Wartburg & Trabant Forum http://www.warreteam.com/forum/ |
|
Kilpurin teko http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10517 |
Sivu 1/3 |
Kirjoittaja: | 20vuottahalunnut [ 18 Tammi 2014, 23:35 ] |
Viestin otsikko: | Kilpurin teko |
Heips...Olisi tarkoitus rakentaa fossiili kilpuri -79 warresta. Minkäköhän auton rattivaihdehässäkkä kävisi lattiakepin tilalle? Kenties 311 tai vastaavan?? Niin ja tarvittaisiin myös valmiiksi mutkalle taivutetut putket kopan sisälle... |
Kirjoittaja: | Toveri Sladimir [ 19 Tammi 2014, 14:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kilpurin teko |
Helpoitenhan tuo rattivaihdehässäkkä sopii Wartburg 353 autosta. |
Kirjoittaja: | warremies [ 19 Tammi 2014, 16:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kilpurin teko |
Voi olla aikamoisen työn takana asennella sitä rattivaihdehässäkkää lattiakepin tilalle, mutta oikealle paikalle ohjauspylvään yhteyteen se menee ihan helposti kun korissa on kuitenkin valmiiksi kierteytetyt kiinnityskohdat myös niissä autoissa joissa on tehtaalta toimitettuna lattiavaihdevalitsin. Tarvitset; Vaihdevivun nivelineen Siirtotangon jousineen Kippivivun paloseinään moottoritilan puolelle Siirtovivut vaihteiston päälle Rattivaihdemallisen vaihdelaatikon "pystytangon" Sulkutulpan vaihteistoon "pystytangon" alapuolelle. |
Kirjoittaja: | 20vuottahalunnut [ 19 Tammi 2014, 20:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kilpurin teko |
Oilisikohan kenellekkään jäänyt nuita osia nurkkapieliin pyörimään evukkaasti??? Voisin ostaa pois |
Kirjoittaja: | warremies [ 20 Tammi 2014, 00:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kilpurin teko |
Onko autolla tarkoitus ajaa oikeasti jossakin virallisesti kilpaa, vai tehdä omaksi iloksi..? Jos ei virallisuudesta tarvitse välittää, niin muutamat asiat helpottuvat kummasti ja saa tehtyä ehkä hienoja mielenkiintoisiakin ratkaisuja edullisemmin. |
Kirjoittaja: | 20vuottahalunnut [ 26 Tammi 2014, 00:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kilpurin teko |
Kyllä olisi tarkoitus tehdä ihan oikia kilvanajolaite |
Kirjoittaja: | 353WR [ 16 Helmi 2014, 22:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kilpurin teko |
Terve! Onko mitään tietoa paljonko maksaa tehdä kilpuria, siis suunnilleen? |
Kirjoittaja: | warremies [ 16 Helmi 2014, 23:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kilpurin teko |
Kilpa-auton rakentamisen peruskustannukset ovat lähestulkoon vakiot siitä riippumatta, minkälaisen kilpurin tekee. Suurin ero kuluissa tulee siitä, miten paljon voi tehdä itse ja mitä pitää teetättää muilla. Peruskuluja: Auton hankintahinta Ruoste- ja muut korjaukset, että auton saa edes hyvään vakiokuntoon Turvakehikko ja sen hitsaus/asennus Kisaistuimet ja turvavyöt Sammuttimet ja muut pakolliset turvallisuussääntöjen pientarvikkeet Iskunvaimentimet Muita kuluja: Pohjapanssari ja muut pohjasuojat Kisajarrupalat ja -neste Lisävalot, karttavalo, kello ja muita kilpailemista helpottavia pientarvikkeita Kaasuttimet ja pakoputkisto kilpailuluokan mukaisesti Renkaat Pittää katella jotakin minimihintoja noille niin loppuu se kiinnostus rakentamiseen aika äkkiä.. |
Kirjoittaja: | 353WR [ 17 Helmi 2014, 00:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kilpurin teko |
Näin se vamaan on. Jos ei osa itse tehdä on se varmaan "helpompi sekä halvempi" osta valmis paketti. Onhan niitä aina silloin tällöin myynnissäkin, ainakin Saksassa. Siinä on kyllä vissin hinnat nousseet aika paljon viime aikona. En toki tiedä onko siinä samat säännöt, eli kelpaako heti ilman muutoksia, jotkut kun näyttäis oleva tehty lähinnä ratakilpailua varten... Olit kirjoittanut "kaasuttimet" sinne, eli oletko sitä mieltä että 3-kaasutinta järjestelmä on parempi/tehokkaampi kuin vaikkapa Jikov kaasari tai vastaava? |
Kirjoittaja: | warremies [ 17 Helmi 2014, 11:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kilpurin teko |
Kirjoitin kaasuttimet sen takia, että imu- ja pakopuolen teko vähän vaihtelee sen mukaan mihin luokkaan auton rakentaa. Eri vaihtoehtoja on esim. 1kpl BVF 36 pystykaasutin, 1kpl Weber DCOE vaakakaasutin, 1kpl BVF 40 pystykaasutin, 3kpl BVF 40 pystykaasutinpaketti, 3kpl luistikaasutinpaketti tai 1kpl Jikov. Nämä siis vaihtoehtoina vanhimmasta uusimpaan luokkaan mennessä. Vanhimman luokan auton riesana on rumpujarrut edessä jotka ylikuumenevat nopeasti ja siten niiden teho häipyy, uudemmissa luokissa ongelmana ovat liian nopeat toiset autot.. |
Sivu 1/3 | Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |