Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 7 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Merkkivalo
ViestiLähetetty: 13 Loka 2013, 06:38 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 23 Syys 2013, 20:57
Viestit: 17
Wartburg 312-353 korjauskäsikirja sai taas ällistymään minut.

Mittaristossa on kirjan mukaan "Öljynsyötön tarkistusvalo"???

Vai oliko tässä kyseessä varautuminen tulevaan tuoreöljysysteemiin?

Joo. Muuten asiallisesti ja hyvää suomenkieltä sisältävä käännös.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Merkkivalo
ViestiLähetetty: 13 Loka 2013, 09:49 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Jospa se oli tuossa nauhamittari-mallissa. Tuoreöljyversiota varten. En muista, oliko vielä uudemmissa, pyöreämittarillisissa. Sen sijaan niissä oli ainakin 1 ylimääräinen?, punainen, johon kytkin jarruvalot. Näki ainakin jarruvalokytkimen toiminnan. Eikä katsastuksissa koskaan inssejä kiusannut, kun vaan tiesivät.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Merkkivalo
ViestiLähetetty: 15 Loka 2013, 22:25 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Käyttöohjeessani painettu 1966 nauhamittarimallissa löytyy 4 merkkivaloa.

Latauksen merkkivalo (punainen)
Heijastinasennon merkkivalo (punainen)
Vilkkuvalojen merkkivalo (vihreä)
Kaukovalojen merkkivalo (sininen)

Korjausoppaassa lukee "Öljynsyötön tarkistusvalo" (keltainen) vasen yläkulmassa. Ja warressani vm. 1968 se "Öljysyötön tarkistusvalo" punainen lamppu aina syttyy kun laitan valot päälle, koska ajovalot ovat yläasennossa.

Oletan että se on kirjoutus- tai käännösvirhettä.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Merkkivalo
ViestiLähetetty: 16 Loka 2013, 07:45 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Laitoin uuden aiheen Saksalaisforumille, ja kysyin mitä lukee Saksalaisen korjaamokirjassa. Siellä lukee tarkistuslampun toiminta "heijastin korkeusasento".

Mutta saksalaiset meinasivat että ulkomaan varten olisi tehty Wartburgia erillisellä öljynsyötöllä nimellä "Ölomatic".

Tässä linkin jos haluatte harjoitella saksaa.

http://www.w311.info/viewtopic.php?f=6& ... 64#p160364

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Merkkivalo
ViestiLähetetty: 16 Loka 2013, 10:47 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Käännösvirhettä veikkaan, muistelen että liittyy juuri valojen korkeussäätöön tuo merkkivalo.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Merkkivalo
ViestiLähetetty: 16 Loka 2013, 21:51 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Toinen saksalainen meinaa että oli vain tarkoitus laittaa erillisen öljypumpun, mutta kuten Start/Stop-järjestelmä sitä ei toteutettu.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Merkkivalo
ViestiLähetetty: 17 Loka 2013, 21:52 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Englanninkielisen korjaamokäsikirjassa 312&353 lukee myös "öljysyötön lamppu".

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 7 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com