Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 9 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jousitettu vai kiinteä...
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2023, 22:45 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 20 Joulu 2022, 00:14
Viestit: 25
Tässä kesän aikana on tarkoitus avata kytkin ja katsoa mitä sinne kuuluu. Osat arvelin tilata etukäteen. Kumpaa levyä suosittelette, jousilla vai ilman ? JOS ei maltilla nosta kytkintä niin ravistaa. Öljyvuotoa ei näy kytkinkopan alla. Epäilen että jouset on valmiit :).

-jussi p-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jousitettu vai kiinteä...
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2023, 00:17 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Tervetuloa Warre-forumille!

Ensimmäisessa Warressani oli sellainen kytkinlevyä, jossa oli kumitulppia jousien tilalle. Syytän nämä kumitulpat, kun liikenteeseen lähtiessä tuntui tankissa olevan kängurunpensaa.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jousitettu vai kiinteä...
ViestiLähetetty: 18 Huhti 2023, 09:40 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 13 Huhti 2020, 19:51
Viestit: 81
Ehdottomasti jousitettu laatumerkki. Olen aikoinaan kokeillut kovaa levyä ja se oli turha kokeilu. Samaten asetelmaksi levyjousella varustettu. Näiden alavääntö kun on melko heikko ja kun ovat vielä taipuvaisia vähän nykimäänkin. tm


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jousitettu vai kiinteä...
ViestiLähetetty: 18 Huhti 2023, 17:43 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1408
Aikoinaan Sachsin kursseilla asiaa valoitettiin. Kytkimen jousilla ei ole merkitystä kytkimen luistatusvaiheessa, joten liikkeellelähtöön niillä ei ole merkitystä. Toisaalta voisi epäillä, että liian löysät voisivat päästää kykimen ravistamaan. Yleensä kytkinjousien pettäessä jousia on urissa poikittain ja irroitus voi olla heikkoa. Jousien tarkoitus on pehmentää vetoa ja vähentää nykimistä. Vaimennusta tapahtuu kampiakselin ja tien pinnan välissä monessa kohtaa. Kytkimen jousissa (nykyään kaksoismassavauhtipyörässä), alustan puslissa ja renkaissa. Renkaan profiilin muutoskin voi vaikuttaa kokonaisuuteen haittaavasti. 311-mallissa ei ole jousia, mutta toisaalta vetoakselin kumilimput ovat erittäin joustavia. Trabant-harrastajat tykkäävät jousittamattomasta jostain syystä enemmän. Itsellä ei ole kokomusta vakio-Warressa jousittamattomasta kytkimestä, mutta parempi varmaan pysyä tehtaan ratkaisussa. Tarkennatko Tomppa, mitä huonot kokemukset olivat?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jousitettu vai kiinteä...
ViestiLähetetty: 18 Huhti 2023, 17:45 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1408
p.s. Pöljän Varaosakeskuksen levyt ja asetelmat ovat tällä hetkellä Luk-merkkisiä.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jousitettu vai kiinteä...
ViestiLähetetty: 18 Huhti 2023, 21:14 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 13 Huhti 2020, 19:51
Viestit: 81
Auto oli -67 353, eli ei kuminiveliä vetoakseleissa. Kyseessä oli VW kuplan levy. Liikkeellelähdössä ei mitään kummempaa, mutta muistaakseni levy teki nykimisistä terävämpiä ja ärsyttävämpiä, eikä levy vanhemtunut kovin kauan autossa. tm


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jousitettu vai kiinteä...
ViestiLähetetty: 18 Huhti 2023, 22:02 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1408
Kytkinakselin silmälaakeri oireilee myös ravistuksena ja yleensä siitä lähtee myös narahdus luiston loputtua.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jousitettu vai kiinteä...
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2023, 00:41 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
tomppa kirjoitti:
Auto oli -67 353, eli ei kuminiveliä vetoakseleissa. Kyseessä oli VW kuplan levy. Liikkeellelähdössä ei mitään kummempaa, mutta muistaakseni levy teki nykimisistä terävämpiä ja ärsyttävämpiä, eikä levy vanhentunut kovin kauan autossa. tm

Minun ensimmäiseni Warreni oli juuri vuosimallia 1967, muttei 353 vaihdelaatikolla vaan vanhalla 312 vaihdelaatikkoa muutetulla välityksellä. Vaihdon siihen käytetyn 311 vaihdelaatikkoa laakerivian vuoksi.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jousitettu vai kiinteä...
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2023, 12:26 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 112
Paikkakunta: pirkanmaa
Kaksikin jousitettua sachs kytkintä silpunneena siirryin kiinteään levyyn ja ongelmat loppui siihen. Tosin en juurikaan yrittänyt ajella viittä-kuuttakymppiä nelosella ja pintakaasulla, että nykimisestä ei ole kokemusta. Vetoa oli tai ei ollut välimuoto oli tuntematon asia.

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 9 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com