Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Seoksen säätö
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=11367
Sivu 3/3

Kirjoittaja:  warremies [ 24 Tammi 2021, 11:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

Oisko tuolta apuja

http://www.wartburgpeter.de/tm_vergaser_jikov_0_einleitung.htm

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 24 Tammi 2021, 17:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

Pöljän Varaosakeskuksesta saa ostaa varaosakirjan, jossa on osan nimi Saksaksi ja Englanniksi. Tätä voi lukea tallissa, sängyssä, vessassa ja työpaikalla. Kyllä sitä ostellaan kaiken maailman valomainoksia, mutta kirjallisuus unohdetaan täysin :lol: :lol: :lol:

Kirjoittaja:  tomppa [ 20 Marras 2021, 15:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

Nämä nykimisongelmat ei jättänyt rauhaan vaan piti kokeilla eri kaasuttimilla. Yllätys oli kun ne käyttäytyivät tyhjäkäyntipiirin osalta ihan eri tavalla. Toiselle sopi paremmin 80 tyhjäkäyntisuutin, toiselle 100. Toiselle oli parempi kohon korkeus 10 mm, toiselle 14. Syyksi paljastui kaasuläpän väärä keskitys. Kiinni asennossa ne eivät olleet keskellä läppärunkoa. Toinen oli niin paljon väärin että jätti tyhjäkäyntikierrokset vähän koholle. Läppäruuveista ei voinut päätellä että ne olisi olleet joskus auki. Kasvattamalla tyhjäkäyntisuuttimen kokoon 120 , tyhjäkäynnin ilmasuuttimen kokoon 180 ja laittamalla alas kaasuttimen jalkaan suuttimen 90 auto kulkee pienilläkin nopeuksilla lähes kuin olisi nelitahtinen. tm

Kirjoittaja:  tomppa [ 20 Marras 2021, 15:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

Tyhjäkäynnin ilmasuutin on 6 mm Dellorto suutin Moposportista. Kierre on sama mutta kantaa pitää vähän viilata kapeammaksi. tm

Kirjoittaja:  sami_k [ 04 Joulu 2021, 22:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

Miten tuo tyhjäkäynnin ilmasuuttimen koko määräytyy ja millälailla vaikuttaa esimerkiksi jos sitä pelkästään suurentaa ja jättää muut suuttimet koskemattomaksi? :voi perk:

Kirjoittaja:  tomppa [ 04 Joulu 2021, 22:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

Nykiminen johtuu liian vähäisestä polttoainemäärästä. Sitä lisätään suutinta suurentamalla. Tyhjäkäyntisuutinta on suurennettava reilusti. Ilmasuuttimen suurentaminen laihentaa seosta suuremmalla virtaamalla. Näin saadaan seosta muutettua ainoastaan kevyellä kaasulla eikä sotketa seosta siellä missä ei tarvitse.
Tää on ihan kokeiluperustainen juttu. Kymmenien eri suutinyhdistelmien.
Jos olisin tajunnut läppäakselin keskityksen aiemmin olisi puolikesää varmaan säästynyt. tm

Kirjoittaja:  tomppa [ 13 Heinä 2023, 21:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Seoksen säätö

Täytyy vielä palata näihin BVF 40 käyntihäiriöihin hitaassa ajossa. Vaikka suutinkikkailuilla saadaan parannusta, ei tulos eri olosuhteissa aina ole hyvä. Tähänastisista paras tulos saavutetaan läppälaipan muutostyöllä. Tässä avarretaan tyhjäkäynnin siirtymävaiheen poraukset. Alin, lähinnä läppää porataan 1.0 mm, kaksi ylempää 1.2mm terällä tai suutinporalla. Tämän jälkeen voidaan palata käyttämään alkuperäisiä suutinkokoja. Ainoastaan läppälaipan suutin 75 korvataan kokoa 85 olevalla. Letkumallisessa kaasuttimessa. Tarvittaessa, 125 pääsuuttimella, nostetaan polttoanepinta 10mm. Poraaminen vaatii pienoisporan tai pieni istukkaisen poran. tm

Sivu 3/3 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/