Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Wartburgin virittäminen
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10509
Sivu 2/4

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 24 Elo 2014, 01:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

Saksassa on läppäohjaukset tehty. Tässä on kirjoitettu "membraanikoneesta" muiden virityksien kanssa. Paljon on uusia alumiinikannet on valettu, mihin kaivataan jäähdytykanavat polttokupin ympäri.

http://www.w311.info/viewtopic.php?f=2& ... &start=300

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 28 Tammi 2016, 21:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

353WR kirjoitti:

Muuten, tossa yhessä jutussa neuvottiin jikovin käyttöä kilpa-ajossa ja toisessa taas 3.kaasutinta järjestelmä. Onko kokemuksia mikä on "parempi/tehokkaampi" käyttää?


Tän hetken sääntöjä en tunne mutta silloin kun kakkosryhmässä oli kaasarit vapaat mulla oli Tillotsonin kalvokaasarit (2kpl). Ne oli varsin toimiva yhdistelmä. Täysin tunnottomat pahimmillekaan röykyille ja toimivat vaikka ylösalaisin(on testattu). Ei Jikovikaan kelvoton ole mutta pensan pinta ei tahtonut pysyä vakiona kun kynnettin oikein syvällä spooreissa numerolla 190 ja jotain.

Kirjoittaja:  Eduardo [ 18 Kesä 2016, 23:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

Tänään bongasin varsin erikoisen häristimen; Opel Kadett C warren koneella ja mirafiorin laatikolla.
Koneessa oli muutamia muutoksia, jotka toivottavasti selviää kuvasta.

https://goo.gl/photos/BamtQEVDYKxttoHi6

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 30 Joulu 2016, 15:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen



Mitäs raati on mieltä tästä viritelmästä? 353W:n tekniikkaan on tullut mm. katalysaattori.

Youtubessa kirjoitettu:

After some questions from you I added a new video and short commentary, which can explain our testing changes made on the Wartburg 353W. The sound is interesting too!
1) First silencer is replaced with catalytic converter (increase sound, but absorbs smoke and smell).
2) Engine has much longer separate exhaust pipes for every cylinder (good for high RPM, bad for low RPM).
3) More powerfull electronic ignition with variable timing (produces less smoke, increases RPM and improves burning of anriched mixture during acceleration)

Kirjoittaja:  emppu [ 30 Joulu 2016, 18:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

Siinä ei kauaa ehdi katin sisuskalut vanhentua...

Kirjoittaja:  J.K. [ 30 Joulu 2016, 22:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

Muuttuva ennakko, harmi ettei näy miten toteutettu. Onkohan sellaisia paljonkin tehty....

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 31 Joulu 2016, 19:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

Löytyy yksi järjestelmä missä säädetään sytytysajankohta tutussa linjassa kierrrosluvun mukaan. Jos muistan oikein se oli otettu jostain moottoripyörästä.

Sitten on yksi henkilö, joka asensi sytytyskärjien levyyn vaijerin, jolla hän ajaessa sisältä päin pystyy vääntämään levyn ja siten säätää sytytysajankohtaa.

On myös "Vabufan" saksassa, joka ohjaa sytytysajankohdan pienen tietokoneen avulla. Aika on vähissä saadakseen tietokoneen suorittamaan kaikki laskutoiminnot.

Nuoruudessani haaveilin sähköpiirin millä sytytsajankohtaa säädettäisiin. Säätöpiiri tuntui toimivan, mutta en onnistunut katkaisemaan sytytysvirran. Kun otin virransyöttöä pois, niin joskus kipinä saattoi esiintyä, muttei muuten. Lopulta paloi kalliin transistorin, ja hommat jäi siihen. Nykyisen Wartburg transistoroidussa sytytysjärjestelmässä käytetään kahdet voimatransistorit peräkkäin esivahvistuksen jälkeen. Eläkepäivänä saattaa olla että jatkaisin tutkimukset sitä käyttäen.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 01 Tammi 2017, 14:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

Trabantiin tuli ennakonsäädin 1966, mutta vanhaan palattiin takaisin. Tuo kaksitahtisen ennakonsäätö ei taida olla ihan selkeä homma. Ilmeisesti vastapaineella ja sen vaihtelulla on merkitystä ihanteelliseen ennakkoon. Kierroksien mukaan aikaistuva ennakko ei ilmeisesti toimi, vaan jossain vaiheessa ennakkoa on taas lähdettävä myöhäistämään. Joissain perämoottoreissa kaasun asento siirtää ennakkoa samalla. Jos tämä olisi helppo asia, se olisi toteutettu jo ajat sitten. Jos markkinoilla olisi nakutusanturi selkeällä merkkivalolla, voisi tuota ennakkoa tutkia ihan koeajamalla ja ennakkoa kabiinista säätämällä. Ei ole sellaista nakutusilmaisinta vielä silmiin sattunut.

Kirjoittaja:  KHara [ 31 Tammi 2017, 23:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

Mites SAAB sai asian sujumaan, sillähän oli "tavallinen" virranjakaja ja yksi puola, paitsi 92:ssa oli Trabantin tyylin kela per sylinteri. Ja sytytys säätyi ollen lopulta 3000 paikkeilla sama kuin Wartburgeissa eli lähti 18 asteesta eyk ja asettui sitten siinne 22 korville. Mites EMW309...onko siinä jakaja?

Kirjoittaja:  warremies [ 01 Helmi 2017, 23:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburgin virittäminen

F9:ssä on jakaja.

Sivu 2/4 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/