se vaihdettiin ja jousi kierrettiin ohjeen mukaisesti. Hiukan iskumeisselin käyttö oli uraa työstänyt mutta meni se sokka paikalleen. Vakuutimme itsellemme ohjauksen siltä osin kevenneen. Jotenkin epäilen jousen poistamista... 8-)

Kirjoittaja:  tomppa [ 07 Kesä 2023, 12:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Warpusen ohjauksen jäykkyys

Ei se sillä nimeksikään kevene. Sen idea on se että se poistaa liikkeellelähtökitkan. Warren ohjauksen suurin vika nykyohjauksiin verraten on keskialueen nykivä liike. Tämä vähentää sitä. Ehkä muovinen painimäntä voisi olla liukkaampaakin materiaalia. Voiko niissä olla eroja? Voi olla että muistan väärin, mutta vanhemmissa malleissa ei tämä vaivannut samalla tavalla. Monessa muussa hammastangossa on jousi korvattu simmilevyillä säädettäväksi. tm

Kirjoittaja:  Tumo1962 [ 14 Kesä 2023, 14:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Warpusen ohjauksen jäykkyys

Kiitos vinkeistä

Pitää hetki miettiä,kun olisi viikonloppuajelu tulossa.
Pikitiellähän Warre menee kuin juna.

Werokkina minulla -65 Amazon sekin jäykkä paikallaan,mutta baanalla hyvä cruisailla.
Volvossa myöskin säädettävä tiukkaus ohjausvaihteessa,mutta ei toki hammastankoa sydeemiä.

Onkos kukaan ajanut pienkonepensalla 2% seoksella?
Jouduin sitä 5l ostamaan,kun liemi loppui onneksi huoltoaseman pihaan.
Bensamittari alkanut valehtelemaan positiivisesti.

Kirjoittaja:  hara [ 15 Heinä 2023, 09:03 ]
Viestin otsikko:  Re: Warpusen ohjauksen jäykkyys

Polttopuutalkoitten ja heinähommien hellitettyä pääsin viimes viikolla kokeilemaan huollettua ohjausvaihdetta ja olin kovasti iloinen. Ohjaus on paljon keveämpi, auto kulkee toivottuun suuntaan siedettävän rauhallisesti. Enää eivät hartialihaksen huuda apua, ainakaan lyhyen lenkin jälkeen. Muita murheita toki löytyy, aina niitä tässä iässä löytää, jos etsiä haluaa. Renkaisiin pistin painetta myös nykyaikaisesti riittävästi. Mikä sekin kevitti menoa. Luottoasentajanikin suositteli korkeampia paineita etteivät renkaat "tiukasti kantatessa" 8-) lentäisi vanteelta.

Sivu 2/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/