Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 8 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Takapyörän/etupyöränlaakerit
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2021, 14:20 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:26
Viestit: 35
Onko 353w 1985 mallissa kiristettävät pyöränlaakerit? Vai uutta asentamaan, kun välystä löytyy?

_________________
Turku


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takapyörän/etupyöränlaakerit
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2021, 15:33 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 338
Ei ole kiristettävät, urakuulalaakerit joten vaihtoon vain jos tulee välystä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takapyörän/etupyöränlaakerit
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2021, 18:32 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 308
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Älkääkä sitten ajako liian kauan viallisilla pyöränlaakereilla, tai napa kuluu väjäksi..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takapyörän/etupyöränlaakerit
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2021, 21:18 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:26
Viestit: 35
Minkälainen homma on vaihtaa takapyöränlaakeri? Tarvitaanko erikoistyökaluja, ulosvetäjää, kuumennusta tms.

_________________
Turku


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takapyörän/etupyöränlaakerit
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2021, 22:23 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 758
Paikkakunta: Pietarsaari
Kuumennusta en ole tarvinnut. Ja olen pärjännyt ilman ulosvetäjälläkin, mutta joutunut muokkamaan kuusiokoloavaimen lyhyemmäksi sekä löystää yhden sivun saadaaksen neljät ruuvit avattua. Jarrukengät olisi syytä poistaa ennen. Joskus olen käyttänyt katkaisutallan löydessäni pulttiin raon, ja sillä aukastanut kuusiokoloruuvit vinosti hakkaamalla. En suosittelen menetelmäni.

Eli poista saksisokka ja mutteri keskellä. Tuskin joudutaan irroittamaan sisäpuolella olevat kumitulpan pidätääkseen iso pultin pyörittämästä. Iskuvasaralla poistetaan pyöränavan ulospäin. Nyt kuusiokoloruuvit ovat helppoa poistaa. Naputtamalla pyöränlaakeripesä edestakaisin se irtoaa. Jos ison sisimmän laakeria jää heilurivarressa, se naputetaan ulos sisäpuolelta, muuten laakerit voidaan naputtaa ulos laakeripesästään.

Laakeripesä on syytä tarkistaa pienemmän laakerin kohdalla. Minulla joskus laakeri on pyörinyt laakeripesässä ja syönyt siihen uran. Se on ollut syy pöyrän väljykseen eikä kulunutta laakeria. Olen tempaistunut ja löynyt turnalla kuoppia laakeripesän pitäkseen laakerin ulkorenassa kiinni, mutta parasta on ostaa uuden laakeripesän tässä tapauksessa.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takapyörän/etupyöränlaakerit
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2021, 23:21 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1344
Todella harvoin välys on laakerissa. Yleisin syy on löysällä oleva napamutteri. Oikea momentti mutterille on 10-12 kpm. Jos mutteri on ollut löysällä pitkään, on napa yleensä entinen. Välys häviää mutterin kiristyksellä vain hetkeksi. Sivuillani on myös napoja. Jos laakerit ovat mallia "halpa", voi välystä olla uudessakin laakerissa, vaikka mutteri olisikin kireällä.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takapyörän/etupyöränlaakerit
ViestiLähetetty: 05 Heinä 2021, 16:35 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:26
Viestit: 35
Yritin kiristää napamutteria, mutta koko akseli pyörii mutterin mukana... Toispuolen rumpua ei näy mutteria, mistä pitäisi vastaan...?

_________________
Turku


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takapyörän/etupyöränlaakerit
ViestiLähetetty: 05 Heinä 2021, 17:57 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 17 Joulu 2010, 19:04
Viestit: 241
Hei! Katso : http://warreteam.com/varaosat/index.htm .Siellä ohjeista löytyy 353 korjausopas ja napojen rakenne. Takapyörissä on akselitapit joiden sisäpäässä 24-avainvälin (muistaakseni) kanta. (Piileksii kumitulpan takana. ) Edessä samaa virkaa hoitaa vetoakseli. Laakereita ei voi kiristää vaan pitää vaihtaa jos väljät, kuten Toveri S. ja Sami taisivat kertoa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 8 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com