Olen kuullut että Eisenachissa tehtiin samaa moottoria Volkswagenille, paitsi että venttiilikopassa ei silloin luettin "IFA". Kovan hinnan uskon johtua Wartburgin rakenteesta. Korissa on kuitenkin pienet potkupalkit. Tavallisessa (= uudemmissa) autoissa näitä potkupalkit on vähän suuremmat ja renkaiden kiinnitystä tapahtuu suoraan koriin. Näin koko rungosta ja sen osista päästetään eroon. Noja, etuvaunussa moottorin alle kyllä löytyy puolikasta runkoa.
Eli Wartburg jäi kiinni vanhoihin rakennusmenetelmiin, kun ylin johdosta ei saatu muutoksia hyväksytyksi. Kun ihmiset odottivat yli viisi vuotta saadakseen uuden auton, niin miksi olisi tarvetta muuttaa rakennusmenetelmiä. Eli muutama vuotta lapsen synnyttyä, sen nimi laitettiin odotuslistalle, että kun sillä oli ajokorttia, niin ei kestäisi kauan odottaa autoa. Ja isovelikin pisti hanttiin parannuksiin.
_________________ Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.
|