Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 10 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vapaakytkin
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2016, 23:12 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 26 Syys 2012, 23:34
Viestit: 33
Warre 1000 -64 vapaakytkin luistaa. Kertokaapa nyt kokemukset tämän ikäisen laatikon oikeasta öljystä, tuntuu olevan mielipiteissä eroja kumpi toimii paremmin automaattilaatikon öljyt vai GL-4. Nyt on Mobil ATF öljyt sisällä mutta kovasti luistaa kun lähtee liikkeelle? Auto on seissyt pitkät ajat ennen uutta täyttöä, voisiko tuolla olla merkitystä?? Samoin vapaakytkimen lukitus ei mene päälle kuin pakilla. Vipu liikkuu normaalisti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vapaakytkin
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2016, 23:44 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Pystytäänkö peruttaa? Vanhassa lootassa pakki lukitsee vapaapyörän.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Viimeksi muokannut Warre 1000 päivämäärä 30 Kesä 2016, 00:03, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vapaakytkin
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2016, 23:53 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 26 Syys 2012, 23:34
Viestit: 33
Pakki toimii ja mutta eteenpäin luistaa. Tuntuu kuin pakillakaan vapaakytkimen lukitus ei menisi pykäliinsä. Täytyy vielä varmistaa tuo pakittaessa. On niin hankalassa paikassa kun ei pääse avaamaan laatikon paikallaan ollessa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vapaakytkin
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2016, 23:58 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Kun minun 353 vaihdelaatikon vapaakytkin alkoi reistailemaan, niin se ei aina otti kiinni, vaan moottorissa vain kierroksia nousivat. Ja joskus vapaakytkin otti kiinni. Avattaessa huomasin vapakytkin napapyörässä kuopat, mitkä rullat olivat kulunneet. Vaihdaessani napapyörän vapaakytkin taas toimi moitettomasti.

Ei kai se on kytkin joka luistaa?

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vapaakytkin
ViestiLähetetty: 30 Kesä 2016, 10:20 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Tuo kuopille kuluminen kyllä...tosin kuluuhan ulkokehäkin ja voisiko uudet laakerirullat auttaa. Ne ovat standarditavaraa(SKF, FAG, jne). Onhan vapaakytkimen vaijerin säätö ok, että ei jää jännitykselle, kun vapauttaa. 311-toosassa ei ole hypoidiperää, silti suositan Gl-5-öljyn käyttöä, tai GL4/5. Näissäkin, eri öljymerkeissä on eroa. Ainakin 353-toosassa ei Mobil:lla vapaakytkin toiminut. Sen sijaan SHELL Donax TM (atf) toimi hyvin. Joskus 70-90-luvulla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vapaakytkin
ViestiLähetetty: 14 Heinä 2016, 19:42 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 12 Marras 2013, 00:18
Viestit: 4
Hydrayliikka öljy HLP68 tai moottori öljy mineraali 30tai 50 tai 10-40 pitäisi toimia näillä. :sunshine: :sunshine:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vapaakytkin
ViestiLähetetty: 14 Heinä 2016, 22:53 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 26 Syys 2012, 23:34
Viestit: 33
Meinaatko että vakiöljy voitelee laatikon ja vetopyörästön riittävästi??


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vapaakytkin
ViestiLähetetty: 15 Heinä 2016, 19:13 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
En suosittele edes funtsimaan öljyn minimilaatua, jolla laatikko voisi ehkä pelata n. ajan. Parhainta vaan. Sitten ei olisi siitä kiinni. 353- toosassa itsestäänselvästi GL-5, tai SHELL Donax TM-öljyjä. Samat voinee sopia tähän 311-toosaankin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vapaakytkin
ViestiLähetetty: 16 Heinä 2016, 12:35 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 112
Paikkakunta: pirkanmaa
Mä olen aina käyttänyt mobilin ATF 220 öljyä. Tuo shellin DONAX taitaa olla samaa litkua. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia, paitsi kerran.
Olikohan pohjois-häme ralli joskus 80-luvulla. Eka pätkällä oli sellainen terävä nyppylä jonka taakse ei nähnyt ja laskeutumispaikalla syvä routamonttu joka rysäytti senverran kovaa että vaihteiston takatuki murtui ja samalla kämmenen kokoinen pala pois laatikon perästä. Öljyt tietysti ulos ja laatikko keinui lattian ja rungon väliä. Mä ajoin sinä vuonna junnu-cuppia ja jokainen piste oli tärkeä joten jatkettiin niin kauan kuin auto liikkui.
Huollossa rakennettiin öljypullosta ja muoviletkusta voiteluautomaatti jota kartturi sitten puristeli että olisi saatu edes hiukka rasvaa rattaille. Toimi yhden pätkän verran kunnes se letku imeytyi laatikkoon ja pyöri iloisesti rattaiden seassa. hyvin tuntui loota pelaavan silti joten ei kun menoksi.
Seiska pikiksellä vaihteensiirto alkoi käydä tahmeaksi ja lopulta oli käytössä vain kolmonen. Kasin lähtö oli ylämäkeen mutta AT-henkilökunnan avustaessa työntämällä sekin onnistui. Kun park fermessä piti sitten peruuttaa pari metriä ei enää liikkunut mihinkään.
Myös pahimmalla kilpailijalla oli ollut ongelmia joten meille työvoitto ja maksimipisteet kotiin.
Kun auto oli jäähtynyt niin laatikko toimi taas aivan normaalisti. Kotona purettaessa varsinaisessa vaihteisto-osastossa ei ollut mitään silmällä havaittavaa vikaa mutta tasauspyörästön hampaat lautaspyörässä olivat siniset ja terävät kuin fileerausveiset.
Surkeeta itäsaksan laatua...... :voi perk:

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vapaakytkin
ViestiLähetetty: 16 Heinä 2016, 16:07 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1408
Eipä ole ATF220:n kanssa ollut mitään ongelmia. Jos toimii tuplatehoilla kilpakäytössä, niin pelaa varmasti vakioautossakin. Ainoa huomio, että todella kuumana kun sammuttaa, niin tunnin päästä vaihteet ovat nihkeät, ennenkuin vaihteiston saa pyörimään. Ilmeisesti valuvat kaikki voiteluaineet pohjalle ja on hetken kuivat paikat. Totalin Ranskalaisiin tarkoitetun tosin laitoin nyt kilpa-autoonkin, eikä mitään huonontumista synkronoinnissa ole huomattavissa. Vapaakytkimen toiminnasta ei kylmänä kokemuksia. Tätä öljyä suositellaan kokemuksen kautta tuohon liukulaakeroituun vanhempaan 311-mallin kirstuun. Paksumpia öljyjä ei voi suositella kilpakäyttöön tuon synronoinnin huonontumisen takia, eikä vapaakytkin lähde kylmänä peliin.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 10 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com