Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Jarrupaineen säädin
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10129
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  pyhimys [ 28 Elo 2013, 21:27 ]
Viestin otsikko:  Jarrupaineen säädin

Pitäisi irroitella nuo takapään jarruosat ja rempata nekin.
Tuohon jarrupaineen säätimeen ei ollut korjaussarjaa...
En ole vielä päässyt perehtymään sen sielunelämään, onko siinä tiivisteitä tms, ja onko ne vakiokokoja?
Vai pitäisikö ohittaa suosiolla koko laite, äkkiseltään tuntuu harrasteautossa tarpeettomalta.

AJ

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 28 Elo 2013, 22:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Jarrupaineen säädin

Takajarrusäätimen ohittamista en suosittelisi. Jarruttaessa se tulisi vähän kuin käsijarrua käytettäessä. Tietysti olisi hauska lumisella isolla pihalla. :)

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 31 Elo 2013, 13:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Jarrupaineen säädin

Jarrupaineensäädin on oltava jo katsastuksenkin takia. Ilman säädintä jarrut ovat erittäin takapainoiset. Kilpakäytössä olen tämän poistanut, mutta etummaisia kenkiä täytyy silloin lyhentää. Täytyy tutustua sisäosien mittoihin, josko sinne saisi sisäkaluja uusittua. Tehdas ei aikoinaan hyväksynyt tämän korjaamista, joten räjäytyskuviakaan ei ole. Yksi vaihtohto on poistaa sisäkalut ja laittaa erillinen rajoitinventtiili takapiiriin. Sellainen on mm. 353-mallissa (siis 4 x rumpujarrut), Opelien pääsylinterin kyljessä takapiirien lähdöissä, Fiatin Puntoissa ja joissain Japseissa. Vaatii kokeilua ja ei ole aivan lainkirjaimen mukainen. Tuota 353W-mallin säädintä ei oikein löydä mistään enään, eikä uustuotantoa ole tainnut ollakkaan. Minulla on vielä 3 uutta vanhaa varastoa olevaa säädintä, mutta uusien saaminen on aikalailla tuurinpeliä. Tsekeistä tällähetkellä vielä löytyy, jos joskus varasto menee nollaan. Jos jollain on mitat kumeista, niin voin katsella alkuperäisistä kumivarastoistani sopivia.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 31 Elo 2013, 13:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Jarrupaineen säädin

Kaikki osat liikkui, eikä vuotoja ollut niin päätin jättää tämän sielunelämän tutkimisen myöhemmäksi.
Kulunutta kiinnityskorvan reikää piti hieman hitsata pienemmäksi.
Pikkuhiljaa alkaa oppimaan, että toimivaa ei ole pakko purkaa...

AJ

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 01 Syys 2013, 00:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Jarrupaineen säädin

"If ain't broken, dont fix it."

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/