Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 5 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2021, 08:43 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 12 Loka 2019, 10:54
Viestit: 10
Lopullinen Ratkaisu. Kehittäjänä: MENGELE MOTORSPORT. Nyt on ainakin omalta osalta viritys ongelmat ratkaistu. Pari vuotta olen tätä suuressa päässäni hautonut, vihdoin paise puhkesi! Nyt on sitten mekaanisesti ahdettu Warren moottori tosiasia :sunshine: Näin aluksi, ASIANTUNTIJA :WC paperi: on henkilö joka sanoo sinulle miksi et voi tehdä noin. Onneksi olen jästipää enkä neuvosta perusta. Speksit: Aisin amr 500 ahdin, saabin-volvon stromberg kaasutin imupuolelle tietty, itsetehty vetolaitteisto DDR osista. Imusarja normi 1-kurkkuinen,siihen adapteri.Ahdin päälle kyljelleen,90-mutka,siihen kaasari syl kannen päälle. Tämä paketti mahtuu nyt jopa F9,n pellin alle,muista DDR peleistä puhumattakaan. Lopputulos on mielestäni loistava. Välityssuhdetta piti vain kerran muuttaa, kun ei ahtanut tarpeeksi.Nyt 0,6 bar isommilla kierroksilla. alle 3000 kierroksen menee vaparina, sit suhahtaa ja tapahtuu! Vetää sit yli6500 kierroksen,sääli estää enemmät. Nyt IFA kulkee täysiä :vihellys: Jos asia kiinnostaa teitä niin voin antaa yksityiskohtaiset ohjeet tänne. Kustannukset alle 500 euroa,sillä hinnalla ei saa edes tripla kaasareita! P.S. Heinolaan en tule koska olen sosiopaatti :evil:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN
ViestiLähetetty: 19 Heinä 2021, 00:49 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
Nyt kuulostaa hurjalta ja mielenkiintoiselta :thumbpup::
Nakkaahan toki muutamia kuvia pelistä niin päästään ihastelemaan :kitosss:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN
ViestiLähetetty: 19 Heinä 2021, 05:21 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 12 Loka 2019, 10:54
Viestit: 10
JUK JUK! Sitten vielä kerron vähän teoriaa. Kun warren moottoria viritetään, toimenpiteethän tähtäävät mahdollisimman hyvään täytössuhteesseen. Tomenpiteitä ovat mm triplakaasarit,läppäventtiilit,kampiakselin reikien korkitus.Nämä kaikki tähtäävät kampikammion parhaaseen täytökseen. Kaksitahtimoottori EI OLE itsessään ahdettu. Kukin sylinteri imaisee vain iskutilavuutensa verran, täten kysymys ei ole ahtamisesta! Sen tähden maltillisesti ahdettunakin saadaan kampikammion täytös vähintään riittäväksi. Seos kuitenkin virtaa huuhtelukanavien kautta ylös,kuten vaparissakin. Toki palamatonta seosta pääsee pakoaukosta ulos, oli kyseessä ahdettu tai vapari kone. Tämäntakia ns. tehari on olemaassa,se palauttaa palamatonta seosta takaisin palotilaan,ainakin jollain kierrosalueella :R: Ahdetussa koneessa ei tarvitsisi oikeastaan mitään putkea tehon kannalta, mutta on hyvä olla riittävä vastapaine,jotta seosta ei menisi valtavasti hukkaan. Toimii näköjään vakio putkellakin kohtalaisesti. Sit joskus lisää huuhtelukanavista,pakoaukoista,ajoituksista. Olen 40 vuotta näitä viritellyt-modifioinut,joten annan tietoni mieluusti käyttöönne.Tyhmiä kysymyksiä ei ole on vain tyhmiä vastaajia :tanssi:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN
ViestiLähetetty: 19 Heinä 2021, 14:03 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
Hyvältä kuulostaa ja mukava seurata vähän erilaista projektia :thumbpup::


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: WARTBURGIN VIRITTÄMINEN
ViestiLähetetty: 19 Heinä 2021, 21:32 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Ymmärtääkseni ahdistettu Warre-moottori pitäisi hengittää paremmin korkeammalla kierroksella, eikä saa hengitysvaikeuksia kuten tavallista Warre-moottoria.

Warre-moottorin tavallinen viritys on kanavien ja aukkojen suurentaminen, että se vielä hengittää korkealla kierroksella. Tavallisella kierroksella sitten vetoa on huono.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 5 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com