Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 10 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kärjet yleisesti, huolto ja sielunelämä
ViestiLähetetty: 29 Touko 2016, 23:44 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1786
Paikkakunta: Global
Kuva

Auton kärjet on säädetty kohdalleen tarkalleen 3200km/3v sitten ja samalla kärkien voiteluhuopa voideltiin. En suorittanut itse tätä toimenpidettä.

Avasin kärjet nyt esille ja katsoin voitelun tilanteen :arrow: se on kuvan osoittama. Onko tilanne raadin mielestä ok, voitelua liikaa tai liian vähän? Kuinka usein voitelu olisi hyvä tarkistaa / kuinka usein gurut sen tekevät?

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjet yleisesti, huolto ja sielunelämä
ViestiLähetetty: 30 Touko 2016, 09:21 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Ei ainakaan liian vähän näytä olevan. Pääasia, että kärjille ei mene. Siistin näköinen paikka, kaikki uutta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjet yleisesti, huolto ja sielunelämä
ViestiLähetetty: 30 Touko 2016, 10:07 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1786
Paikkakunta: Global
Koko kärkilevy vaihdettiin uuteen kun ostin auton, eli vuonna 2010 ja autolla on ajettu sen jälkeen n 6000km = melkeen uusi on. :wrench:

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjet yleisesti, huolto ja sielunelämä
ViestiLähetetty: 30 Touko 2016, 20:54 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Harvoin olen tarkistanut kärkien voitelutilan, ja hyvin se on käynyt vaikka on ollut paljon vähempää rasvaa. Kerran kyllä yhden sylinterin putosi pois koska kärjen tappi kului sen verran, ettei se enää aukaisi. Sen sijaan olen joka 10 000 km hoitanut kärjien katkaisupinnat. Aluksi vaihdoin kokonaiset kärjet, mutta myöhemmin hioi niitä uudestaan tasaisesti hyvällä käsituntumalla.

Minulla on tuntuma, että muoviset tapit kuluu nopeampi kuin bakeliitilla varustetut kärjet.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjet yleisesti, huolto ja sielunelämä
ViestiLähetetty: 31 Touko 2016, 00:38 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2010, 22:58
Viestit: 267
Tärkeä paikka tarkastaa silloin tällöin tämäkin. Itselleni kävi keltaisen Warren kanssa viime kesänä niin, että tämä paikka (huopa ja nokka) oli kuiva (en ollut koskaan tarkastanut) ja hyytyminen tapahtui varsin nopeasti ensioireiden alettua. Ensin oli pientä köhimistä ja pintakaasulla epämääräistä toimintaa, mutta totaalinen tehojen häviäminen ja käynnistymättömyys tuli arviolta alle tuhat kilometriä sen jälkeen kun olin ensimmäisen kerran kiinnittänyt huomioita pieniin häiriöihin.

Käytännössä kaikista kolmesta kärjistä oli kulunut sen verran tavaraa pois, että eivät enää auenneet, kun yleismittarilla mittailtiin.

Kyllä tuossa kuvassa rasvaa on ainakin riittävästi, riskinä liian rasvan kanssa on se, että se menee kärkien väliin kuten aiemmassa viestissä on todettukin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjet yleisesti, huolto ja sielunelämä
ViestiLähetetty: 31 Touko 2016, 07:19 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 848
Paikkakunta: Sipoo
Mikäs tuohon olis paras rasva?
Saako jostain sitä vanhaa hyvää kärkirasvaa?

AJ

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjet yleisesti, huolto ja sielunelämä
ViestiLähetetty: 31 Touko 2016, 08:49 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1408
Fiiberikärjet ovat aivan omaa luokkaansa, mutta niiden saanti on vaikeaa. Unkarilaisia fiiberikärkiä on tullut täydellisten pohjalevyjen kanssa ja olen niitä myynyt muovikärkien parempana vaihtoehtona silloin, kun niitä on tullut. Nyt ei tahdo enään täydellisiä pohjalevyjäkään löytyä. Rasvan tuossa nokka-akselissa tulee olla riittävän sitkeää, ettei se irtoa keskipakovoiman ansiosta. Vakiolaitteissa ongelmaa ei niin esiinny. Sahcsin kytkimen boorirasva on tähän parasta, muistaakseni tuubissa lukee EP4, mutta sillä tyypillä ei enään ole tarjolla? Ei kuitenkaan mitään kupari- tai alumiinirasvaa. Kärkiväli on syytä tarkistaa. Pienentynyt kärkiväli myöhästyttää sytytystä ja luonnollisesti lataa puolaa pidempään.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjet yleisesti, huolto ja sielunelämä
ViestiLähetetty: 14 Heinä 2016, 19:49 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 12 Marras 2013, 00:18
Viestit: 4
Kärkiin Bosch 5700002025 Heiss-lagerfett rasvaa, vaan on vaikeasti saatavissa ,alle kirjottaneelta löytyy 4g ja 225 pakkauksissa ko ainetta Huippu tuote. :thumpupb:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjet yleisesti, huolto ja sielunelämä
ViestiLähetetty: 15 Heinä 2016, 19:26 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Muistelen käytetyn jäykkää rasvaa. Sellaista tuntuisi olevan levyjarrusatuloiden varsinainen liukutappirasvakin. Katkojan herkkä liikkuminen on hyvä varmistaa paikat rasvattomiksi putsattun, jousikin avattuna. Mitä tulee koskettimien putsaukseen, niin laatu siinäkin kannattaa. Kosketinpinta pitää hioa siten, että kiinniollessa kosketus on tasainen*, koko pinta-alalta. Hionnan jälkeen kontaktipinnan kiillotus** on tärkeä, sen jälkeen huolellinen putsaus. Hionnan, viilauksen jäljiltä karkeaksi jäänyt kontaktipinta palaa nopeammin. *Siksi ei ole hyvä viilata millin, kahdenpaksuisella, paikallaan, molemmin puolin samalla. Siinä tulee kalteva pinta, vain yhdestä reunasta yhdistävä.**Vaikkapa jollain entisellä veitsellä, sen ei-terävällä särmällä.
Tässä nyt on vähän hifistelyn makua, mutta jos hyvin tekee....Kyllä, koskettimet tiedän. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjet yleisesti, huolto ja sielunelämä
ViestiLähetetty: 16 Heinä 2016, 11:12 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Koska minä en halunnut reunakosketuksen, niin hionnassa yritin tehdä niitä vähän kaartuvia. Tosiaan kahden tasaisen pinnan kestäisi pitemmän ajan.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 10 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com