Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

WARTBURGIN VIRITTÄMINEN
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=11480
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  turisas [ 17 Heinä 2021, 08:43 ]
Viestin otsikko:  WARTBURGIN VIRITTÄMINEN

Lopullinen Ratkaisu. Kehittäjänä: MENGELE MOTORSPORT. Nyt on ainakin omalta osalta viritys ongelmat ratkaistu. Pari vuotta olen tätä suuressa päässäni hautonut, vihdoin paise puhkesi! Nyt on sitten mekaanisesti ahdettu Warren moottori tosiasia :sunshine: Näin aluksi, ASIANTUNTIJA :WC paperi: on henkilö joka sanoo sinulle miksi et voi tehdä noin. Onneksi olen jästipää enkä neuvosta perusta. Speksit: Aisin amr 500 ahdin, saabin-volvon stromberg kaasutin imupuolelle tietty, itsetehty vetolaitteisto DDR osista. Imusarja normi 1-kurkkuinen,siihen adapteri.Ahdin päälle kyljelleen,90-mutka,siihen kaasari syl kannen päälle. Tämä paketti mahtuu nyt jopa F9,n pellin alle,muista DDR peleistä puhumattakaan. Lopputulos on mielestäni loistava. Välityssuhdetta piti vain kerran muuttaa, kun ei ahtanut tarpeeksi.Nyt 0,6 bar isommilla kierroksilla. alle 3000 kierroksen menee vaparina, sit suhahtaa ja tapahtuu! Vetää sit yli6500 kierroksen,sääli estää enemmät. Nyt IFA kulkee täysiä :vihellys: Jos asia kiinnostaa teitä niin voin antaa yksityiskohtaiset ohjeet tänne. Kustannukset alle 500 euroa,sillä hinnalla ei saa edes tripla kaasareita! P.S. Heinolaan en tule koska olen sosiopaatti :evil:

Kirjoittaja:  sami_k [ 19 Heinä 2021, 00:49 ]
Viestin otsikko:  Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN

Nyt kuulostaa hurjalta ja mielenkiintoiselta :thumbpup::
Nakkaahan toki muutamia kuvia pelistä niin päästään ihastelemaan :kitosss:

Kirjoittaja:  turisas [ 19 Heinä 2021, 05:21 ]
Viestin otsikko:  Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN

JUK JUK! Sitten vielä kerron vähän teoriaa. Kun warren moottoria viritetään, toimenpiteethän tähtäävät mahdollisimman hyvään täytössuhteesseen. Tomenpiteitä ovat mm triplakaasarit,läppäventtiilit,kampiakselin reikien korkitus.Nämä kaikki tähtäävät kampikammion parhaaseen täytökseen. Kaksitahtimoottori EI OLE itsessään ahdettu. Kukin sylinteri imaisee vain iskutilavuutensa verran, täten kysymys ei ole ahtamisesta! Sen tähden maltillisesti ahdettunakin saadaan kampikammion täytös vähintään riittäväksi. Seos kuitenkin virtaa huuhtelukanavien kautta ylös,kuten vaparissakin. Toki palamatonta seosta pääsee pakoaukosta ulos, oli kyseessä ahdettu tai vapari kone. Tämäntakia ns. tehari on olemaassa,se palauttaa palamatonta seosta takaisin palotilaan,ainakin jollain kierrosalueella :R: Ahdetussa koneessa ei tarvitsisi oikeastaan mitään putkea tehon kannalta, mutta on hyvä olla riittävä vastapaine,jotta seosta ei menisi valtavasti hukkaan. Toimii näköjään vakio putkellakin kohtalaisesti. Sit joskus lisää huuhtelukanavista,pakoaukoista,ajoituksista. Olen 40 vuotta näitä viritellyt-modifioinut,joten annan tietoni mieluusti käyttöönne.Tyhmiä kysymyksiä ei ole on vain tyhmiä vastaajia :tanssi:

Kirjoittaja:  sami_k [ 19 Heinä 2021, 14:03 ]
Viestin otsikko:  Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN

Hyvältä kuulostaa ja mukava seurata vähän erilaista projektia :thumbpup::

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 19 Heinä 2021, 21:32 ]
Viestin otsikko:  Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN

Ymmärtääkseni ahdistettu Warre-moottori pitäisi hengittää paremmin korkeammalla kierroksella, eikä saa hengitysvaikeuksia kuten tavallista Warre-moottoria.

Warre-moottorin tavallinen viritys on kanavien ja aukkojen suurentaminen, että se vielä hengittää korkealla kierroksella. Tavallisella kierroksella sitten vetoa on huono.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/