Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 2
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=11481
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  turisas [ 17 Heinä 2021, 11:49 ]
Viestin otsikko:  WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 2

JUK JUK! Kerron nyt vähän lisää-vaikka väkisin. Toi vetolaitteisto. Siihen tervitaan 353 vaihtovirtalaturi,siitä otetaan akseli,etulaakeri ja hihnapyörä. Akseli prässätään ulos roottorista,roottoria voi viillellä rälläkällä,akselia varoen. Akselin halkaisija on sama kuin ahtimen akselissa. Ahtimen akselissa on M16x1 kierre päässä. Siihen tarvitaan adapteri, tietysti DDR kamaa. Lattiavaihteisen 353 laatikon vaihteensiirtimen yläpäässä on klunssi johon siirtimen yläpää tulee. Se irti, sorvissa 15 mm reikä läpi, 16x1 kierre läpi koko paskasta. Päistä voi sitten porata sorvissa 16 mm reijät kummastakin päästä, jättäen keskelle n 15 mm matkalle kierrettä. Tähän voi sitten sovittaa sopivasti lyhennetyn laturin akselin.Se lukitaan holkkiin putkisokalla mysteeristä läpiporattuun reikään. Ahtimen päähän adapteri sopii kierteellä,porauksen ohjatessa osan suoraan.Kovaa lukitetta tulee käyttää.Ahtimeen tuleva jatkonokka tehdään 40x50 saumattomasta teräsputkesta,sen koko pituus kiinnitys laippoineen on 91mm. kaasarin alle 78x95 alumiinipala.se tulee lyhyt sivu auton myötäisesti.Etureunan korkeus 20mm takaa 15mm, näin saadaan hihnapyörä linjaan koneen kanssa. Kampuran hihnapyörä on vakiona liian pie ni. dampperin kumijuttu sorvissa pois,jämään sovitetaan volkkarin alumiini hihnapyörästä sorvttu osa,sen halkaisija on just niin suuri 353 katkojan kotelo sallii leikkelemättä. Järkeä saa käyttää sovelluksessa, ja improvisoida :WR: Kaasarin saa kolmellakympillä PirkanmaanV-osasta. Moottori aihioksi paras vajaa limppuinen 353 kone , vakio kannella, nän aluksi. Turha valittaa että olen valehdellut, jos oma kone ei toimi kunnolla, kato peiliin.Siellä se Tura-Ukko voipi kattoa takaisin :lol: Miksikö kerroin tämän kaiken. Se ei ole multa mitenkään pois, päinvastoin kiva auttaa osaltani muita. Vaikka olemme ihmisinä täysin erilaisia, tämä DDR harraste yhdistää meitä :kiitos:

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 17 Heinä 2021, 16:54 ]
Viestin otsikko:  Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 2

Kiinnostavaa viritelmää!

Expertit kai uskovat ettei voidaan laittaa kahdet kompurat peräkkäin. 2-tahti mottorissa toimi jo yhden "kompuran" männän alapuolella.

Kuvia olisi jännä nähdä. Valitettavasti Saksan Warreforuumi on kiinni. Siellä se varmasti kiinnostusta olisi herättänyt.

Kirjoittaja:  turisas [ 17 Heinä 2021, 18:18 ]
Viestin otsikko:  Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 2

moi! warre 1000! pyhimyksellä on tästä kuvia, oli paikalla kun käyttelin tätä mun 53 IFAssa! Se on muuten ihme kun tällaisella rähjäisella ulkoasuisella autolla ajaa. Yksi MULKKU alkoi tänään vinkumaan mun IFAn ruoste vaurioista,pahalla klangilla, Sanoin että mjkä vitun jumala sä olet mulle vinkumaan mun auton kunnosta!
piti jo ottaa rengasrauta käteen ja tsiigaa pahasti, sit anto periksi . Ensikerralla ei pääse niin vähällä! Kato se vaan vihaa mua muuten, ei nyt ollut muuta syytä tälläkertaa, Eläköön suvatsevaisuus :mrgreen:

