Aikoinaan Wartburg oli rungollisuus ja moottori poisluettuna mielestäni esimerkiksi Kuplaan verrattuna hyvin paljon hienompi ja modernimpi auto. Näinhän myös todettiin DDR:n propagandassa.
Nyt trendinä on ollut automerkkien vähentyminen lisääntymisen sijaan, mutta ehkä vielä joskus GM:n tekniikka voisi kantaa nimeä Wartburg.
Itse en näe Wartburgia halpabrändinä, minusta auton aseman markkinoilla tulisi samanlainen kuin merkin kulta-aikana 1960-luvun aikana. Kauniisti muotoiltu ja ylelliset sisätilat.
Ehkä koskaan Wartburgin vahvuus ei ole ollut teknillisessä ylivertaisuudessa. Tältä osin merkki voisi toimia hieman koetellulla ja varmasti toimivalla tekniikalla tilavissa ja ylellisissä kuorissa. Minulla on silmissä yksi ehdotelma nykyajan Wartburgiksi, mutta en saa piirrettyä sitä paperille. Sen voin todeta, että taustalla on selkeää sukunäköä 311:een ja 353:een. Harmittaa kun en osaa piirtää. Oma mielessäni oleva luonnos ei muistuta yhtään tässä ketjussa olevaa linkitystä Autobildissä esiteltyyn ehdotukseen. Warre ei saa olla noin julma "pantzerwagen".
|