Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Polttoaine-anturit
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10782
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 02 Huhti 2016, 19:15 ]
Viestin otsikko:  Polttoaine-anturit

Minkälaista tietoa harrastajilla on polttoaine-antureista Wartburgin/Ifan osalta? Kokeilin 12v anturia 6v-mittariin, joka mallia sähköinen lämpömittari (312-malli). Toimii normaalisti. Mittasin vastusarvon vanhasta anturista, jonka numero 311-alkuinen. Vastusarvo suurinpiirtein sama, mutta toiminta käänteinen? Ilmeisesti vanhemmissa mittareissa neulan toiminta toisinpäin? Kenellä tietoa asiasta? Olkaa varovaisia mittarikaupoissa. Jostain syystä mittarin sisällä olevat johdot ovat poikki. Onko nämä poltettu, olleet rikki jo uutena vai hapertuuko nuo ajan kanssa. Helppo myydä uutena tänne peräpohjolaan.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 02 Huhti 2016, 21:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Polttoaine-anturit

Kyllä ne mittarit voivat mennä rikki itsestään. Traktorin polttoainemittari ja lämpömittari ei toiminut, nin tein ilmanjakokotelo tuulilasille ja siihen pöyreät Wartburg-mittarit. Tankkimittari ei toiminut ollenkaan ja sillä oli yhden kennon poikki. Olisin ostanut uuden, mutta totesin että traktorin tankkianturi ei myöskään toiminut.

Mutta lämpömittarin sain toimimaan pitkän taistelun jälkeen. Traktori on plussa-maadoitus ja mittarin neulassa on magnettia. Eli oli pakko kääntää maadoitusta mittarille. Olen rakentanut vahvistin, joka antaa mittarille enemmän maadoitusta (miinus) mittarille, kun vahvistin saa enemmän virtaa (plussa) lämpöanturin kautta.

Kirjoittaja:  KHara [ 07 Huhti 2016, 19:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Polttoaine-anturit

Nämä mittarit ovat vekkuleita, nämä neulamallit: periaatteessa koneistoja on vain yksi, siitä tehtiin 12V - sopiva lisäämällä vastus mittariin. Anturit ovat samat, kohon ripustelu ja ulkonäkö muuttuu vuosien saatossa.
Jossain kohtaa korkki vaihtui plastiikaksi ja oikein hifi-versiossa siihen lisättiin iskunvaimennus. Suunnitelmataloutta! Polttoainemittarin anturissa on toki ongelmana hapetus ja vastuslankaa pyyhkivien "aisojen" nuljahtelu pois radaltaan. Helpohko korjata ja vanhaankin saa "uudesta" sopivan. Jos oikein ymmärsin WartburgPeterin selvitystä, oli viimeisissä 6V- mittareissa vastuskin valmiina vaan ei liitettynä.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/