Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

DDR:n paras auto?
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=16
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Money J [ 27 Loka 2010, 15:44 ]
Viestin otsikko:  DDR:n paras auto?

Anna äänesi kuuluviin!

Kirjoittaja:  warreossi [ 27 Loka 2010, 16:11 ]
Viestin otsikko:  Re: DDR:n paras auto?

Kuva

Eli Wartburg W355


Ei ollut listalla eikä kyllä tuotannossakaan.. ;)

Mutta ei voitane sanoa AWE:n suunnitelijoita saamattomiksi,kun saivat tällaisen aikaan jo vuonna 1968.Vastaavia HB autojahan sai vasta huomattavasti myöhemmin lännessä.Pahat kielethän väittävät,että itä-insinöörien suunnitelun hedelmät kaupattiin länteen,dollarien tarvetta paikkaamaan.

Kirjoittaja:  Money J [ 27 Loka 2010, 16:48 ]
Viestin otsikko:  Re: DDR:n paras auto?

Joo toi 355 on aika legendaarinen vekotin.

Takaa ihan mk1 Golffin näkönen ja edestä joku futuristinen Opel? Pojat on vakoillu oikeen huolella :D

Kirjoittaja:  Honi [ 16 Helmi 2011, 22:37 ]
Viestin otsikko:  Re: DDR:n paras auto?

355 näyttää tosiaan 70-luvun Opelilta. Upea laite! Saakohan noita vielä jostain?

PS. Kaupan kylkiäiseksi voisi vielä vaatia tuollaiset Horst-viikset.

Kirjoittaja:  hermanni [ 24 Touko 2011, 13:22 ]
Viestin otsikko:  Re: DDR:n paras auto?

Tämmöinen mainos löytyi juutuupista:

http://www.youtube.com/watch?v=EJOIjQJA ... re=related

Hauska malli Warre-Teamille vaikka traileria varten ..?

Kirjoittaja:  Honecker [ 13 Touko 2015, 09:54 ]
Viestin otsikko:  Re: DDR:n paras auto?

Wartburg 313 Sport Coupe, se on ihmeellistä miten pulassa voitiin tehdä noin hieno auto! :shock: :viisi: . Ps. 311:sta ei ollut Sport Coupea se oli vain 313:sta

Kirjoittaja:  Schabowski [ 10 Marras 2016, 02:25 ]
Viestin otsikko:  Re: DDR:n paras auto?

Huhun mukaan ensimmäisen sukupolven VW Passat olisi suunniteltu ainakin osin DDR:ssä/Puolassa. Onko kukaan muu kuullut tätä huhua?

Tarina kertoo, että malli uudeksi todennäköisesti Warzawaksi oli suunniteltu valmiiksi, mutta koska resursseja valmistukseen asti saattamiseen ei ollut, oli suunnittelu myyty D-markkoja vastaan länteen.

FSO:n tehtailla oli myös tehty suuria tehtaiden välisiä tuotannon siirtämiseen liittyneitä muutoksia 60-luvun lopussa ja 70-luvun alussa, mutta aivan turhaan, sillä mitään uutta tuotantoa ei vielä tuolloin tullut. Jotain oli ilmiselvästi ollut pöytälaatikossa, mutta siirtyikö suunniteltu malli vain rautaesiripun toiselle puolen Susilinnaan (Wolfsburg) valmistettavaksi?

https://fi.wikipedia.org/wiki/FSO_Syrena

Ensimmäinen Passat oli tekniikaltaan puhdas Audi, hieman "kolhossa" korissa. Lisäksi kaiketi VW oli tuolloin vanhentuneen Kuplan vuoksi talousvaikeuksissa, joten halvan "itäkorin" ostaminen ja tekniikan sijoittaminen siihen Audista olisi voinut olla nopeasti ajateltuna järkevää.

Itse sanon kuitenkin, että Wartburg, erityisesti W311 ja W312, olivat paljon hienompia autoja kuin Kupla. Näin sanoi myös DDR:n propaganda, joka piti tältä osin paikkaansa erittäin hyvin.

Ulbrichtin syrjäyttäminen Brezhnevin tuella tuhosi Wartburgin ja muun DDR:n teollisuuden kehitystä enemmän kuin mikään muu yksittäinen teko.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/