Voitaisiin uskoa sen aprillikertomuksesta mutta tässä löytyy kuvia siitä
http://w311.info/viewtopic.php?f=2&t=15 ... le#p172479Se tehtiin kilpailutarkoituksena koska ei ollut rahaa rakenna Ladan 1600 moottoria Warreseen ja 1600 luokka oli suosittu ralliluokka. Löytyy ainakin 3 kappaletta moottoria, joista yksi on museossa Hohenfichte lähellä Chemnitz. Menestyksiä ei heirunnut, mutta 1300 kuution luokassa se onnnistui voittopallin asti.
Moottorilohko on yhdistettu kahdesta sahatuista moottorilohkosta. Kampiakselia on koottu tavallisesta Wartburg kampiakselin osista. Viimeinen kampiakseliosa tosiaan tuikalla puristussovitteella. Vesipumppu on otettu yhdestä pesukoneesta kun vaihdelaatiikko tuli Saporohezin autosta. Vetoakselit tehtiin Multi-car kardaaniakselista.