Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Warpusen ohjauksen jäykkyys
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=11589
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  Tumo1962 [ 01 Kesä 2023, 13:38 ]
Viestin otsikko:  Warpusen ohjauksen jäykkyys

Moi

Onko mitään tehtävissä -80 353W ohjauksen jäykkyyteen?
Ei enään oikein jaksa vanha asfalttiparkeissa vääntää.

Toki ylipaine etugummeihin helpottaa.

Rallimiehillä kuulemma ollut tähän konstit?

Kirjoittaja:  warremies [ 01 Kesä 2023, 20:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Warpusen ohjauksen jäykkyys

Niveliin ja hammastankoon uudet notkeat voiteluaineet sisälle.

Merkittävin kevennyskonsti on varmaan kuitenkin, että liikuttaa autoa samalla kun kääntää pyöriä?

Minkäs kokoiset renkaat on alla?

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 01 Kesä 2023, 23:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Warpusen ohjauksen jäykkyys

Palautuuko ratti itseässään ajattaessa?

Minulla ratin laakeriholkki ruostui kiinni ja se liikkui raskaasti kumipidikkeet vasten.

Kirjoittaja:  tomppa [ 02 Kesä 2023, 12:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Warpusen ohjauksen jäykkyys

Eri rengasmerkkien välillä on tosi suuret erot tuossa suhteessa. 155 Hankookit oli kevyet, ja 165 Michelineillä repeää rättinivel paikalla kääntäessä. Kitkarenkaat taitavat olla kaikkein keveimmät kääntää. tm

Kirjoittaja:  iippo [ 02 Kesä 2023, 14:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Warpusen ohjauksen jäykkyys

Tervehdys!

Oliko kappale 5.2.4 jo käytynä läpi?
http://warreteam.com/wartburg353_2/353W ... rja_FI.pdf

Jos ei nuo auta niin sitten kannattaa katsoa ohjausakselin laakerin kunto niin kuin tuolla jo Warre1000 aiemmin mainitsi.

-iippo

Kirjoittaja:  Tumo1962 [ 02 Kesä 2023, 16:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Warpusen ohjauksen jäykkyys

Joo

155 Hankookit alla.Oli harvoja kokonsa puolesta sopivia myynnissä reilu 5v sitten.
Ylipaine edessä toki auttaa.

Minulla hyvinkehittyneet vatsalihakset ja pieni ratti Pöljästä ostettuna asennettu.
Orggis hinkkasi lihaksiini:)

Luin aikoinaan jostain.että rallimiehet olivat korvanneet ohjausvaihteen jousen säätöprikoilla?
Tämä kuulostaisi kokeilemisen arvoiselta
Tiukka jousi vie toki välykset,mutta jäykistää koko sydeemiä.

Eihän tämä maailmaa kaatava ongelma ole,kun on oppinut laajoin kaartein parkkiin ajamaan ja sieltä lähtemään.

Kirjoittaja:  tomppa [ 02 Kesä 2023, 18:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Warpusen ohjauksen jäykkyys

Ohjausvaihteen jousi kannattaa ehdottomasti korvata holkilla. Jousi aiheuttaa paininmäntään liikkeellelähtökitkaa, jonka johdosta ohjauspyörä kääntyy vähän nykien. Suoraan ajaminen muuttuu normaalimmaksi. Ei kyllä vaikuta nimeksikään paikallaan kääntämiseen. tm

Kirjoittaja:  Tumo1962 [ 02 Kesä 2023, 19:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Warpusen ohjauksen jäykkyys

Mikähän olisi holkin mitta ja onko sellaista Pöljässä myynnissä

Kirjoittaja:  tomppa [ 02 Kesä 2023, 21:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Warpusen ohjauksen jäykkyys

Ulkohalkaisija niin iso kun reijästä menee ja sisähalkaisija noin jousen sisähalkaisija. Liian ohutseinämäinen saattaa rikkoa muovisen paininmännän. Pituus niin että sokan saa hyvin ruuviuraan.

Kirjoittaja:  Tumo1962 [ 03 Kesä 2023, 15:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Warpusen ohjauksen jäykkyys

Kiitos vinkistä

Paha vaan viedä sorvarille tehtäväksi joka tarvitsee täsmä mitat.

Nou hätä asiassa.

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/