Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Kilpurin teko
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10517
Sivu 1/3

Kirjoittaja:  20vuottahalunnut [ 18 Tammi 2014, 23:35 ]
Viestin otsikko:  Kilpurin teko

Heips...Olisi tarkoitus rakentaa fossiili kilpuri -79 warresta. Minkäköhän auton rattivaihdehässäkkä kävisi lattiakepin tilalle? Kenties 311 tai vastaavan?? Niin ja tarvittaisiin myös valmiiksi mutkalle taivutetut putket kopan sisälle... :smileyg:

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 19 Tammi 2014, 14:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Kilpurin teko

Helpoitenhan tuo rattivaihdehässäkkä sopii Wartburg 353 autosta.

Kirjoittaja:  warremies [ 19 Tammi 2014, 16:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Kilpurin teko

Voi olla aikamoisen työn takana asennella sitä rattivaihdehässäkkää lattiakepin tilalle, mutta oikealle paikalle ohjauspylvään yhteyteen se menee ihan helposti kun korissa on kuitenkin valmiiksi kierteytetyt kiinnityskohdat myös niissä autoissa joissa on tehtaalta toimitettuna lattiavaihdevalitsin.

Tarvitset;

Vaihdevivun nivelineen
Siirtotangon jousineen
Kippivivun paloseinään moottoritilan puolelle
Siirtovivut vaihteiston päälle
Rattivaihdemallisen vaihdelaatikon "pystytangon"
Sulkutulpan vaihteistoon "pystytangon" alapuolelle.

Kirjoittaja:  20vuottahalunnut [ 19 Tammi 2014, 20:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Kilpurin teko

Oilisikohan kenellekkään jäänyt nuita osia nurkkapieliin pyörimään evukkaasti??? Voisin ostaa pois

Kirjoittaja:  warremies [ 20 Tammi 2014, 00:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Kilpurin teko

Onko autolla tarkoitus ajaa oikeasti jossakin virallisesti kilpaa, vai tehdä omaksi iloksi..? Jos ei virallisuudesta tarvitse välittää, niin muutamat asiat helpottuvat kummasti ja saa tehtyä ehkä hienoja mielenkiintoisiakin ratkaisuja edullisemmin.

Kirjoittaja:  20vuottahalunnut [ 26 Tammi 2014, 00:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Kilpurin teko

Kyllä olisi tarkoitus tehdä ihan oikia kilvanajolaite :sunshine:

Kirjoittaja:  353WR [ 16 Helmi 2014, 22:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Kilpurin teko

Terve!

Onko mitään tietoa paljonko maksaa tehdä kilpuria, siis suunnilleen?

Kirjoittaja:  warremies [ 16 Helmi 2014, 23:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Kilpurin teko

Kilpa-auton rakentamisen peruskustannukset ovat lähestulkoon vakiot siitä riippumatta, minkälaisen kilpurin tekee. Suurin ero kuluissa tulee siitä, miten paljon voi tehdä itse ja mitä pitää teetättää muilla.

Peruskuluja:
Auton hankintahinta
Ruoste- ja muut korjaukset, että auton saa edes hyvään vakiokuntoon
Turvakehikko ja sen hitsaus/asennus
Kisaistuimet ja turvavyöt
Sammuttimet ja muut pakolliset turvallisuussääntöjen pientarvikkeet
Iskunvaimentimet

Muita kuluja:
Pohjapanssari ja muut pohjasuojat
Kisajarrupalat ja -neste
Lisävalot, karttavalo, kello ja muita kilpailemista helpottavia pientarvikkeita
Kaasuttimet ja pakoputkisto kilpailuluokan mukaisesti
Renkaat

Pittää katella jotakin minimihintoja noille niin loppuu se kiinnostus rakentamiseen aika äkkiä.. :voi perk:

Kirjoittaja:  353WR [ 17 Helmi 2014, 00:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Kilpurin teko

Näin se vamaan on. Jos ei osa itse tehdä on se varmaan "helpompi sekä halvempi" osta valmis paketti. Onhan niitä aina silloin tällöin myynnissäkin, ainakin Saksassa. Siinä on kyllä vissin hinnat nousseet aika paljon viime aikona. En toki tiedä onko siinä samat säännöt, eli kelpaako heti ilman muutoksia, jotkut kun näyttäis oleva tehty lähinnä ratakilpailua varten... :roll:
Olit kirjoittanut "kaasuttimet" sinne, eli oletko sitä mieltä että 3-kaasutinta järjestelmä on parempi/tehokkaampi kuin vaikkapa Jikov kaasari tai vastaava? :shock:

Kirjoittaja:  warremies [ 17 Helmi 2014, 11:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Kilpurin teko

Kirjoitin kaasuttimet sen takia, että imu- ja pakopuolen teko vähän vaihtelee sen mukaan mihin luokkaan auton rakentaa.
Eri vaihtoehtoja on esim. 1kpl BVF 36 pystykaasutin, 1kpl Weber DCOE vaakakaasutin, 1kpl BVF 40 pystykaasutin, 3kpl BVF 40 pystykaasutinpaketti, 3kpl luistikaasutinpaketti tai 1kpl Jikov. Nämä siis vaihtoehtoina vanhimmasta uusimpaan luokkaan mennessä.

Vanhimman luokan auton riesana on rumpujarrut edessä jotka ylikuumenevat nopeasti ja siten niiden teho häipyy, uudemmissa luokissa ongelmana ovat liian nopeat toiset autot.. :odottaa:

Sivu 1/3 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/