Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Wartburg 353 lämmityslaite.
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10916
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  sami_k [ 02 Helmi 2017, 22:37 ]
Viestin otsikko:  Wartburg 353 lämmityslaite.

Eli purin auton sisäpuolelta lämmityslaitteen moottorin ja muovikopan pois puhdistaakseni sen mutta sisältä ilmeisesti puuttuu ilman ohjain peltejä, löytyisikö jostain kuvia mitä pömpelin täytyisi pitää sisällään moottorin lisäksi?

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 03 Helmi 2017, 10:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353 lämmityslaite.

Eli toisinsanoen kotelossa pitäisi olla 2 peltiväliseinää, joissa on sivuilmaletkujen aukot. Puuttuu, on siis ilman ohjauspeltejä? Ikkunaanpuhallusaukossa pitäisi olla ainakin 2 peltistä, kolmionmuotoista palaa, jotka pitävät aukon kuosissaan ja ohjaavat ilmaa. Eli toisessa sivukanavassa lämppärimoottorin nopeudenalennusvastus. Joskus laitoin koteloon sopivan Nissan Cherryn flektin. Sai sopimaan hyvin ja oli vähän tehokkaampi. Tosin tämän teho ei täysin hyödyntynyt, koska kenno on imupuolella ja flektin imuteho ei kestä imuvastusta. Sama koskee alkuperäistä flektiä. Kotelo työpöydällä, kyllä lähtee. Eli Nissanin nopeudensäädön tein trankuilla, 2 kpl 2N3055 rinnan, jäähdytettyinä ja säätö 4-asentoisella valintakytkimellä, erisuuruisin etuvastuksin. Eli-apusanaturhakkeita siksi, kun tunnut pitävän niistä. :)

Kirjoittaja:  sami_k [ 03 Helmi 2017, 11:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353 lämmityslaite.

vanhawarristi kirjoitti:
Eli toisinsanoen kotelossa pitäisi olla 2 peltiväliseinää, joissa on sivuilmaletkujen aukot. Puuttuu, on siis ilman ohjauspeltejä? Ikkunaanpuhallusaukossa pitäisi olla ainakin 2 peltistä, kolmionmuotoista palaa, jotka pitävät aukon kuosissaan ja ohjaavat ilmaa. Eli toisessa sivukanavassa lämppärimoottorin nopeudenalennusvastus. Joskus laitoin koteloon sopivan Nissan Cherryn flektin. Sai sopimaan hyvin ja oli vähän tehokkaampi. Tosin tämän teho ei täysin hyödyntynyt, koska kenno on imupuolella ja flektin imuteho ei kestä imuvastusta. Sama koskee alkuperäistä flektiä. Kotelo työpöydällä, kyllä lähtee. Eli Nissanin nopeudensäädön tein trankuilla, 2 kpl 2N3055 rinnan, jäähdytettyinä ja säätö 4-asentoisella valintakytkimellä, erisuuruisin etuvastuksin. Eli-apusanaturhakkeita siksi, kun tunnut pitävän niistä. :)

Tuo toinen väliseinä pelti puuttuu ja tuo ikkunanpuhalluksen säätö pelti. Jos tuosta ikkunanpuhalluksen säätö pellistä löytyisi kuvia niin voisi tehdä uuden, ELI :lol:

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/