Kirjoittaja:  pyhimys [ 17 Heinä 2021, 21:14 ]
Viestin otsikko:  Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 2

Tällaisia otoksia koekäyttövaiheesta…
Todella inspiroiva paketti :IFA:

Liitteet:
BDE04724-0420-4D14-AA67-E15F5188A8D7.jpeg
BDE04724-0420-4D14-AA67-E15F5188A8D7.jpeg [ 124.57 KiB | Katsottu 3089 kertaa ]
7F469992-98F3-49E2-BC6B-56A07C791AED.jpeg
7F469992-98F3-49E2-BC6B-56A07C791AED.jpeg [ 125.99 KiB | Katsottu 3089 kertaa ]

Kirjoittaja:  turisas [ 18 Heinä 2021, 13:53 ]
Viestin otsikko:  Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 3

JUK JUK! Ensinnäkin kiitokset Pyhimykselle, kun laitoit kuvat :kitosss: Tuosta ahdin-kaasutin paketista vielä. Päädyin Strombergin kaasuttimeen siksi, että siinä on vain yksi suutin, tämäntakia se on sopivin mielestäni. Lisäksi ilman virtausnopeus pysyy kokoajan vakiona, pääsuutinta säätämällä, neulan profiila muuttamalla-hiomalla sen saa parhaiten kohdilleen. Imuääni on yllättävästi perin hiljainen,ei mitään käninää kuten tuolla Tuubissa kauhistellaan. Ahdin on tilattu E-baysta. Tuli viikossa, hinta n 250 euroa, piti olla peruskunnostettu, onneksi näin ei ollut. Oli vaan lasikuula puhallettu, roottoreihin oli tehty tussilla merkinnät. Ihan hyvä juttu, nyt sain huoltaa tehtaan jäljiltä olevan ahtimen itse. Päätylaakerit,ne kestovidellut :lol: olivat Koyo merkkiset.Niihin piti tehdä pölysuojiin pieni reikä,josta sain rasvapiikillä laakerirasvaa riittävästi,vanha tumma rasva tuli pikkuhiljaa kokonaan pois korvautuakseen uudella. rataspäähän GL-4-5 peräöljyä n 1 dl. Laakereita ja stefoja tähän saa suomesta.Lähinnä hihnapyörää oleva laakeri on näköjään ahdin kohtainen. sillä numerolla ei koyo tunne k.o. osaa, SKF luettelosta löytyy korvaava, vähän erilainen. Muutenhan tämä laite on varsin ikuinen, kunhan pitää voitelusta huolen. Sattuneesta syystä mulla olis läppäventiilinen 3-kaasari imusarja jouten. Läpät on5oo Suikasta , uudet. Tarjoa jotain, paa yv jos kiinnostaa :HH:

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 18 Heinä 2021, 20:15 ]
Viestin otsikko:  Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 2

Hyvältä se näyttää, melkein kun tehdasviritelmää.

Auton kunnosta on kai sitten toista asiaa. Ei minullakaan ole mikään kaunotar millä ajan.

Kirjoittaja:  turisas [ 18 Heinä 2021, 20:34 ]
Viestin otsikko:  Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN

Moikka warre 1000 :thumbpup: Tuo on mun ajokuntoinen varaosa-auto,jossa ensi kokeet tehtiin! Käyttöautona mulla on se musta F9 coupe, josta juttua on ollut aiemminkin,ajan sillä lopun ikääni! Se on vähän siistimpi :oops:

Kirjoittaja:  turisas [ 21 Heinä 2021, 09:37 ]
Viestin otsikko:  Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN osa 2

JUK JUK! Vielä lisää näistä ahdetuista 2-tahti painajaisista, kato tuubista hakusanoilla Speedwerx supercharged polaris. Hyvin soittelee Ameriikan pojilla!

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/